ستاد مدیریت بحران استان با ریاست معاون اول آغاز به کار کرد

ستاد مدیریت بحران استان کرمان هم اکنون با حضور معاون اول رییس جمهور و دیگر مسئولان کشوری و استانی آغاز شد. فت فتو کرمان – استاندار کرمان در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در محل فرمانداری جیرفت با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر جهادکشاورزی با اشاره به عوامل کاهش […]

ستاد مدیریت بحران استان کرمان هم اکنون با حضور معاون اول رییس جمهور و دیگر مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

فت فتو کرمان – استاندار کرمان در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در محل فرمانداری جیرفت با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر جهادکشاورزی با اشاره به عوامل کاهش خسارات ناشی از سیل در استان گفت: ۱۳۲ کیلومتر لایروبی رودخانه های اصلی قبل از وقوع سیل انجام شده بود.

به گفته زینی وند ،احداث ۲۴ کیلومتر سیل‌بند و دایک حفاظتی از محل مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ استان و هشدارهای اطلاع رسانی به موقع، آمادگی کامل ستادهای بحران شهرستانها و بازدید از سیل‌بندها و مسیل‌ها؛ ازجمله دلایلی بود که سبب کاهش شدت خسارت سیل اخیر به ویژه در تلفات انسانی شد.

 امام جمعه جیرفت نیز در سخنانی اززینی وند بعنوان استاندار ساعی و توانمند نام برد و از حضور به موقع دکترزینی وند در مناطق سیلزده و تلاش دستگاههای یاری رسان در مدیریت بحران تقدیر کرد.

شکرالهی نماینده ۵شهرستان جنوبی در مجلس نیز خواستار توجه جدی دولت به جنوب استان شد و از فعالیتهای استاندار کرمان تشکر کرد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان  کرمان گفت: چند موضوع در هلال‌احمر حائز اهمیت است؛ سرعت پاسخگویی به‌موقع در کمک به نجات مردم در مناطق سیل‌زده مهم است.

او گفت: در ۱۵۱ روستا جمعیت هلال‌احمر استان بدون توجه به مسدودبودن مسیر به مردم باید برسد. در سه شهرستان حجم عملیات بسیار بالا بود؛ گرچه در ده شهرستان در حال امدادرسانی بودیم.

به گفته فلاح : اسکان اضطراری و تامین اقلام بهداشتی و زیستی و تخلیه آب منازل و اطرف، امداد هوایی انجام شده و ادامه دارد.

او گفت : ۲۶۲ تیم عملیاتی، امدادرسانی کردند و شهرستان‌ها برای تسریع در امدادرسانی منطقه‌بندی شدند.

طاهری مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهری در ۱۳ شهرستان در وضعیت قرمز و بحرانی قرار داشتند.

او با بیان اینکه یک‌هزار و ۶۰۰ روستا در استان داریم که یک‌هزار روستا با تانکر آبرسانی شدند، گفت: در سه شهرستان به تاسیسات آبرسانی خسارت وارد شد و در اسرع وقت برطرف شد.

مهدوی برق مدیر شرکت توزیع برق جنوب کرمان نیز توضیح داد: شبکه توزیع برق طولانی و گسترده به طول ۳۰ هزار کیلومتر داریم و در بارندگی‌های اخیر به‌دلیل مقاوم‌سازی شبکه و اطلاع‌رسانی مناسب و آمادگی کمترین خسارت‌ها را داشتیم.

او گفت: میزان خاموشی‌ها روز اول در ۱۲۰ روستا بود که ۱۰۴ روستا همان شب برطرف شد و به علت بسته‌بودن مسیرها، ۱۶ روستا باقی ماند که پس از بازگشایی مسیرها، ۱۴ روستا دیروز برق‌دار شد و دو روستا در منوجان امروز کار انجام شد و برق‌دار شدند.

احمدی مدیرکل منابع طبیعی جنوب استان با اشاره به اینکه از ابتدا در جنوب کرمان بیش از یک‌هزار سازه آبخوان‌داری و آبخیزداری احداث شده که در بارندگی اخیر با ۱۸۰ میلیون متر مکعب کنترل سیلاب و روان آب‌ها را داشتیم، ادامه داد: از این میزان ۵۵ میلیون متر مکعب نفوذ به آبخوان‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی صورت گرفت.

برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: برآورد اولیه به‌دلیل آبگرفتگی‌های بین مزارع امکان اینکه به‌زودی بتوانیم خسارت تعیین کنیم، نیست، ولی تاکنون ۵۷ رشته قنات، ۱۹۴ حلقه چاه، ۱۲ هزار زمین زراعی و باغی و ۴۲۰ راس دام سبک و سنگین روستایی و ۶۰۰ راس دام عشایری تلفات داشتیم که برآورد اولیه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است.

او گفت: موضوعی که لازم است بررسی شود؛ منابع آب که از بین رفتند، فرصت نداریم مسیر بحران طی شود و باید تصمیم عاجلی گرفته شود که اگر تا یک هفته به بهره‌برداری نرسد، خسارات بعدی پشت این موضوع هست، همچنین نگرانی همه کشاورزان این بود که بخش زیادی آسیب‌دیده و در سررسید تهسیلات امهال شود.

روح‌اللهی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم با بیان اینکه گروه‌های جهادی که با ستاد همکاری داشتند در منطقه حاضر شدند، گفت: امکانات بنیاد احسان در اسرع وقت وارد منطقه شد و شست‌وشوی لوازم و فرش‌ها انجام شد، همچنین بسته‌های معیشتی در اسرع وقت در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت

او گفت: آشپزخانه‌ای برای غذای گرم دایر کردیم و گروه‌هایی مستقر هستند و کار شستن و تمیزکردن لوازم خانه سیل‌زدگان و کار تعمیرات هم از فردا شروع می‌شود، ضمن اینکه در بحث آب هم وارد می‌شویم و کمک‌هایی به سیل‌زدگان اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/س




ستاد مدیریت بحران استان با ریاست معاون اول آغاز به کار کرد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? ستاد مدیریت بحران استان با ریاست معاون اول آغاز به کار کرد