شرکت حدود ۲۰۴ معتاد بهبود یافته در طرح مهاجر

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی پارسال حدود ۲۰۴ معتاد بهبودیافته در کرمان در طرح آموزش سبک زندگی اسلامی، ایرانی «مهاجر» شرکت کرده اند. یدالله موحد در پنجمین روز سال ۱۴۰۱ به صورت سرزده از مراکز اقامتی، نگهداری و درمان اعتیاد ماده ۱۶ کرامت سپاه ثارالله و بهزیستی بازدید و با رهجویان این مراکز […]

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی پارسال حدود ۲۰۴ معتاد بهبودیافته در کرمان در طرح آموزش سبک زندگی اسلامی، ایرانی «مهاجر» شرکت کرده اند.

یدالله موحد در پنجمین روز سال ۱۴۰۱ به صورت سرزده از مراکز اقامتی، نگهداری و درمان اعتیاد ماده ۱۶ کرامت سپاه ثارالله و بهزیستی بازدید و با رهجویان این مراکز دیدار و گفت و گو کرد.

او در دیدار با رهجویان مرکز کرامت سپاه و بهزیستی به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی و سپس موضوع تامین آب شرب مرکز کرامت سپاه را مورد بررسی قرار داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه‌های متولی بایستی طبق شیوه نامه و دستورالعمل بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادان متجاهر به وظایف خود عمل کنند. در غیر این صورت دادستانی به موضوع ترک فعل‌های احتمالی مسئولان رسیدگی خواهد کرد. 

او می گوید: توانمندسازی بهبود یافتگان از اعتیاد به ویژه معتادان متجاهر و اشتغال زایی برای آنان نقش مهمی در اثربخشی برنامه‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد به مواد مخدر دارد. 

نماینده عالی قوه قضاییه دراستان کرمان گفت: دستگاه‌های مربوطه باید برای افرادی که در مسیر اصلاح و ترک اعتیاد قرار می‌گیرند، مشوق‌هایی از جمله تسهیلات کم‌بهره به منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی با هدف رسیدن به زندگی بهتر در نظر بگیرند.

به گفته او ساماندهی معتادان و به خصوص معتادان متجاهر فقط به انتقال آن‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد خلاصه نمی‌شود و ترک اعتیاد بدون توانمندسازی و اشتغال، موجب بازگشت دوباره آنان به اعتیاد است.

موحد از برگزاری دوره‌های طرح آموزش سبک زندگی اسلامی، ایرانی «مهاجر» ویژه معتادان متجاهر مستقر در مراکز درمان اجباری (ماده ۱۶) به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان خبر داد و گفت: همزمان با این دوره ها، دوره‌های «مهرانه» ویژه خانواده معتادان بهبود یافته با حضور اساتید حوزه درمان اعتیاد استان  کرمان برگزار می‌شود.

به گفته او طی پارسال ۶ دوره مهاجر در کمپ بهزیستی، ۳دوره در کمپ کرامت، ۱ دوره در کمپ ماده ۱۶ شهرستان بم برگزار شده است.

موحد می گوید: تقریبا ۲۰۴ معتاد بهبودیافته در دوره‌های مهاجر شرکت کرده اند. 

به گفته او ۶ دوره مهرانه برای خانواده‌های معتادان متجاهر به تعداد نزدیک به ۴۰ نفر برگزار شده است.

این بازدید با همراهی رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان انجام شد.

بازدید‌ها از مراکز اقامتی، نگهداری و درمان اعتیاد موضوع ماده ۱۶ به منظور حفظ و صیانت از حقوق شهروندی مددجویان و رهجویان این مراکز انجام شده است.

فت فتو کرمان کرمان




شرکت حدود ۲۰۴ معتاد بهبود یافته در طرح مهاجر

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? شرکت حدود ۲۰۴ معتاد بهبود یافته در طرح مهاجر