ضرورت تمرکز بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان

استاندار کرمان گفت: کرمان در جایگاه خودش در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان قرار ندارد در صورتی که باید جزء ۵ استان برتر کشور در این زمینه باشد. علی زینی‌وند استاندار کرمان امروز در جلسه بررسی راهکار‌های تحقق شعار سال با اشاره به اینکه باید تمرکز بر روی حوزه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان باشد،گفت: در دل شورای برنامه‌ریزی […]

استاندار کرمان گفت: کرمان در جایگاه خودش در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان قرار ندارد در صورتی که باید جزء ۵ استان برتر کشور در این زمینه باشد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان امروز در جلسه بررسی راهکار‌های تحقق شعار سال با اشاره به اینکه باید تمرکز بر روی حوزه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان باشد،گفت: در دل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جایگاه قانونی برای شورای راهبردی شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنیم تا مصوبات آن جنبه اجرایی داشته باشد.

او گفت: راهبری شرکت‌های دانش‌بنیان در استان کرمان ضعیف است و نیاز به لوکومتیوران قوی دارد که در راس آن باید حتما استاندار باشد و محوریت کار باید خود شرکت‌ها باشند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه راه ساماندهی کشاورزی استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: مدیرانی که دیدگاه دانش‌محور ندارند به درد مدیریت نمی‌خورند.

او گفت: به نظر من هر کسی که مدیر و یا فرماندار می‌شود باید از آن‌ها در زمینه دانش‌بنیان‌ها و علم به چه معنی است و آیا به این مسائل اعتقاد دارند یا نه؟ مصاحبه گرفت.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید نهضت شکل‌گیری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در کرمان راه بیفتد، گفت: کرمان در جایگاه خودش در سطح کشور در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان قرار ندارد در صورتی که باید حداقل جزء ۵ استان برتر کشور در این زمینه باشد.

زینی‌وند گفت: ضرورت دارد کار‌ها در زمینه کشاورزی را به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار کنیم، زیرا استان کرمان رتبه اول فرو نشست زمین را در کشور به‌دلیل استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی به خود اختصاص داده است، بنابراین باید به‌سرعت کشاورزی استان را ساماندهی و مکانیزه کرده تا برداشت آب را کم کنیم و اگر به همین روش ادامه دهیم بین ۲۰ تا ۳۰ سال آینده استان کرمان بدون سکنه خواهد شد.

او با بیان اینکه باطله‌های زغال‌سنگ، شهر زرند را خفه کرده،گفت: یک شرکت دانش‌بنیان درخواست داشت این باطله‌ها را در اختیار بگیرد تا بر روی آن‌ها فرآوری‌هایی انجام دهند، ما آن‌ها را خام به خارجی‌ها می‌دهیم، اما به بچه‌های خودمان نمی‌دهیم تا تبدیل به محصولات با ارزش‌تری کنند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه معادن ما قابل دفاع نیستند و حتما باید با دانشگاه‌های مهم استان بلکه کشور همکاری کنند، گفت: برای رسیدن به این هدف‌گذاری باید یک شورای فناوری دانش‌بنیان تشکیل دهیم و محوریت این شورا با دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و خود شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و ما مدیریت و هماهنگی را به عهده می‌گیریم.

فت فتو کرمان کرمان




ضرورت تمرکز بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? ضرورت تمرکز بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان