ضرورت حمایت خیرین از گروه های جهادی/ انعکاس رسانه ای فعالیت ها مطلوب نیست

مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول کرمان گفت: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات مالی بسیج سازندگی، حمایت به صورت محدود انجام می شود و باید گروه جهادی از خیرین و حامیان مالی استفاده کنند. به گزارش فت فتو: همکاری و مساعدت برای حل مشکلات یکدیگر موضوعی است که دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر آن […]

مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول کرمان گفت: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات مالی بسیج سازندگی، حمایت به صورت محدود انجام می شود و باید گروه جهادی از خیرین و حامیان مالی استفاده کنند.

به گزارش فت فتو: همکاری و مساعدت برای حل مشکلات یکدیگر موضوعی است که دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر آن دارد همچنان که در سیره و زندگی اهل بیت (س) و بزرگان دینی ما این موضوع نفش پررنگی دارد لذا در کنار دستورات و بخش نامه های اداری انجام کار جهادی برای از بین بردن محرومیت در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی امری مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است درنتیجه شاهد هستیم گروه های مختلف جهادی در سراسر کشور و در مناطق محروم مشغول فعالیت هستند استان کرمان نیز از این امر مستثنی نیست و باتوجه به وجود محرومیت در نقاط مختلف استان شاهد فعالیت گروه های مختلف جهادی هستیم.

 
به این نکته باید اشاره کرد که گروه های جهادی نیز در  کنار فعالیت هایی که انجام می دهند یکسری انتظاراتی دارند که برای موفقیت بیشتر به این مسائل توجه کرد.
 
فاطمه دهقان اناری مسئول گروه جهادی شهید محمد سعید دهقان اناری در گفتگو با خبرنگار فت فتو با اشاره به اینکه این گروه جهادی از ابتدای شهریور ماه سال ۹۹ با اخذ مجوز شروع به فعالیت کرده است، افزود: هدف این گروه جهادی حمایت از ایتام، خانوادههای نیازمند همچنین انجام فعالیتهای فرهنگی و مذهبی است که متشکل از ۲۵ نفر شامل خواهران و برادران است.
 
 وی با اشاره به فعالیت های انجام شده گروه جهادی شهید محمد سعید دهقان اناری در سال ۱۴۰۱، افزود: توزیع بسته های حمایتی، برگزاری اردوی جهادی، سه مرحله تجهیز و بسته بندی لباس، توزیغ بسته لوازم التحریر، کمک هزینه تامین دارو و درمان و فیزیوتراپی از جمله فعالیت های این گروه جهادی در سالجاری است. 
 
برخی گروه های جهادی فعال، فاقد مجوز هستند
 
 دهقان اناری با اشاره به اینکه چالشها و مشکلات گروه های جهادی کم نیستند، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم ساماندهی گروه های جهادی است چراکه درحال حاضر گروه هایی درحال فعالیت هستند اما وضعیت مجوز آنها مشخص نیست لذا تحقق این مسئله بسیار مهم است. 
 
وی برگزاری بیشتر جلسات توجیهی مسئولین مربوطه برای گروه های جهادی را یکی دیگر از مطالبات خود عنوان کرد و افزود: در نقطه مقابل ارتباط مسئولین گروه های جهادی با یکدیگر نیز باید پررنگ تر شود چراکه این امر می تواند به کار جهادی و کار تشکیلاتی کمک شایانی کند.
 
فعالیت گروه های جهادی باید به صورت تخصصی انجام شود
 
مسئول گروه جهادی شهید محمد سعید دهقان اناری یکی دیگر از مسائل مهم را تخصصی کار کردن گروه های جهادی عنوان کرد و افزود: درنتیجه می طلبد که در این زمینه برنامه ریزی لازم انجام شود تا کارها به صورت تخصصی و حرفه ای انجام شود.
 
در ادامه میثم احمدی هستم مسئول مجمع گروه های جهادگران ناحیه حضرت رسول شهرستان کرمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فت فتو گفت: در مجموع بیش از ۳۰۰ گروه جهادی محلات و اقشار مختلف ثبت شده داریم و از این تعداد بیش از ۱۳۰ گروه جهادی دارای مجوز هستند.
 
 هر پایگاه دارای یک گروه جهادی و یک مسئول سازندگی است
 
 وی با اشاره به اینکه وضعیت اردوهای جهادی ناحیه حضرت رسول در سطح منطقه مطلوب ارزیابی می شود، عنوان کرد: هر پایگاه دارای یک گروه جهادی و یک مسئول سازندگی است که به صورت محله محور و منطقه محور درحال فعالیت هستند.
 
برخی گروه های جهادی در حوزه اشتغالزایی درحال فعالیت هستند
 
 احمدی با بیان این مطلب تعدادی از گروه جهادی ما خارج از شهر کرمان و برخی نیز خارج از استان فعالیت  می کنند، اضافه کرد: در حوزه اشتغال زایی کارهایی خوبی درحال انجام است که می توان به راه اندازی کارگاه هایی اشتغالزایی خانگی از طریق اهدای لوازم اشاره کرد که در این زمینه کارگاه های خیاطی، گلیم بافی و امثال آن راه اندازی شده است.
 
 وی با اشاره به اینکه وجود یک مکان مستقل برای برگزاری جلسات و ارتباط گیری با گروه های جهادی می تواند در مدیریت و ساماندهی این گروه ها به ما کمک کند، افزود: یکی دیگر از چالش ها و مشکلات گروه های جهادی نداشتن و یا کمبود تجهیزات مورد نیاز است از طرف دیگر فعالیت های خیلی خوب و قابل توجهی انجام می شود اما بازتاب رسانهای مطلوبی ندارد لذا می طلبد در این زمینه نیز بیشتر کار شود.
 
همه گروه های جهادی فعال، دارای مجوز هستند
 
در ادامه این گزارش عرفان موسی پور مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول کرمان در گفتگو با خبرنگار فت فتو۱۴۰۰ با اشاره به اینکه تمامی گروه های جهادی فعال دارای مجوز هستند و گروه جهادی خارج سامانه اطلس جهادی نداریم، خاطرنشان کرد: در طول سال سه نوبت برای سرگروه های جهادی جلسه برگزار و افراد شرکت کننده در خصوص مسائل جهادی توجیه شده اند.
 
 وی اضافه کرد: برای بهبود روابط گروه های جهادی، سرگروه های بر اساس کارایی و توانایی و دانش در گارگروه های ۱۴ گانه تقسیم و در فضای مجازی با یکدیگر ارتباط داده شده اند تا با تبادل نظر و استفاده از تجربیات کارهای بهتری انجام دهند.
 
حمایت خیرین از گروه های جهادی یک ضرورت است
 
موسی پور با اشاره به اینکه گروه های جهادی به گروه های تخصصی تبدیل و دسته بندی شده اند و در حال آموزش نیز هستند، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات مالی بسیج سازندگی، حمایت به صورت نمک در آش است و باید گروه جهادی از خیرین و حامیان مالی استفاده کند.
 
برخی مناطق گروه های جهادی به صورت قرارگاهی درحال فعالیت هستند.
 
وی با بیان این مطلب که به دلیل کمبود امکانات رسانه ای و آموزش لازم، انعکاس اخبار مطلوب انجام نمی شود، یادآورد شد: در ناحیه سه قرارگاه منطقه ای ایجاد ( شهداد ، چترود ، کرمان ) و خود ناحیه یک قرارگاه پهنه ای در شمال استان شامل کرمان، راور، زرند و کوهبنان راه اندازی کرده است.
 
راه اندازی و فعالیت گروه های جهادی می تواند نقش اثرگذاری در بهبود وضعیت زندگی بخصوص در مناطق محروم داشته باشد و در این زمینه تلاش ها و برنامه های خوبی برای ساماندهی گروه های جهادی انجام شده است اما بازهم می طلبد در حد امکان و ارتباط گیری با مسئولین در سطح استان و کشور مسائل و موانع آنها برطرف کرد.

انتهای پیام/زنگی آبادی 




ضرورت حمایت خیرین از گروه های جهادی/ انعکاس رسانه ای فعالیت ها مطلوب نیست

منبع:آرمـان
? ضرورت حمایت خیرین از گروه های جهادی/ انعکاس رسانه ای فعالیت ها مطلوب نیست