طغیان آنفلوآنزا و خزان کرونا در کرمان

حدود ۴۰ درصد بیماران سرپایی مطب‌ها و کلینیک‌های سرپایی کرمان، مبتلایان به آنفلوآنزا هستند.  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:فصل پاییز را فصل شیوع بیماری‌های تنفسی ویروسی آنفولانزا و کرونا  دانست وافزود: این بیماری‌ها، دو بیماری کاملاً متفاوت با منشا ویروسی جداگانه  وبا علائم تا حدودی شبیه به […]

حدود ۴۰ درصد بیماران سرپایی مطب‌ها و کلینیک‌های سرپایی کرمان، مبتلایان به آنفلوآنزا هستند.

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:فصل پاییز را فصل شیوع بیماری‌های تنفسی ویروسی آنفولانزا و کرونا  دانست وافزود: این بیماری‌ها، دو بیماری کاملاً متفاوت با منشا ویروسی جداگانه  وبا علائم تا حدودی شبیه به هم هستند و راه‌های انتقال و پیشگیری از این بیماری‌ها هم مشابه است.

دکتر صحبتی  با اشاره به  آموزش حضوری دانش آموزان و دانشجویان گفت:  رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا تا اندازه زیادی می‌توانست به طور غیرمستقیم از ابتلای به آنفلوآنزا جلوگیری کند، اما مراقبتها خیلی کمتر و کمرنگ شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: این روزها مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی ما مملو از بیماران  باعلائم تب‌بالا، سردرد شدید، احساس کوفتگی، بدن درد و سرفه هستند که تعداد زیادی از آنها به آنفلوآنزا  مبتلا شده اند.

وی  در عین حال تاکید کرد: البته هنوز هم کووید۱۹  فعال است و در هفته اخیر ۲۸ بیمار  کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

دکتر صحبتی افزود: با جانباختن ۱ بیمار کرونا هفته اخیر در استان کرمان، آمار جانباختگان کرونا از ابتدای شیوع تا کنون به ۸هزار و۸۴۱ نفر رسیده است.

 

دانلود

کد ویدیو




طغیان آنفلوآنزا و خزان کرونا در کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? طغیان آنفلوآنزا و خزان کرونا در کرمان