صدور ۳۴۰ جواز تاسیس صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۶۰۰۰ نفر در جنوب کرمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: در جنوب کرمان ۳۴۰ جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۳۹ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۶ هزار و ۴۰۰ نفر صادر شده است. به گزارش نذیر کرمان از جنوب کرمان، مسلم مروجی‌فرد صبح امروز در جمع اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان بر […]


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: در جنوب کرمان ۳۴۰ جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۳۹ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۶ هزار و ۴۰۰ نفر صادر شده است.

به گزارش نذیر کرمان از جنوب کرمان، مسلم مروجی‌فرد صبح امروز در جمع اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان بر لزوم بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

 وی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی عامل نجات مردم ایران و الگویی برای همه مردم جهان است.

مروجی‌فرد به برخی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری در جنوب کرمان در حوزه فعالیت اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این منطقه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید با بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب تشویق و حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو شوند.

 مدیرکل صمت جنوب کرمان عنوان کرد: در جنوب کرمان ۳۴۰ جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۳۹ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۶هزار و ۴۰۰ نفر صادر شده است که از این تعداد ۶۳ مجوز با سرمایه‌گذاری ۱۱۷۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۴۶۱ نفر پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند و ۱۴ طرح نیز با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۳۵۸ نفر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

 وی افزود: در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی نیز ۱۸۸ مجوز با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۲۷۶ نفر صادر شده است.

 مروجی‌فرد با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال همچنین ۲۰ پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی ۲۰۸ نفر صادر شده است، ادامه داد: در حوزه صنعت ۳۰۳ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۷۰۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۳۰۰ نفر صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه در حوزه معدن پتانسیل‌های خدادادی می‌تواند ساختار اقتصادی جنوب کرمان را تغییر دهد، افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اقدامات کم‌نظیری را در حوزه معدن در این منطقه پس از استقلال از شمال استان انجام داده است.

 وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد از معادن جنوب کرمان معادن کوچک مقیاس هستند، بیان داشت: در حوزه معادن در جنوب کرمان مدل اختصاصی معادن کوچک مقیاس را تعریف و عملی کردیم که الگوی موفقی برای سایر استان‌های کشور شده است.

 مروجی‌فرد با بیان اینکه اولین گام در حوزه معدن اکتشاف و سپس صدور گواهی کشف و… است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جنوب کرمان توسط اداره کل صمت جنوب کرمان ۳۲۸ پروانه اکتشاف صادر شده است تا وضعیت ذخایر معدنی این منطقه مشخص شود.

 وی ادامه داد: توسط این اداره کل در جنوب کرمان ۱۱۴ پروانه بهره‌برداری از معادن صادر شده است که تقریبا ۷۰ درصد این پروانه‌ها فعال و ۳۰ درصد باقیمانده به دلایلی نظیر نبود زیرساخت غیر فعال هستند که در زمینه تامین زیرساخت نیز اقداماتی نظیر تامین هزینه احداث پل اسفندقه، احداث جاده مطاع برق رمشک و برق ساردوئیه انجام شده است.

 مدیرکل صمت جنوب کرمان با اشاره به فعالیت کارخانه‌های صنایع معدنی در این منطقه بیان داشت: در جنوب کرمان ۵۴ جواز تاسیس صنایع معدنی با سرمایه‌گذاری ۸۳۸۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۵۷۰۰ نفر و ۱۵ پروانه بهره‌برداری صنایع معدنی نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه این اداره کل طرح‌هایی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۵هزار میلیارد تومان آماده کلنگ‌زنی دارد که با برنامه‌ریزی انجام شده تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید، تاکید کرد: در حوزه معدن طرح‌های جدیدی با سرمایه‌گذاری حدود ۵ هزار میلیارد تومان اجرا شده است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حوزه بازار نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، یادآور شد: در جنوب کرمان در حوزه بازار ۲۰ هزار واحد صنفی وجود دارد.

مروجی‌فرد تشکیل اتاق اصناف شهرستان فاریاب برای اولین‌بار را یکی از اقدامات مهم این اداره کل در سال جاری برشمرد و گفت: کارهای تشکیل اتاق اصناف در شهرستان جازموریان نیز در حال انجام است.

پایان پیام/۸۰۰۶۷/ب





صدور ۳۴۰ جواز تاسیس صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۶۰۰۰ نفر در جنوب کرمان

منبع: فــارس
? صدور ۳۴۰ جواز تاسیس صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۶۰۰۰ نفر در جنوب کرمان