شمار زندانیان آزاد شده جرائم غیر عمد توسط سپاه کرمان به چهار هزار و ۲۰۰ نفر رسید

کرمان – فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه منش سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر مردم داری، مردم یاری و مردم یاوری بود گفت: سپاه ثارالله اقدامات خود را برای آزادسازی زندانیان نیازمند از سال ۸۸ آغاز کرده و تاکنون بیش از چهار هزار و ۲۰۰ مددجو به […]

کرمان – فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه منش سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر مردم داری، مردم یاری و مردم یاوری بود گفت: سپاه ثارالله اقدامات خود را برای آزادسازی زندانیان نیازمند از سال ۸۸ آغاز کرده و تاکنون بیش از چهار هزار و ۲۰۰ مددجو به کانون خانواده بازگشته اند.

به گزارش فت فتو سردار محمدعلی نظری روز شنبه همزمان با هفته بسیج و در آیین آزادی ۲۱ زندانی جرائم غیرعمد در محل گلزار شهدای کرمان افزود: در نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ۶۳ مددجوی جرایم غیرعمد، معسر و عمد سبک در قالب «پویش آزادی زندانیان در مکتب سردار سلیمانی» از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۷۰ نفر از زندان رهایی یافتند و امسال نیز در مناسبت های مختلف ۴۷ نفر آزاد شده اند، تصریح کرد: امروز نیز ۲۱ مددجوی جرایم غیرعمد با مجموع بدهی چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از زندان های استان کرمان آزاد شدند که ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان صلح و سازش حاصل، ۴۰۰ میلیون تومان از سوی بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله و مابقی آن از محل تسهیلات و کمک ستاد دیه تامین شده است.

جلب رضایت برای سه محکوم به قصاص نفس

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه آزادسازی زندانیان نیازمند از استان های پیشتاز در کشور به شمار می رود، اظهارداشت: به مناسبت هفته بسیج، جلب رضایت اولیای دم برای سه نفر از محکومان قصاص نفس (قتل عمد) نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: تنظیم تفاهم نامه با کانون کارشناسان دادگستری به منظور ارائه خدمات به خانواده مددجویان نیازمند، معرفی وکیل رایگان به زندانیان و خانواده های آنان، پیگیری مشکلات خانواده های نیازمند و نیز توزیع بسته های حمایتی به خانواده مددجویان به مناسبت هفته بسیج انجام شده است.

سردار نظری گفت: در هفته مقاومت (سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاح قاسم سلیمانی) ۶۳ مددجوی معسر و غیرعمد نیز از زندان های استان کرمان آزاد خواهند شد.

به گزارش فت فتو رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این آیین با تشکر از دست اندرکاران آیین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و معسر گفت: یکی از برنامه های مورد تاکید در سند تحول قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندان ها، توسعه صلح و سازش و اجرای سیاست هایی است که مانع از زندانی شدن افراد معسر می شود و از این رو اقدامات گسترده ای در ستاد دیه انجام می شود که شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی از اقدامات و کمک های خیران نیز تشکر و بیان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اهتمام جدی برای کمک به مردم و رفع مشکلات آنان داشت و به‌یقین آزادی امروز زندانیان نیز موجب شادی روح آن شهید گرانقدر خواهد بود.




شمار زندانیان آزاد شده جرائم غیر عمد توسط سپاه کرمان به چهار هزار و ۲۰۰ نفر رسید

منبع: ایرنـا
? شمار زندانیان آزاد شده جرائم غیر عمد توسط سپاه کرمان به چهار هزار و ۲۰۰ نفر رسید