ششمین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد برگزار شد

ششمین یادواره شانزده شهید دانشجوی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با روایتگری، خاطره‌گویی، مداحی و راه‌اندازی موکب‌های سلامت و فرهنگی روز گذشته ۵ آبان‌ماه برگزار شد. به گزارش فت فتو از کرمان، یادواره شانزده شهید دانشجوی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در محل معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با روایتگری، خاطره‌گویی، مداحی و راه‌اندازی […]

ششمین یادواره شانزده شهید دانشجوی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با روایتگری، خاطره‌گویی، مداحی و راه‌اندازی موکب‌های سلامت و فرهنگی روز گذشته ۵ آبان‌ماه برگزار شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، یادواره شانزده شهید دانشجوی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در محل معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با روایتگری، خاطره‌گویی، مداحی و راه‌اندازی موکب‌های سلامت و فرهنگی شامگاه روز گذشته ۵ آبان‌ماه ششمین برگزار شد.

سید محمد میرعلی‌اکبری روایتگر سیره شهدا در این مراسم بیان کرد: روایت سیره شهدا حق‌الناس است‌. زیرا باید سر سفره شهدا درس بگیریم و از این که بهترین لحظات زندگیمان را در اختیار سفره شهدا گذاشتیم جای خرسندی است.

وی با اشاره به تبعات جبران ناپذیر جنگ نرم افزود: وقتی دشمنان برای جنگ عقیده و با برنامه‌ریزی برای سه کشور فارسی زبان با جمعیت میلیونی ۱۶۳ شبکه طراحی و سالیانه هزینه‌های هنگفتی خرج این برنامه‌ها می‌کنند، جای تأمل است.

میرعلی‌اکبری با برشمردن برنامه‌های تلویزیونی که عقاید و کانون خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند، گفت: سالیانه ۶۶ میلیارد تومان هزینه راه‌اندازی شبکه‌هایی است که بخش فارسی زبان دارند و این یک هشدار فرهنگی است.

وی با این تعبیر که بايد فهمیده  لشکر خدا باشیم تا شیطان در برابر این نوع تفکر شکست بخورد، اظهار کرد: مهمترين علت این همه هزینه دشمن، هدف قرار دادن اخلاق و اسلام است. یادمان باشد تا اسلام و اخلاق باشد جنگ دشمن تمام ناشدنی است و به همین خاطر دشمنان درصدد هستند کشورهای اسلامی را از این ارزش‌ها تهی کنند.

میرعلی‌اکبری تصریح کرد: دشمنان بر این باورند که برای زمین‌گیر کردن ایران اسلامی و ارزش‌های ما یک راه وجود دارد و آن راه این است که مکاتب الهی را با برنامه‌ریزی به صورت محله به محله، دانشگاه به دانشگاه و خانه به خانه دنبال، و برنامه‌های ما را رصدکنند. و بخصوص یاد و خاطره شهدا را هدف قرار دهند. چرا که در یاد و خاطره شهدا مبانی مختلف گفته می‌شود.

این راوی ابعاد فرهنگی با بیان اینکه امنیت، آرامش و آسایش امروز به برکت خون ۲۳۰ هزار شهید است، اظهار کرد: باید خون داد تا اسلام باقی بماند. زیرا دشمنان اذعان داشتند اسلام امام خمینی(ره) به مراتب تهدید جدی‌تری نسبت به کمونیست دارد. و می‌گویند علت این است که نگاه جدیدی در جهان ایجاد کرده است.

میرعلی اکبری بر پایی چنین مراسماتی را به دلیل نکات برجسته و ماندگار لذت بخش دانست و خطاب به دانشجویان دختر بیان کرد: حجاب را از زبان کسانی بیان می‌کنم که در آمریکا بزرگ شده‌اند و در سينمای هالیوود قدم برداشتند که به زنان‌ شیعه می‌گویند به خودتان افتخار کنید.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به نفوذ کلام رهبر معظم انقلاب گفت: تمام نگاه‌ها و تحلیل‌ها در جهان روی صحبت‌های رهبر معظم انقلاب هستند که باید قدردان باشیم.

وی از سیره شهدای دانشجو به نیکی یاد کرد و گفت: شهدای دانشجو سرآمد همه جوانب بودند. به طوری‌که نکات قابل تأملی را وصیت نامه‌هایشان ذکر کرده‌اند. که سرشاز از پیام است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت.

میرعلی اکبری در بخش دیگری از سخنانش گفت: سرنوشت هر انقلابی که بهترین فرزندانش را هدیه می‌کند شیرین است  و در جواب کسانی که می‌‌گویند عده‌ای بردند و خوردند باید گفت، بچه‌های انقلاب به آیات قرآن عمل کردند. زیرا کسانی بودند که درس خواندند و به میدان عمل آمدند.

وی با بیان اینکه همه باید مواظب ایمانمان باشیم و مانند شهدا پای عقیده‌مان ایستادگی کنیم، گفت‌: اگر حاج قاسم سلیمانی از این کشور به آن کشور رفت دلیلش این بود که اجازه نمی‌داد دست دشمنان به ناموس کشورها برسد.

 

انتهای پیام




ششمین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? ششمین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد برگزار شد