سلامت اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل برای پیشرفت جامعه است

فرماندار ارزوئیه در جلسه مجمع سلامت شهرستان گفت: سلامت اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل برای پیشرفت جامعه است. به گزارش سرویس اجتماعی فت فتو به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری ارزوئیه جلسه مجمع سلامت شهرستان‌ ارزوئیه به ریاست فرماندار در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت‌ و‌ درمان برگزار شد. رضا اسماعیلی‌کاخ گفت: سلامت اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل برای […]

فرماندار ارزوئیه در جلسه مجمع سلامت شهرستان گفت: سلامت اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل برای پیشرفت جامعه است.

به گزارش سرویس اجتماعی فت فتو به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری ارزوئیه جلسه مجمع سلامت شهرستان‌ ارزوئیه به ریاست فرماندار در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت‌ و‌ درمان برگزار شد.

رضا اسماعیلی‌کاخ گفت: سلامت اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل برای پیشرفت جامعه است، تسهیل دستیابی کشور به جایگاه اول شاخص‌های سلامت، عدالت در سلامت از برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم است.

فرماندار‌شهرستان یکی از دغدغه‌های اصلی نظام‌های سلامت را ایجاد برقراری عدالت در سلامت عنوان کرد و با‌بیان اینکه باید عدالت در سلامت رعایت شود افزود: عدالت بایستی در سه بعد عدالت در تامین منابع، عدالت در خدمات‌رسانی، عدالت در پیامدها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در راه رسیدن به جامعه‌ای سالم نیازمند مشارکت همگانی برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه هستیم و الزامیست که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها تلاش کنند تا اولویت‌های تعیین شده در این مجمع که از اساسی‌ترین اصول سلامتی شهرستان است، با سرعت اجرا و نهادینه شود.

در ادامه جلسه مرتضی‌امیری، رئیس شبکه بهداشت‌ و‌ درمان شهرستان ارزوئیه ضمن تاکید بر اهمیت مقوله سلامت به ارائه سیمای سلامت شهرستان و بیان مشکلات و چالش های بهداشتی پرداخت.

در پایان این‌جلسه مصوب شد اداره آب‌وفاضلاب شهری و روستایی درخصوص کلرزنی، عدم وجود حصار و امنیت جهت منبع آب‌شرب شهر پیگیری‌های مستمر انجام نماید و همچنین کمیته امداد امام‌خمینی (ره) تسهیلات لازم (خرید عینک، داروهای عمومی و وام)  را به قالی‌بافان ارائه نماید.

مصوب گردید شهرداری، منابع آب، محیط‌زیست و منابع‌طبیعی نسبت به شناسایی و جانمایی مکان مناسب جهت لندفیل اقدام نمایند و همچنین با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری، بخشداری و نظارت شبکه بهداشت سگ‌های بلاصاحب معدوم گردد.

مصوب گردید اداره دامپزشکی با همکاری واحد مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط شبکه‌بهداشت گشت مشترک و جلسات آموزشی ویژه دامداران برگزار نمایند و همچنین شهرداری، ساختمان در محل مناسب جهت احداث کشتارگاه شهرستان درنظر گرفته و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام نماید و همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده در جلسه مجمع سلامت آتی ارائه نماید.

مصوب گردید جهادکشاورزی با همکاری شبکه‌بهداشت از استخرهای ناایمن بازدید و اقدامات لازم به منظور حصارکشی و ایجاد حفاظ انجام گردد و همچنین شهرداری نسبت به خریداری سطل‌زباله، ضدعفونی، گندزدایی و تخلیه به موقع سطل‌های زباله اقدام نماید.

مصوب گردید شهرداری و بخشداری‌ها اقدامات لازم درخصوص افزایش ایمنی پارک‌ها در سطح شهر و روستاها انجام نموده و گزارش آن در جلسه بعد ارائه گردد.

انتهای‌خبر/ جواد بختیاری‌زاده




سلامت اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل برای پیشرفت جامعه است

منبع:آرمـان
? سلامت اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل برای پیشرفت جامعه است