طرح نماز نور چشم من در مدارس شهرستان زرند کلید خورد

هم زمان با هفته وحدت، ولادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم وامام جعفر صادق (علیه السلام ) و به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مدارس ، طرح “نماز نور چشم من” در مدارس شهرستان زرند کلید خورد. به گزارش فت فتواز کرمان: حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه شهر […]

هم زمان با هفته وحدت، ولادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم وامام جعفر صادق (علیه السلام ) و به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مدارس ، طرح “نماز نور چشم من” در مدارس شهرستان زرند کلید خورد.

به گزارش فت فتواز کرمان: حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه شهر در حاشیه این طرح گفت : دین مبین اسلام با به رسمیت‌ شناختن ابعاد وجودی انسان در تمام زمینه‌ها برنامه‌هایی را تدارک دیده تا ضامن سلامت فیزیکی و امنیت روحی و روانی انسان در هر عصر و دوره‌ای و در هر مکان و محدوده‌ای باشد. 

 در ادامه عبدالوحید جعفری مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند نیز گفت: طرح ” نماز نور چشم من ” با هدف حضور مسوولان در نماز جماعت مدارس، آموزش عملی نماز، آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه تقلید و مراجع تقلید و پرسش و پاسخ دینی در مدارس  همراه با اقامه نمازبرگزار می شود. 
وی خاطرنشان کرد: این برنامه مقدمه اجلاسیه سراسری نماز کشور است که امسال با شعار نماز نورچشم من برگزار خواهد شد. 
جعفری با بیان اینکه پس از این، همه فعالیت‌های حوزه اقامه نماز در چارچوب طرح «نور چشم» اجرایی خواهد شد، یادآورشد: این برنامه تربیتی نقش موثری دربخش تربیت دانش آموزان براساس ساحت های سند تحول بنیادین و همچنین تاکید رهبر معظم انقلاب در ترویج فرهنگ نماز دارد. 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند تصریح کرد: این برنامه به‌صورت نظام‌مند و با کمک گروهی از معلمان، مربیان و مدیران، آماده شده است تا بنیه معنوی دانش آموزان تقویت شود و نکات تربیتی هم بواسطه آنها به کانون مهم خانواده نیز انتقال داده شود. 
عبدالوحید جعفری ادامه داد: شناسایی توانمندی‌های متنوع دانش‌آموزی و آماده سازی بستری برای به کارگیری آن در اقامه نماز مانند پخش اذان دانش‌آموزی، معرفی و تشویق دانش‌آموزان خلاق و فعال امر نماز در مناسبت‌ها از اولویت های این طرح است. 
وی به شروع آموزش عملی نماز توسط معلمان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی دختران و پایه‌های هفتم و هشتم پسران با استفاده از محتوای کتاب‌های درسی اشاره کرد و افزود: برگزاری با شکوه مراسم جشن تکلیف (بهار بندگی) برای دختران پایه سوم ابتدایی و پسران پایه هشتم دوره متوسطه اول در پایان سال تحصیلی بخشی از برنامه‌های طرح نور چشم است. 

گفتنی است طرح نماز نورچشم من به صورت نمادین در  امام زاده خواجه ابوالرضا علیه السلام مطهر آباد شهرستان زرند با حضور امام جمعه شهر زرند ، مدیر، معاون پرورشی تربیت بدنی و سلامت و کارشناسان قرآنی آموزش و پرورش شهرستان زرند با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار گردید .

 خبرنگار :غلامرضا نورالدینی




طرح نماز نور چشم من در مدارس شهرستان زرند کلید خورد

منبع: خــبرگزاری بســیج
? طرح نماز نور چشم من در مدارس شهرستان زرند کلید خورد