ضریب نفوذ بیمه در کرمان پایین‌تر از میانگین کشور است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت:«ضریب نفوذ بیمه در استان کرمان به دلیل رتبه‌بندی وضعیت مطلوبی ندارد،میانگین کشور در این حوزه ۱.۹ درصد و این آمار در کرمان ۱.۴ درصد است». صادق سلطانی‌نژاد در نشست خبری به مناسبت هفتۀ بیمه افزود:«ضریب نفوذ بیمه در برنامه ششم توسعه،هفت درصد دیده شد […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت:«ضریب نفوذ بیمه در استان کرمان به دلیل رتبه‌بندی وضعیت مطلوبی ندارد،میانگین کشور در این حوزه ۱.۹ درصد و این آمار در کرمان ۱.۴ درصد است».

صادق سلطانی‌نژاد در نشست خبری به مناسبت هفتۀ بیمه افزود:«ضریب نفوذ بیمه در برنامه ششم توسعه،هفت درصد دیده شد که کرمان هنوز به این آمار نرسیده و بسیار پایینتر است».

وی اظهار کرد:«رتبۀ استان کرمان بایستی در حوزۀ حق بیمه و ضریب نفوذ از انتهای جدول کشور جدا شود؛ ما در رتبۀ ۲۷ کشور قرار داریم و باید طی یک برنامۀ هدفمند و چند ماهه بتوانیم آن را تغییر دهیم».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت:«همۀ بخش‌های اقتصادی بایستی در این حوزه کمک کنند تا ضریب نفوذ بیمه کرمان ارتقا یابد زیرا بیمه بر تمامی بخش‌های استان اثرگذاری دارد؛ حق بیمۀ تولیدی در کرمان تا پایان ۱۴۰۱ به میزان ۴۷ هزار میلیارد ریال و پرداختی شرکت‌ها بابت خسارت‌ها نیز ۲۲ هزار میلیارد ریال بوده است».

وی یادآور شد:«بیمه به خاطر شرایط جغرافیایی و سایر موضوعات می‌تواند به کرمان کمک کند،آمار حوادث جاده‌ای استان نگران‌کننده است در حالی که این خسارت‌ها با استفاده از صنعت بیمه به راحتی می‌تواند جبران شود».

 

سرانۀ بیمۀ هر کرمانی ۱۴ میلیون ریال شد

سلطانی‌نژاد با اشاره به فعالیت بیمۀ شرکت‌های خصوصی و بازرگانی گفت:«۳۹ شرکت در کشور و ۲۲ شرکت بیمۀ بازرگانی در استان کرمان فعالیت می‌کنند،۴۳ شعبۀ بیمه،۲ هزار و ۱۳۰ نمایندۀ شبکۀ فروش و ۱۵ کارگزار فعال در استان کرمان داریم و ارزشیابان فعال خسارت نیز ۵۳ مورد هستند».

وی با بیان اینکه سرانۀ بیمه در استان کرمان ۱۴ میلیون ریال به ازای هر فرد است اضافه کرد:«یکی از شاخص‌های صنعت بیمه،ضریب نفوذ به‌عنوان مبنای این صنعت است و این میزان بر تولید ناخالص داخلی استان کرمان محاسبه می‌شود».

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان کرد:«بیمه در تولید ناخالص داخلی و در اقتصاد استان اثرگذاری دارد و اگر متناسب با این حوزه ها رشد نکند،مشکلاتی برای صنعت ایجاد می‌شود».

وی افزود:«تولید ناخالص داخلی استان کرمان به حدود چهار درصد رسیده که متناسب با آن باید صنعت بیمه نیز رشد کند و امیدوارم این اتفاق در این صنعت بیفتد».

 

بیمه شرکت‌های بزرگ خارج از کرمان است

سلطانی‌نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت:«بخش عمده‌ای از بیمه‌ها در استان کرمان ممکن است به‌خاطر درآمد پایین تعطیل شوند و ما باید مباحث مالیاتی و عوارض شهرداری را در نشست‌هایی حل کنیم تا به این صنعت کمک شود».

وی خاطرنشان کرد:«مشکلات صنعت بیمه در استان کرمان را به‌عنوان یکی از موضوعات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گنجاندیم تا با فعالیت کارشناسی موضوع صنعت بیمه را به ریز بررسی کنیم و به مشکلات این صنعت کمک کنیم».

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان همچنین گفت:«متاسفانه شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کرمان بیمه خود را خارج از این استان انجام می‌دهند لذا ضرورت دارد که استاندار کرمان با مصوبۀ شورای تامین،سایر بخش‌ها را الزام کند که این کار از درون استان انجام شود». /پ




 ضریب نفوذ بیمه در کرمان پایین‌تر از میانگین کشور است

منبع:خبر کرمان
?

 ضریب نفوذ بیمه در کرمان پایین‌تر از میانگین کشور است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی