طرح الکترونیکی خرید و توزیع میوه و تره‌بار در کرمان اجرایی شد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان در مراسم رونمایی از طرح الکترونیکی کردن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره‌بار،به‌روزرسانی،تغییر و اصلاح فرآیند در این حوزه را اقدامی شایسته با مزیت‌های فراوان بیان کرد و گفت:«شفافیت،یکسان‌سازی قیمت و حذف دلالان از مهم‌ترین مزیت‌های الکترونیکی شدن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره‌بار است». محمدمهدی فداکار […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان در مراسم رونمایی از طرح الکترونیکی کردن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره‌بار،بهروزرسانی،تغییر و اصلاح فرآیند در این حوزه را اقدامی شایسته با مزیت‌های فراوان بیان کرد و گفت:«شفافیت،یکسان‌سازی قیمت و حذف دلالان از مهم‌ترین مزیت‌های الکترونیکی شدن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره‌بار است».

محمدمهدی فداکار افزود:«با اجرای این طرح،معاملات،درآمدها و هزینه‌ها از مزرعه تا سفره کاملا شفاف و قیمت‌ها واقعی می‌شوند».

وی تاکید کرد:«اتباع غیرمجاز اجازۀ حضور در میدان میوه و تره‌بار را ندارند و اتباع مجاز تنها می‌توانند برای کارگری در میدان کار کنند و این افراد به هیچ‌وجه اجازۀ خرید و فروش ندارند».

در طرح الکترونیکی شدن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره‌بار،با استفاده از نرم‌افزار طراحی شده و به‌کارگیری دستگاه کارتخوان،تمامی فرآیند مبادلات محصول اعم از خرید و توزیع در میادین میوه و تره‌بار شهر کرمان شفاف‌سازی می‌شود و قابل رصد است.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،فداکار همچنین اظهار کرد:«افرادی که در این سامانه فعالیت می‌کنند و نسبت به کار خود شفافیت ایجاد کرده‌اند،باید مشمول تشویق‌های مالیاتی شوند».

وی با تاکید بر پشتیبانی و حمایت از اجرای طرح تا رفع نواقص احتمالی یادآور شد:«به مرور نواقص احتمالی برطرف و سامانه نیز تکمیل خواهد شد،اما تا آن زمان باید پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها را ادامه داد».

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز اجرای این طرح را در راستای سه رویکرد کمک به شفافیت،کاهش تورم و افزایش بازار با استفاده از ظرفیت‌های جدید برشمرد که با محوریت میدان تره‌بار آغاز شده است.

امیر حسن‌زاده ادامه داد:«اصناف و کسبه،دلسوزتر به مسئله هستند و با همکاری خودشان طرح الکترونیکی کردن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره‌بار دنبال و عملیاتی شد».

وی از قابلیت فنی طرح برای اجرا در میوه‌فروشی خبر داد و گفت:«با راه‌اندازی این نرم‌افزار شاهد حذف دلالان و بعضا حضور افراد غیرمجاز در میدان‌ها و خرید و توزیع میوه و تره‌بار هستیم».

حسن‌زاده افزایش حس اعتماد در میدان میوه و تره‌بار را مهم‌ترین مزیت استفاده از این طرح‌ دانش‌بنیان بیان کرد که طی هشت ماه فعالیت تیم اقتصادی در استان عملیاتی شده است.




طرح الکترونیکی خرید و توزیع میوه و تره‌بار در کرمان اجرایی شد

منبع:خبر کرمان
?

طرح الکترونیکی خرید و توزیع میوه و تره‌بار در کرمان اجرایی شد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی