شهرداری الوند با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص و کارشناس مواجه است

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استانداری قزوین روز یکشنبه به همراه مصطفی غفوری فرماندار البرز، اسماعیلی مدیرکل دفتر شهری استانداری، میزانی مدیرکل دفتر فنی به منظور بررسی مشکلات شهر الوند به این شهر سفر کرد و در نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر در خصوص پیگیری […]

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استانداری قزوین روز یکشنبه به همراه مصطفی غفوری فرماندار البرز، اسماعیلی مدیرکل دفتر شهری استانداری، میزانی مدیرکل دفتر فنی به منظور بررسی مشکلات شهر الوند به این شهر سفر کرد و در نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر در خصوص پیگیری مطالبات مدیریت شهری قول مساعدت داد.

خلج طایفه در این نشست که در شهرداری الوند برگزار شد با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده اظهارداشت: پروژه کمربندی جنوب و غرب شهر الوند که مدتها متوقف شده و راکد مانده بود فعال شده و امیدواریم در سال آینده افتتاح شود.

وی اضافه کرد: تامین روشنایی معابر شهری و زیباسازی مناطق، لوله گذاری خیابان ۱۰ متری و پیاده رو سازی و خرید چهار دستگاه اتوبوس که دو دستگاه آن تحویل شده از اقدامات مهم شهرداری الوند در سال جاری است.

شهردار الوند تصریح کرد: روکش آسفالت در ۲۰ مدرسه شهر الوند، تبدیل میدان بسیج به چهار راه برای تسهیل در تردد خودروها، اجری طرح پایش تصوری شهری و حل مشکل فاضلاب الوند از دیگر کارهای عمرانی انجام شده توسط شهرداری است.

خلج طایفه در ادامه اظهارداشت: در راستای اجرای امور فرهنگی و قرآنی مراسم تجلیل از خادمان قرآنی و قهرمانان ورزشی نیز در چند نوبت توسط شورا و شهرداری برگزار شده است.

شهرداری الوند با کمبود نیروی انسانی مواجه است

شهردار الوند در ادامه با بیان برخی مشکلات شهری بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای شهرداری جدا شده و تعدادی هم بازنشسته شده اند که در حال حاضر با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص و کارشناس در بدنه شهرداری مواجهیم.

وی یادآورشد: از مدیرکل شهری استانداری انتظار داریم برای تخصیص سهمیه استخدام بیشتری به شهرداری الوند برای جذب نیروهای بومی اقدام لازم صورت گیرد تا بتوانیم خدمت رسانی مطلوبی به شهروندان داشته باشیم.

تفکیک نشدن آب خام شهری و شرب در الوند چالش برانگیز است

شهردار الوند بیان کرد: تفکیک نشدن آب خام شهری از آب شرب برای آبیاری فضای سبز از دیگر چالش های این شهر است و به دلیل آلودگی پساب نمی توانیم از این آب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم که بایستی در این زمینه با صدور مجوز حفر یک حلقه چاه تدبیر شود.

وی گفت: در اجرای طرح بازآفرینی بافت فرسوده با مراجعه زیاد شهروندان مواجهیم که بایستی با ابلاغ آن و دادن مشوق های بیشتر این کار تداوم یابد.

خلج طایفه اضافه کرد: ساماندهی رودخانه والیان و ایجاد پل دسترسی و پیگیری اختصاص دو هزار تن آسفالت از سوی راهداری بعنوان بدهی، مکلف شدن ادارات خدمات رسان برای جابجایی تاسیسات زیربنایی و اجری طرح های توسعه بدون دریافت هزینه از شهرداری از دیگر دغدغه های شهرداری است.

شهردار الوند بیان کرد: طرح ساماندهی خانه ارباب، احداث کمربندی کمال آباد، اجرای طرح جامع شهری و تخصیص ماشین آلات عمرانی و عمومی برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان، از دیگر مطالبات شهرداری است.

بودجه ۲۷۰ میلیارد تومانی شهرداری الوند

وی در خصوص بودجه شهرداری الوند نیز اظهارداشت: در سال جاری بودجه شهرداری ۲۷۰ میلیارد تومان بود که ۲۵۰ میلیارد تومان آن محقق شده که ۵۳ درصد آن عمرانی است.

خلج طایفه یادآورشد: در سال اینده بودجه پیشنهادی بالغ بر ۵۲۵ میلیارد تومان است که ۳۲۵ میلیارد تومان آن را در امور عمرانی هزینه خواهیم کرد تا توسعه و عمرانی شهری تسریع شود.

در این نشست چند پیمانکار و مجری طرف قرارداد طرح های عمرانی شهرداری الوند مطالبات خود را مطرح کردند.

 نمایندگان پیمانکاران گفتند: معبر ۱۲ متری در شهر الوند وجود ندارد و حد نصاب ۱۶۰ متری هم امکان عملیاتی شدن را ندارد زیرا در بافت فرسوده شهری معابر ۸ تا ۱۰ متر است و این ابلاغیه باید اصلاح شود تا امکان اجرا داشته باشد.

 این افراد خواستار اصلاح متراژ معبر تعیین شده در کمیسیون ماده ۵ شدند تا افراد بیشتری از طرح احیای بافت فرسوده استقبال کنند.

انتهای پیام  




شهرداری الوند با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص و کارشناس مواجه است

منبع: بــرنا
? شهرداری الوند با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص و کارشناس مواجه است