شب قدر، برگ سرنوشت‌ساز انسان‌ها است

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه راور گفت: در شب قدر همچون روز قیامت سرنوشت انسان‌ها مشخص می‌شود. حجت‌الاسلام محسن محمودی در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» پنج نکته در رابطه با شب‌های قدر را بیان کرد. مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه راور گفت: اگر کمی تامل […]

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه راور گفت: در شب قدر همچون روز قیامت سرنوشت انسان‌ها مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن محمودی در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» پنج نکته در رابطه با شب‌های قدر را بیان کرد.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه راور گفت: اگر کمی تامل کنیم شباهت قدر و قیامت را در این شب‌ها حس می‌کنیم.

وی افزود: شب قدر مانند روز قیامت است که سرنوشت آدم‌ها مشخص می‌شود؛ در این شب تمام گذشته انسان محاسبه و برای آینده برنامه‌ریزی می‌شود با این تفاوت که عذاب در کار نیست و آبروی کسی نمی‌رود و پس از آن فرصت بازگشت هم وجود دارد اما رحمت خدا از سر و روی عالم می‌بارد.

حجت‌الاسلام محمودی بیان کرد: نکته دوم این است که امیدوار باشیم و به کم قانع نشویم؛ خدای مهربان شب‌های قدر را برای جبران همه کاستی‌های ما قرار داده است؛ برای بخشش هیچ گناهی ناامید نباشیم و برای رسیدن به هرحاجتی امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: در دعا به کم قانع نشویم؛ خدا هرچه را که صلاح نباشد بدهد بهترش را خواهد داد و هیچ دعایی دور ریخته نمی‌شود؛ و اگر توانستم خودِ او را از او بخواهیم.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه راور بیان کرد: نکته سوم بی‌قراری برای خداست؛ خدا بزرگ و بلندمرتبه است و فرموده؛ “شب قدر بهتر از هزار ماه است”.

وی افزود: بیایید بهترین خاطرات خود را در شب قدر رقم بزنیم و شب قدر را برای رسیدن به قرب خدا بی‌قراری کنیم و فقط در اندیشه آنچه او از ما می‌خواهد باشیم.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: نکته چهارم این است که مؤمنان مانند گنه‌کاران با دست‌های خالی به محضر خدا بروند و گنه‌کاران مانند مؤمنان با قلبی مطمئن به محبت و فضل خدا به دعا بپردازند؛ خداوند اگر نمی‌خواست ببخشد ما را صدا نمی‌زد و اگر می‌خواست سخت بگیرد ثواب شب قدر را این‌قدر بالا نمی‌برد.

وی محبت به خدا و محبت به دیگران را نکته آخر دانست و گفت: برای دیگران دعا کنید و دوستان را تک تک نام ببرید و محتاجان به دعا را فراموش نکنید چرا که وقتی خدا محبت ما را به دیگران ببیند بیشتر به ما محبت خواهدکرد.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه راور در پایان بیان کرد: دل‌های خود را از کینه خالی کنیم و هم‌دیگر را در دل ببخشیم تا خدا هم با سهولت و آسانی بیشتری ما را ببخشد.

انتهای پیام/کارگرزاده




شب قدر، برگ سرنوشت‌ساز انسان‌ها است

منبع:آرمـان
? شب قدر، برگ سرنوشت‌ساز انسان‌ها است