سرلشکر باقری: مکتب شهید سلیمانی در تاریخ جهان باقی می‌ماند

کرمان – فت فتو – رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب شهید سلیمانی مدال افتخاری است که ولی امر مسلمین به او اعطا کردند و در تاریخ جهان باقی خواهد ماند. به گزارش فت فتو، سرلشکر پاسدار محمد […]

کرمانفت فتو – رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب شهید سلیمانی مدال افتخاری است که ولی امر مسلمین به او اعطا کردند و در تاریخ جهان باقی خواهد ماند.

به گزارش فت فتو، سرلشکر پاسدار محمد باقری روز سه شنبه در مراسم گردهمایی یاران حاج قاسم همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل ها در محل مصلای امام علی (ع)کرمان افزود: مکتب شهید سلیمانی دارای عمق، اصالت، دقت، صحت، تاریخ ساز، انسان‌ساز، عزت بخش و الهام آفرین است؛ این مکتب در آموزش و تربیت نسل های مختلف مسلمان جهان نیز نقش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه درکی صحیح از مکتب شهید سلیمانی نداریم و این مکتب به مرور روشن تر خواهد شد اظهار داشت: حاج قاسم یک فرد اما اسطوره‌ و صاحب مکتب است که از ابتدای جوانی با حضور در جبهه های حق علیه باطل و حتی با شهادتش بدون وقفه خدمتگزاری کرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: شهید سلیمانی به قدر کافی برای همه ما جاماندگان درس، تربیت و تجربه باقی گذاشت؛ لذا بر ماست که آن را بازگو، یاد بگیریم و نسل به نسل منتقل کنیم.

وی عنوان کرد: کمتر کسانی در تاریخ وجود دارند که دارای ویژگی های ضد هم به طور همزمان باشند که شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه خود به امام علی(ع) اسلام اشاره می کند که با چه افرادی جاذبه و دافعه داشت اما حاج قاسم اینگونه بود.

سرلشکر باقری افزود: او همزمان در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی اوج‌ اقتدار، مبارزه و سرسختی را داشت؛ همزمان در اوج عطوفت، برادری و دردمندی با فرزندان شهدا و همه افرادی که با او برخورد داشتند، برخورد می‌کرد.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی همزمان دیپلماتی کارکشته بود و بزرگترین شخصیت های جهان در مقابل او قانع می شدند، کوتاه می آمدند؛ در میدان رزم نیز به‌عنوان فرماندهی آگاه، دانشمند، جسور و فرصت شناس دشمن را به شکست و ذلت می کشاند.

سرلشکر باقری یادآور شد: شهید سلیمانی چنین ویژگی هایی داشت و باید دید چه کرد که عنوان مکتب به او اعطا شد؟؛ مطابق روحانیون از عمق جان مطیع اسلام، عاشق اهل بیت، صاحب حسینیه، عزاداری و مراسم اهل بیت بود؛ ولایتمدار و در دوران امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تابع محض بود و خود را سرباز مطیع و عاشق ولایت می دانست.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور افزود: شهید سلیمانی در دستورات ذره ای تردید نمی کرد و در این حوزه تشخیص و رای خود را دخالت نمی داد؛ تابع محض بود به نصرت الهی توکل داشت. در برخورد با سختی ها نیز صبور بود و پس از تدبیر، تلاش ها را به کار می بست و امید و توکل به خداوند داشت.

وی ادامه داد: بارها بازگشایی و راهگشایی ها را از رزق های الهی تلقی می کرد، او مخلص و صادق بود که مقام معظم رهبری بر ویژگی اخلاص و صداقت شهید سلیمانی تاکید فرمودند.

سرلشکر باقری افزود: شهید سلیمانی فوق العاده بصیر بود؛ چه در خصوص جریان ها و تحولات سیاسی داخلی و چه در سطح منطقه و به تمامی جریان های سیاسی، فکری و دولت های منطقه تسلط داشت؛ آگاه بود و آگاهی بخشی داشت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در داخل، خود را فراتر از جریان های سیاسی و تابع ولی امر مسلمانان می دانست و تلاش بسیاری در وحدت افزایی و انسجام در سطح ملی داشت.

وی خاطرنشان کرد: خط قرمز او ولایت، مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی بود؛ شناخت خوبی نسبت به انقلاب، اسلام و دستورات آن، در حوزه های مسئولیتی و ماموریتی داشت و حکمت عملی را در این شهید می دیدیم.

ویژگی شهید سلیمانی در برخورد با مردم

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: شهید سلیمانی ویژگی های بی نظیری در برخورد با مردم داشت؛ در سیل خوزستان، در عراق بود که تلاش داشت برگردد تا سینه در آب و گل فرو رود و ابزارآلات مهندسی از عراق بیاورد که به درد مردم ایران برسد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی بحران های مختلف ایران و جهان را حل کرد افزود: در کردستان عراق که به سمت تجزیه رفت و همه پرسی برگزار شد معتقد بود این وقایع به نفع کردستان نیست و با تفکرات او وحدت ملی در عراق، سوریه و لبنان برقرار شد.

سرلشکر باقری ابراز داشت: سردار سلیمانی سعه صدر بی نظیری داشت؛ کسی اینقدر ناملایمات، بی‌مهری و کم لطفی بویژه در منطقه ببیند چه می‌کند؟ اما حاج قاسم تصمیماتش را با خون دل حفظ کرد، پس از برهم خوردن، دوباره از نو آغاز کرد؛ هفته به هفته برای وحدت شیعه و اتحاد عراق تلاش می کرد و خم به ابرو نمی آورد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تکلیف گرا بود و منتظر نتیجه نمی ماند؛ تکلیفش را انجام می داد و امید به نصرت الهی داشت.

وی بیان داشت: شهید سلیمانی فوق العاده شجاع و مجاهد در راه خدا بود؛ هیچگاه پایش تا روز شهادت نلرزید و تا خط مقدم فرماندهی می کرد؛ پیش از همه حرکت می کرد و یاران به دنبال او می رفتند.

سرلشکر باقری ادامه داد: این شجاعت، بی باکیِ کور نبود، او مرد تحلیل، نقشه، استدلال و منطق بود و پس از آن با تمام قوا به دل دشمن می زد و از هیچ خطری نمی‌هراسید. 

وی افزود: او مشمول نصرت الهی بود و کمک خداوند را با ثبات قدم داشت؛ هیچ لرزشی نداشت و در برابر دشمنان آنچان رزم می کرد که کسی توان ایستادگی در برابر او را نداشت.

سرلشکر باقری یادآور شد: در فرماندهی جبهه مقاومت مشی خاصی داشت؛ اگر دیگران کاری برای کسی انجام دهند انتظار پاداش ۱۰ برابری دارند اما شهید سلیمانی خود را مشاور و همراه جبهه مقاومت می دانست، فرمانده آنان بود اما مثل فرمانده با آنان رفتار نمی‌کرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: این شهید راه را به جبهه های مقاومت نشان می داد اما فرماندهی را برعهده خود آنان می گذاشت، این باعث می شد عاشق او می شدند و اینگونه در فراقش می سوزند؛ هیچگاه امر و نهی نکرد اما شجاع و عملیاتی تر از بقیه بود.

وی تاکید کرد: در سال ۷۶ فرماندهی سپاه قدس را دریافت کرد و در آن زمان جبهه مقاومت یک صدم تشکیلات کنونی هم نبود؛ این سازماندهی، تشکیلات و تجهیزات پس از حاج قاسم ایجاد شد. او با رعایت موازین جمهوری اسلامی سازمان هایی احداث کرد که امروز بازدارندگی اساسی در مقابل استکبار و صهیونیسم ایجاد کرده است.

سرلشکر باقری ادامه داد: حاج قاسم آنان را راهنمایی، سازماندهی می کرد و آموزش می داد؛ نشست شورای نظامی حزب الله در بیروت ۲۲ ساعت طول کشید همه از حال رفتند و سردار سلیمانی مثل کوه با آنان بحث می کرد و پس از سه ساعت استراحت، بحث های اساسی را دنبال کرد.

وی افزود: ایجاد گروه های نظامی در پوشش مخفی یک کشور فوق العاده دشوارتر از ایجاد یک یگان نظامی در کشور است که حاج قاسم این کار را انجام می‌داد. 

نگاه پدرانه حاج قاسم به جوانان

وی اضافه کرد: فرزندان شهدا در یک گردهمایی گرد هم جمع شدند که حقیقتا دل او شاد خواهد شد؛ حاج قاسم صرفا یک سرباز و ژنرال نظامی نبود او فردی همه جانبه بود و نگاهی پدرانه به همه جوانان کشور ما داشت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور ابراز داشت: برخی از ما، به ظاهرِ جوانان روی ترش می کنیم اما او همه را فرزند انقلاب و همه ملت ایران را فرزند خود می دانست و ملت ایران نیز در تشییع دهها میلیونی این شهید نشان دادند آن محبت او را درک کردند.

وی با بیان اینکه خدا می داند چند نفر با رفتار حاج قاسم و سخنان او جذب اسلام و انقلاب شدند افزود: مکتب شهید سلیمانی برای همه کارگزاران نظام، نیروهای دولتی، دانشمندان، ورزشکاران و جوانان نسل آینده انقلاب درس آموزی و آموزه تربیتی دارد.

سرلشکر باقری ادامه داد: شهادت حاج قاسم برای همه ما درس دارد، این شهید به دنبال قدرتمندی کشور و جهان اسلام در برابر استکبار بود و در زندگی به گونه ای و در شهادت به صورت دیگری خدمت کرد؛ آمریکا هزاران میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه و اعلام کرد که هیچ چیزی از این منطقه به دست نیاورده زیرا شهید سلیمانی مانع آن بود.

وی افزود: زمانی که آمریکا، افغانستان و عراق را ترک کرد حتی نیروهایش را نتوانست ببرد و در سوریه هم مجبور به ترک آن سرزمین هستند؛ در تمام مناطقی که رد تلاش های شهید سلیمانی بزرگوار وجود دارد، اتفاقات مهمی رخ خواهد داد.

سرلشکر باقری عنوان کرد: شهید سلیمانی خود را مدیون ملت ایران می دانست و ملت ایران نیز مدیون او بودند که در تشییع و سالگرد ایشان آنگونه ملت ایران به تحرک درآمد.




سرلشکر باقری: مکتب شهید سلیمانی در تاریخ جهان باقی می‌ماند

منبع: ایرنـا
? سرلشکر باقری: مکتب شهید سلیمانی در تاریخ جهان باقی می‌ماند