سفر‌های زیارتی از سرگرفته می‌شود

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان گفت: مردم برای سفر‌های زیارتی حتما از طریق دفاتر تحت نظارت سازمان حج و زیارت اعزام شوند. به گزارش فت فتو از کرمان، محمود عرب نژاد مدیر حج و زیارت استان کرمان ضمن تیسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در نشست خبری […]

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان گفت: مردم برای سفر‌های زیارتی حتما از طریق دفاتر تحت نظارت سازمان حج و زیارت اعزام شوند.

به گزارش فت فتو از کرمان، محمود عرب نژاد مدیر حج و زیارت استان کرمان ضمن تیسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در نشست خبری با خبرنگاران در جیرفت گفت: دوسال به علت بیماری کرونا سفر‌های زیارتی تعطیل شد.

او با بیان اینکه ۱۱۷ دفتر زیارتی در استان کرمان داریم افزود: در سراسر کشور کارگرو‌ها تشکیل شد و خدماتی که در زمینه سفر‌های زیارتی باید انجام شود بازنگری شد، در استان کرمان ۱۹ کارگروه تشکیل و برنامه‌ها را به سازمان حج و زیارت ارائه داده ایم.

عرب نژاد تصریح کرد: در ایام اربعین با سفر زیارتی به حرم مطهر امام حسین (ع) موافقت نشد، اما از ۲۶ آبان سفر‌ها را با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی آغاز کردیم.

او افزود: تمام برنامه‌های سفر زائرین با نظارت سازمان حج و زیادت انجام می‌شود.

عرب نژاد گفت: دومین پرواز از استان کرمان آغاز شده چهارشنبه‌ها از کرمان به بغداد و یک شنبه با ظرفیت ۱۶۰ زائر از کرمان به فرودگاه بغداد پرواز انجام می‌شود.

او افزود: اگر استقبال مردم را همراه داشته باشیم پرواز سوم را از کرمان انجام می‌دهیم.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان گفت: زائرین باید دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده باشند و تست پی سی آر انجام دهند و ۴۸ ساعت قبل از برگشت از عراق هم باید تست پی سی آر انجام شود.

او افزود: در ایام کرونا اکثر مشاغل تعطیل شد و دفاتر زیارتی هم مانند سایر شغل‌ها با مشکل مواجه شدند و اکثرا تسهیلات کرونایی دریافت کردند.

عرب نژاد تاکید کرد: مردم برای سفر‌های زیارتی حتما از طریق دفاتر تحت نظارت سازمان اعزام شوند.

او افزود: ۴ دفتر زیارتی در جیرفت و در شهرستان‌های رودبار و کهنوج هرکدام یک دفتر زیارتی وجود دارد.

عرب نژاد در بحث سفر سوریه گفت: پرواز سوریه ۱۲ دی ماه از فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود و سایر دفاتر در حال آمادگی پذیرش زائرین هستند.

او همچنین در بحث سفر حج افزود: هنوز دستورالعمل خاصی انجام نشده استان کرمان ۲۲ کاروان ثبت نام شده و درحال آمادگی برای اعزام زائران حج تمتع هستیم.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان گفت: ۳۵ هزار زائر حج تمتع و ۱۰۰ هزار زائر حج عمره منتظر اعزام برای این سفر زیارتی هستند.
انتهای پیام/




سفر‌های زیارتی از سرگرفته می‌شود

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? سفر‌های زیارتی از سرگرفته می‌شود