شهید صدوقی همچو استخوانی در گلوی منافقین بود/شهادت روحانیون شاخص چهره پلید منافقین را آشکار کرد

نماینده سابق شهرستان‌های جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت چهره‌های بزرگی مانند شهید صدوقی که وجود آن‌ها می‌توانست در فرایند انقلاب کمک بزرگی باشد، اگرچه دردناک بود اما باعث شد چهره پلید منافقین و جریان ضد انقلاب که خود را مجاهدین خلق می‌نامیدند بیش از پیش آشکار شود. به گزارش خبرنگار سرویس […]

نماینده سابق شهرستان‌های جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت چهره‌های بزرگی مانند شهید صدوقی که وجود آن‌ها می‌توانست در فرایند انقلاب کمک بزرگی باشد، اگرچه دردناک بود اما باعث شد چهره پلید منافقین و جریان ضد انقلاب که خود را مجاهدین خلق می‌نامیدند بیش از پیش آشکار شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان، رژیم پهلوی چه در دوران رضاخان و چه در دوران محمدرضا، شدیدترین و سخت‌ترین فشار‌ها را بر روحانیون به‌ویژه روحانیون شاخصی که بین مردم از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار بودند، وارد می‌کرد.

رژیم پهلوی نیز آگاه بود که اگر مردم به حقانیت راه امام خمینی (ره) پی ببرند کار آن‌ها تمام خواهد شد، بنابراین در دوران قبل از انقلاب و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به فکر حذف روحانیون شاخص افتادند.

البته در دوران بعد از انقلاب اغلب این کار برعهده سازمان منافقین بود که این سازمان نیز ادامه دهنده راه رژیم پهلوی تلقی می‌شد، چراکه دستان اعضای این گروه به خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع آغشته بود.

 
بنابراین برنامه‌ریزی برای حذف روحانیون شاخص همواره یکی از برنامه‌های گروه‌های معاند و ضدانقلاب بود و آن‌ها خیال می‌کردند که با این کار می‌توانند عزم ملت ایران در ادامه دادن به راه و اندیشه امام راحل پایان دهند، اما این کار آن‌ها نه تنها اراده مردم را سست نکرد بلکه ملت ایران را بیدارتر از گذشته کرد تا مسیری را که بر مبنای قوانین اسلام پیش گرفته‌اند را ادامه دهند.
 
یکی از این روحانیون شهید آیت اللّه شیخ محمد صدوقی، سومین شهید محراب، نماینده امام و امام جمعه یزد بود که عبادتگاه جمعه‌های یزد را با نور اخلاص خویش منور می‌ساخت.
 
او در روز جمعه دهم رمضان ۱۴۰۲ (مطابق با یازدهم تیرماه ۱۳۶۱) پس از اقامه نماز جمعه به دست منافقان به شهادت رسید و خون پاکش محراب را گلگون کرد و این همان معراج به سوی اللّه بود که او آرزویش را داشت و بار‌ها از خدا خواسته بود.

آن پرهیزگار خطاب به دشمنان اسلام و نظام اسلامی چنین گفته بود: «به فرض آن که مرا ترور کردید چه می‌شود؟ مرغابی را از آب می‌ترسانید؟»

 
 
حجت‌الاسلام محمدرضا امیری نماینده سابق مردم شهرستان‌های جنوبی استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار نذیر کرمان از رودبارجنوب، با بیان اینکه شهید محراب آیت‌الله صدوقی یکی از استوانه‌های این نظام و انقلاب بودند، اظهار کرد: شهید آیت الله صدوقی در مبارزه با ستمگران و طاغوتیان لحظه‌ای ساکت نبود و در صف مبارزه علیه استکبار همواره جلوتر از همه مردم قرار داشت.
 
نماینده سابق مردم شهرستان‌های جنوبی استان کرمان ادامه داد: شهید صدوقی یکی از مفاخر علمی و انقلابی بود که در شکل گیری و پیروزی انقلاب نقش موثر و عملکرد تاثیرگذاری داشت، بسیار شجاعانه مبارزه می‌کرد و همچو خاری در چشم و استخوانی در گلوی منافقین بود، منافقین به خوبی از جایگاه و نفوذ روحانیت در جامعه و بین مردم با خبر بودند، به همین دلیل اقدام به ترور آن‌ها کردند.
 
وی با بیان اينکه شهید صدوقی نقش موثری در بر ملا کردن کارهای رژیم پهلوی و منافقین داشت، خاطر نشان کرد: حذف روحانیون شاخص همواره یکی از برنامه‌های گروه‌های معاند و ضدانقلاب است، منافقین خیال می‌کردند که با حذف روحانیون شاخص می‌توانند عزم ملت ایران در ادامه دادن به راه و اندیشه امام راحل(ره) پایان دهند، اما این کار آن‌ها نه تنها اراده مردم را سست نکرد بلکه ملت ایران را بیدارتر از گذشته کرد تا مسیری را که بر مبنای قوانین اسلام پیش گرفته‌اند را ادامه دهند.
 
حجت‌الاسلام امیری تصریح کرد: شهادت چهره‌های بزرگی مانند شهید صدوقی و شهید بهشتی که وجود آن‌ها می‌توانست در فرایند انقلاب کمک بزرگی باشد، اگرچه دردناک بود اما باعث شد چهره پلید منافقین و جریان ضد انقلاب که خود را مجاهدین خلق می‌نامیدند بیش از پیش آشکار شود و حرکت پرخروش انقلاب با جدیت بیشتر و انگیزه قوی‌تری به راه خود ادامه دهد.
 
نماینده سابق شهرستان‌های جنوبی استان کرمان با اشاره به اینکه منافقین با به شهادت رساندن چند شخص فکر می کردند که قطار پیشرفت این انقلاب از بین خواهد رفت، گفت: غافل از آنکه خون شهید تاثیرش از خود شهید بیشتر است که فهم این مطلب برای آن‌ها واقعا دشوار است، خون شهدا باعث تنومند شدن نهال انقلاب شد و بیش از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی راه به جای نبرده است و شهادت افراد موثر باعث رونق و پیشرفت این انقلاب شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین امیری با بیان اينکه امروز در جای جای این کره خاکی افرادی هستند که بر علیه استکبار شعار می‌دهند،بیان کرد: بحمدلله انقلاب اسلامی ایران الگوی تمام آزادی خواهان و کسانی که در جبهه مقاومت علیه استکبار مبارزه‌ می‌کنند است و ترور روحانیون و افراد شاخص همیشه به عنوان آخرین حربه گروه‌های ضدانقلاب به کار می‌رود؛ گروهک منافقین به دلیل اینکه نتوانست هیچ جایگاهی برای خود بیابد، با حذف افراد موثر درپی ضربه زدن به پیکره انقلاب و نظام بوده و هست و اگر چه ما افراد مهمی را از دست می‌دهیم ولی با خون شهدا نظام و انقلاب ما پویاتر می‌شود.
 
انتهای خبر/پورحیدر




شهید صدوقی همچو استخوانی در گلوی منافقین بود/شهادت روحانیون شاخص چهره پلید منافقین را آشکار کرد

منبع:آرمـان
? شهید صدوقی همچو استخوانی در گلوی منافقین بود/شهادت روحانیون شاخص چهره پلید منافقین را آشکار کرد