صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای کرمان/ موج جدید بارش‌ها از دوشنبه آغاز می‌شود

طبق اعلام سازمان هواشناسی، با توجه به ورود سامانه بارشی از غرب استان و آغاز موج جدید بارش‌ها از دوشنبه تا چهارشنبه همین هفته، بیشترین شدت بارش روز سه‌شنبه و در غرب و جنوب‌غرب استان پیش‌بینی می‌شود. به گزارش فت فتو از کرمان، طبق هشدار سازمان هواشناسی، با توجه به ورود سامانه بارشی از غرب […]


طبق اعلام سازمان هواشناسی، با توجه به ورود سامانه بارشی از غرب استان و آغاز موج جدید بارش‌ها از دوشنبه تا چهارشنبه همین هفته، بیشترین شدت بارش روز سه‌شنبه و در غرب و جنوب‌غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، طبق هشدار سازمان هواشناسی، با توجه به ورود سامانه بارشی از غرب استان و آغاز موج جدید بارش‌ها از روز دوشنبه، با استقرار هوای سرد بارش برف در برخی مناطق غربی، شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

 از سه‌شنبه شب در بعضی ساعات مه و کاهش دید و از روز پنجشنبه کاهش قابل ملاحظه دمای کمینه و یخبندان شبانه رخ خواهد داد.

 دمای سرد زمستانی تا هفته آینده در سطح استان حاکم است و شرایط برای ایجاد خسارت سرمازدگی در محصولات کشاورزی و باغی به‌ویژه در جنوب استان فراهم است.

 بر پایه این گزارش، شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، صفاییه، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه‌گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت و  نرماشیر متأثر از این پدیده خواهند بود.

آبگرفتگی معابر، احتمال ایجاد رواناب، لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، عدم صعود به ارتفاعات، عایق‌بندی لوله‌های انتقال آب و سوخت و به‌ویژه صرفه‌جویی در مصرف انرژی توصیه می‌شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای کرمان/ موج جدید بارش‌ها از دوشنبه آغاز می‌شود

منبع: فــارس
? صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای کرمان/ موج جدید بارش‌ها از دوشنبه آغاز می‌شود