طاهری: ۶۵ درصد قوانین تولید اجرایی نشده است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تولید هفت قانون پایه داریم و طبق برآوردی که از دیوان محاسبات در خصوص اجرای این قوانین داشتیم، ۶۵ درصد به‌دلیل کم‌کاری دولت اجرا نشده است.  به گزارش فت فتو از رفسنجان، سید مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز […]


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تولید هفت قانون پایه داریم و طبق برآوردی که از دیوان محاسبات در خصوص اجرای این قوانین داشتیم، ۶۵ درصد به‌دلیل کم‌کاری دولت اجرا نشده است.

 به گزارش فت فتو از رفسنجان، سید مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه‌ رفع مشکلات صنایع و معادن شهرستان‌های رفسنجان و انار، اظهار کرد: اولویت‌های ما حذف قوانین ناکارآمد است و آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در حوزه تولید هفت قانون پایه داریم و طبق برآوردی که از دیوان محاسبات در خصوص اجرای این قوانین داشتیم، ۳۵ درصد این قوانین اجرا شده و ۶۵ درصد را دولت اجرا نکرده که بررسی کردیم از ۶۵ درصد، ۹۵ درصد علت آن کم‌کاری بوده است و ۵ درصد قابلیت اجرا نداشته است.اگر نظارت را نسبت به قانون‌گذاری بالا ببریم خیلی می‌تواند کمک کند.

طاهری از تشکیل هیأت مقررات‌زدایی در وزارت اقتصاد خبر داد و تصریح کرد: کار این هیأت حذف تمام مقرراتی‌ست که مانع پیشرفت کار می‌شود.

وی ادامه داد: دو قانون برای تسهیل صدور مجوزها مصوب کردیم و هر سه ماه یکبار در مجلس گزارش آن را می‌گیریم که پیشرفت آن رو به جلو است. این قوانین در خصوص کم‌هزینه کردن و کوتاه‌کردن فرآیندها و الکترونیکی‌کردن مراحل اخذ مجوز است که در کاهش زمان هم اثرگذار است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب





طاهری: ۶۵ درصد قوانین تولید اجرایی نشده است

منبع: فــارس
? طاهری: ۶۵ درصد قوانین تولید اجرایی نشده است