سفیر چین در ایران: پکن مایل به نقش‌آفرینی در صلح و ثبات منطقه است

سفیر چین در ایران از توافق ایران و عربستان با میانجی‌گری چین سخن به میان آورد و گفت: دیروز شمخانی در پکن بود که با طرف عربستانی به توافق رسیدند و طرف چینی هم مایل است برای صلح و ثبات منطقه نقش مهمی را ایفا کنند. به گزارش فت فتو از کرمان، چانگ هوآ عصر […]


سفیر چین در ایران از توافق ایران و عربستان با میانجی‌گری چین سخن به میان آورد و گفت: دیروز شمخانی در پکن بود که با طرف عربستانی به توافق رسیدند و طرف چینی هم مایل است برای صلح و ثبات منطقه نقش مهمی را ایفا کنند.

به گزارش فت فتو از کرمان، چانگ هوآ عصر امروز ۲۰ اسفندماه در دیدار با محمدمهدی فداکار استاندار کرمان اظهار کرد: دوستی چین و ایران دیرینه است و کرمان هم شهری باستانی است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار به استان کرمان سفر کردم و با بازدید از باغ شاهزاده ماهان با بخشی از فرهنگ و تاریخ کرمان آشنا شدم. از شرکت خودروی چینی در بم هم بازدید می‌کنم و از کمک‌های استاندار کرمان و سایر مسوولان با شرکت خودروسازی چینی قدردانی می‌کنم.

هوآ با اشاره به سفر آیت الله رییسی رئیس جمهوری ایران به چین اضافه کرد: این سفر موفقیت‌آمیز بود و دو طرف به دستاوردهای مهمی دست یافتند و ۲۰ تفاهمنامه امضا شد.

وی از توافق ایران و عربستان با میانجی‌گری چین هم سخن به میان آورد و افزود: دیروز شمخانی در پکن بود که با طرف عربستانی به توافق رسیدند و طرف چینی هم مایل است برای صلح و ثبات منطقه نقش مهمی را ایفا کنند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





سفیر چین در ایران: پکن مایل به نقش‌آفرینی در صلح و ثبات منطقه است

منبع: فــارس
? سفیر چین در ایران: پکن مایل به نقش‌آفرینی در صلح و ثبات منطقه است