صدای مردم به گوش مسئولان نمی رسد/ ارابه های مرگ در محور جیرفت- دلفارد همچنان قربانی می گیرند

ذبیح الله سالخورده گفت: خودروهای بنز ۱۰ تنی و‌ کمپرسی های بدون حفاظ امنیتی و یا گارد جلو که قریب به چهل است ترددشان در دنیا متوقف شده یا رفع نقص شده اند، همچنان در جاده های استان کرمان تردد کرده و هموطنان را در جلوی چشم خانواده هایشان به کام مرگ می کشانند، بدون […]

ذبیح الله سالخورده گفت: خودروهای بنز ۱۰ تنی و‌ کمپرسی های بدون حفاظ امنیتی و یا گارد جلو که قریب به چهل است ترددشان در دنیا متوقف شده یا رفع نقص شده اند، همچنان در جاده های استان کرمان تردد کرده و هموطنان را در جلوی چشم خانواده هایشان به کام مرگ می کشانند، بدون آنکه واکنشی از مسئولان دیده شود.

به گزارش فت فتو، روزانه تصادفات شدیدی در محور جیرفت- دلفارد رخ می دهد و با وجود پیگیری های صورت گرفته از راهداری، بخشداری و استانداری تصمیمی اتخاذ نشده است.


این در حالی است که روز گذشته با وجود ممنوعیت ورود کامیون به محور یک خودروی ۴۰۵ توسط یک بنز ۱۰ تنی له شد و در نتیجه آن سه مرد جوان از یک خانواده به کام مرگ کشیده شدند.


ذبیح الله سالخورده کارشناس مسائل اجتماعی در این رابطه به خبرنگار ما می گوید: در جهان، برنامه‌های کاهش سوانح رانندگی منجر به مرگ وسیع، علمی و گسترده دنبال می‌شود به طوریکه اکنون این امر به عنوان شاخص توسعه یافتگی برای دولت‌ها و‌ کشورها قلمداد می‌شود.


وی افزود: کشور ما جزء کشورهای دارای حوادث رانندگی بسیار در دنیا تعریف می شود، ۲ مولفه اصلی در بروز این حوادث بیش از سایرین خودنمایی می کندکه شامل فرسودگی خودروها به دلیل استفاده بیش از عمر مفید و استاندارد نبودن و یا نداشتن شاخصه های درست برای بسیاری از جاده ها می شود.


کارشناس مسائل اجتماعی بیان کرد: به طور مثال در تصادف روز گذشته محور دلفارد که متاسفانه منجر به فوت سه نفر از هم وطنان ما شد، این ۲ نقص از اصلی ترین دلایل این تصادف و سایر تصادفات محسوب می شود.


سالخورده متذکر شد: محور مذکور  بر اساس ظرفیت های ترافیکی چهل یا پنجاه سال پیش جهت تردد روستا به روستا طراحی و ساخته شده است، در صورتیکه این محور در حال حاضر یکی از شریان‌های اصلی جنوب استان و‌ خط اتصال به استان هرمزگان و برخی شهرهای سیستان و بلوچستان به مرکز استان کرمان و یا استان های یزد و شیراز است.


وی یادآور شد: این در حالی است که گاهی این محور در ایام تعطیل با ورود و خروج بیش از هفتاد هزار خودرو  مواجه است، در حالی که هیچ استاندارد ایمنی در اتفاقات جاده ای ندارند و با کمترین حادثه بیشترین تلفات را بر جا می گذارند.


کارشناس مسائل اجتماعی اذعان کرد: به نظر می رسد وزارت راه و شهر سازی با همکاری پلیس راه استان باید از تردد کامیون های غیر استاندارد در جاده های کشور جلوگیری کند تا این محور که تبدیل به قتلگاه مردم جنوب استان شده هرچه سریع تر تعریض، ۲ باند شدن مسیر، استانداردسازی و تعداد دوربین های کنترل سرعت به دلیل مسکونی بودن محور افزایش یابد.


سالخورده گفت: لازم به ذکر است که این محور طبیعت بسیار زیبایی دارد و گردشگران زیادی را جذب می کند اما به جای اینکه مردم از دیدن طبیعت بکر لذت ببرند و منظره های زیبا را تماشا کنند، تجدید خاطرات تلخ تصادفات روح و روانشان را آزار می دهد.


وی ادامه داد: بدون شک این محور یکی از ترسناکترین و‌ ناامن ترین محورهای ترافیکی در استان کرمان است، شریان حیاتی که پنجره ورود گردشگران کویر نورد از مرکز استان و دروازه ورود مهمانان از مناطق کویری به مناطق کوهستانی است و قدمتی نزدیک به پنجاه سال دارد.


کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: این محور بر اساس یک بار ترافیکی روستایی، با عرض کم و شیب تند ساخته شده است، آیا شایسته است در حالی که در ایام تعطیلات ورود و  خروج بیش از هفتاد هزار خودرو در این جاده به ثبت رسیده،  هنوز با استانداردهای دهه پنجاه اداره شود؟


سالخورده در پایان خاطرنشان کرد: آیا شایسته است در شریان‌های اصلی کشور خودروهای بنز ده تنی و‌ کمپرسی های بدون حفاظ امنیتی و یا گارد جلو که قریب به چهل است ترددشان در دنیا  متوقف شده یا رفع نقص شده اند، اینگونه هموطنان را در جلوی چشم خانواده هایشان ببلعند، بدون آنکه واکنشی از مسئولان دیده شود.


انتهای پیام/




صدای مردم به گوش مسئولان نمی رسد/ ارابه های مرگ در محور جیرفت- دلفارد همچنان قربانی می گیرند

منبع:دانــا
? صدای مردم به گوش مسئولان نمی رسد/ ارابه های مرگ در محور جیرفت- دلفارد همچنان قربانی می گیرند