سند اقتصاد دیجیتال کرمان تدوین می‌شود

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان گفت:«با توجه به اینکه معتقدیم فناوری اطلاعات باید زیرساخت توسعه و تکنولوژی در تولید،فروش،بازاریابی و … باشد،سند اقتصاد دیجیتال استان با هدف در اختیار داشتن ۱۰ درصد اقتصاد دیجیتال کشور و با کمک استارت‌آپ‌های موفق در حال آماده‌سازی است». محمدمهدی فداکار در نشست […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان گفت:«با توجه به اینکه معتقدیم فناوری اطلاعات باید زیرساخت توسعه و تکنولوژی در تولید،فروش،بازاریابی و … باشد،سند اقتصاد دیجیتال استان با هدف در اختیار داشتن ۱۰ درصد اقتصاد دیجیتال کشور و با کمک استارت‌آپ‌های موفق در حال آماده‌سازی است».

محمدمهدی فداکار در نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در نمایشگاه بین‌المللی کیشاینوکس با حضور سرمایه‌گذاران،جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان و اساتید اقتصاد ایران افزود:«زیرساخت اصلی اجرای این سند،احداث فیبر نوری است که عملیات احداث آن از ابتدای آذرماه آغاز می‌شود و امیدواریم تا دهه فجر امسال،شهر کرمان به فیبر نوری مجهز شود».

وی همچنین با تاکید بر اینکه نباید برای سرمایه‌گذاران مانع باشیم،یادآور شد:«وظیفۀ ما در صدور مجوزها و پشتیبانی‌هاست و باید این مهم به خوبی انجام شود».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان،استاندار کرمان بیان کرد:«مجموعۀ استان از سال گذشته برای بهبود فضای کسب‌وکار سخت تلاش کرده و خوشبختانه رتبۀ استان در فضای کسب‌وکار کشور را از ۳۱ در سال گذشته به رتبۀ یازدهم در حال حاضر رسانده است».

 وی با اشاره به اینکه باید طرح نو و جدیدی برای توسعۀ سرمایه‌گذاری‌ها در استان در نظر گرفته شود،ادامه داد:«اتاق کرمان در اقدامی مناسب کتابچه‌ای را از پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری در استان با نرخ دلار فعلی تهیه کرده که بازدهی ۲۶ تا ۶۰ درصد با بازگشت سرمایۀ ۳ تا ۶ سال،برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است».

فداکار بیان کرد:«اولین شرکت هوش مصنوعی کشور در رفسنجان ایجاد شده و چون فعالیت آن مبتنی بر داده است نیاز به سرور دارد تا بتواند با افزایش داده‌ها،بیشتر کار کنند که از اتاق کرمان درخواست می‌شود نشستی را برای معرفی بیشتر فعالیت‌های این شرکت برای فعالان اقتصادی برگزار کند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آماده بودن سه پروژۀ گردشگری برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت:«مجموعۀ آبشار،ارگ تاریخی و بوم‌گردی‌های راین،مجموعۀ تاریخی و آبی روستای کشیت در دل کویر و آبگرم سیرچ ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزۀ گردشگری استان هستند».

فداکار افزود:«در گردشگری یکی از زیرساخت‌های اصلی ما احداث هتل و برقراری پروازهاست که باید برای آن در کوتاه‌مدت و بلندمدت اقدام کرد».

وی ادامه داد:«همچنین استان کرمان ظرفیت‌های صنعتی و معدنی بسیاری دارد اما بخشی از آن‌ها مانند فولادها بهزودی تمام می‌شوند و برخی مانند تولید کاتد مس از نظر اقتصادی منطقی نیستند و باید به فکر سرمایه‌گذاری‌های جدید در این حوزه‌ها باشیم».

استاندار کرمان اظهار کرد:«نقش استان در تولید ناخالص داخلی فرار از آمارهای مطرح شده است زیرا حجمی از صادرات استان از گمرکات سایر استان‌ها اتفاق می‌افتد و برخی درآمدها مانند درآمدهای حاصل از مس،درآمد خارج از استان محاسبه می‌شود».

وی بیان کرد:«واگن‌سازی در زرند برای توسعۀ حمل‌ونقل ریلی،احداث نیروگاه خورشیدی،احداث بیمارستان،سرم‌سازی و سایر خدمات حوزۀ سلامت و درمان از سایر ظرفیت‌های استان کرمان برای جذب سرمایه‌گذار است». /پ




سند اقتصاد دیجیتال کرمان تدوین می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

سند اقتصاد دیجیتال کرمان تدوین می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی