طی دو روز آینده ساعات اداری ۲۰ استان کشور تغییر می‌کند

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل توانیر گفت:«طبق مصوبۀ دولت،اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران داده شده و تاکنون،تغییر ساعات اداری در ۱۰ استان کشور که گرمسیر هستند،اجرایی شده است. تغییر ساعات به شکلی است که ادارات قبل از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تعطیل می‌شوند تا در دورۀ اوج مصرف که از ساعات ۱۳ […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل توانیر گفت:«طبق مصوبۀ دولت،اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران داده شده و تاکنون،تغییر ساعات اداری در ۱۰ استان کشور که گرمسیر هستند،اجرایی شده است. تغییر ساعات به شکلی است که ادارات قبل از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تعطیل میشوند تا در دورۀ اوج مصرف که از ساعات ۱۳ یا ۱۴ آغاز می‌شود،ادارات تعطیل شده باشند».

آرش کردی ادامه داد:«این طرح سبب تناسب‌بخشی به وضعیت ترافیک هم خواهد شد که مصوبات اولیۀ آن در ۱۰ استان دیگر نیز تهیه شده است و احتمالا طی فردا و پس فردا،تعداد استان‌هایی که باید تغییر ساعات بخش اداری را داشته باشند،به ۲۰ استان می‌رسد».

وی بیان کرد:«سختگیرانه‌ترین بخش مصوبۀ دولت برای مدیریت مصرف،مربوط به ادارات دولتی است؛ به طوری که باید حتما در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیراداری ۶۰ درصد نسبت به پارسال کاهش مصرف را داشته باشند».

به گزارش فردای کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سراسری،مدیرعامل توانیر گفت:«۲۲ درصد از مشترکان برق،کم‌مصرف هستند و ماهانه زیر ۱۵۰ کیلووات ساعت مصرف دارند؛ ۶۱ درصد از مشترکان نیز کم‌مصرف نیستند،اما پایین‌تر از الگو،مصرف می‌کنند. به طور کلی،حدود ۸۳ درصد زیر الگوی مشخص شده،مصرف برق دارند و حدود ۱۵ درصد از مشترکان،از الگو تا کمتر از دو برابر آن یعنی از ۳۰۰ تا کمتر از ۶۰۰ کیلووات مصرف دارند و ۲ درصد نهایی،بیش از ۲ برابر الگوی برق مصرف می‌کنند و پرمصرف هستند».

وی اظهار کرد:«حدود ۸۵۰ هزار مشترک با مصرف بالای الگو،دو برابر ۸ و نیم میلیون مشترک کم‌مصرف،برق مصرف می‌کنند. باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا اگر یارانه‌ای به صنعت برق تعلق می‌گیرد،مشترکان کم‌مصرف را پوشش دهد و افراد پرمصرف،هزینۀ واقعی تولید برق را بپردازند. علاوه بر قیمت،مباحث زیست محیطی نیز باید در صنعت برق لحاظ شود و با این سیاستگذاری‌ها،باید پرمصرف‌ها به سمت کم‌مصرف شدن حرکت کنند». /پ




طی دو روز آینده ساعات اداری ۲۰ استان کشور تغییر می‌کند

منبع:خبر کرمان
?

طی دو روز آینده ساعات اداری ۲۰ استان کشور تغییر می‌کند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی