سرانه فضای آموزشی کرمان هنوز از متوسط کشوری عقب‌تر است

کرمان – فت فتو – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه میانگین سرانه آموزشی کشور ۵.۴ است گفت: این رقم در شهر کرمان ۴.۸ است که پایین تر از سرانه کشوری است. رضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: پنج هزار و ۴۸۶ مدرسه در […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه میانگین سرانه آموزشی کشور ۵.۴ است گفت: این رقم در شهر کرمان ۴.۸ است که پایین تر از سرانه کشوری است.

رضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: پنج هزار و ۴۸۶ مدرسه در استان کرمان وجود دارد که بیش از ۳۰ درصد این مدارس نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است.

وی تاکید کرد: تراکم حضور دانش آموزان در هر کلاس در کشور ۲۵ نفر است در حالی که این رقم در شهر کرمان ۴۸ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به وجود ۷۵۰ مدرسه با حضور یک تا ۱۰ دانش آموز در این استان گفت: فاصله شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین مدرسه کرمان، هزار و ۳۳ کیلومتر است و آموزش و پرورش پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط استان کرمان در مدارس به اهتزاز درآمده است.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در استان کرمان گفت: بیشترین کمبود مدرسه در شهر کرمان است و اگر این مورد حل شود و پروژه های نیمه تمام آموزشی انجام شود این سرانه به میانگین کشوری می رسد.

وی گفت: بیش از ۳۲ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند و براساس بررسی های انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه ۱۶۶ پروژه نیمه تمام آموزشی در استان کرمان وجود دارد گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح های نیمه تمام در بخش آموزش درخواست شده که در سفر رییس جمهور پیگیری می شود.

رضایی افزود: ۱۲ پروژه آموزشی بزرگ در کرمان در حال ساخت است و وزیر آموزش و پرورش در سفر سال گذشته خود به کرمان از اختصاص بودجه ویژه به تکمیل پروژه های نیمه تمام در کرمان تا پایان سال جاری خبر داده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد پروژه های آموزش و پرورش کرمان خیرساز هستند در حالی که خیر تعهد خود را انجام داده اما بودجه سهم دولت تخصیص پیدا نکرده است.




سرانه فضای آموزشی کرمان هنوز از متوسط کشوری عقب‌تر است

منبع: ایرنـا
? سرانه فضای آموزشی کرمان هنوز از متوسط کشوری عقب‌تر است