ستاد خدمات سفر در کرمان فعالیت خود را آغاز کرد

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، فعالیت رسمی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مدیرعامل هلال احمر و دیگر اعضای ستاد خدمات سفر استان در محل پارک مسافر کرمان آغاز شد. محمد‌مهدی فداکار، استاندار […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، فعالیت رسمی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مدیرعامل هلال احمر و دیگر اعضای ستاد خدمات سفر استان در محل پارک مسافر کرمان آغاز شد.

محمد‌مهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم با تبریک تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار کرد: طی تعطیلات نوروز برخی از دستگاه‌ها مانند میراث‌فرهنگی، هلال احمر، اورژانس، پلیس راهنمایی و… به‌صورت مستقیم با مسافران نوروزی در ارتباط هستند و برخی دیگر باید این دستگاه‌ها را به‌صورت غیرمستقیم حمایت کنند.

وی با بیان اینکه ورودی‌های استان کرمان پیشانی این استان به شمار می‌روند و اولین برخورد با مسافر در این محل انجام می‌شود، افزود: اقلام تبلیغاتی برای معرفی اماکن تاریخی، مساجد و مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین نقشه‌هایی برای راهنمایی مسافران برای سوق دادن آنها به محل‌های اسکان در ورودی‌های استان توزیع شود.

استاندار کرمان با اشاره به امادگی ۳۰۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی، تصریح کرد: نوروز ۱۴۰۲ مسافران بسیاری وارد استان خواهند شد که این پیش‌بینی براساس آمار ارائه شده به ستاد مرکزی خدمات سفر انجام شده است لذا باید تلاش کنیم سفری ایمن برای مسافران و گردشگران ورودی به استان کرمان فراهم کنیم.

افزایش ۲۰ درصدی مسافران نوروزی استان کرمان

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز از حضور مسافران نوروزی از ۲۵ اسفندماه در این استان خبر داد و گفت: تاکنون نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش ورود مسافر به این استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه اقامت مسافران نوروزی نداریم، گفت: تمامی مراکز اقامتی استان کرمان همچون هتل، مهمانپذیر، پانسیون، خوابگاه، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر و همچنین مدارس این استان آمادگی لازم را برای اقامت مسافران نوروزی دارند.

فعالی به کتاب الکترونیکی «دل عالم» که تمامی مشخصات و اطلاعات جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری را در خود جای می‌دهد اشاره کرد و افزود: این کتابچه که به ۸ زبان دنیا ترجمه شده است را می‌توان با دریافت کیوآرکد بارگذاری کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: تمامی سایت‌های گردشگری و همچنین اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر آماده حضور مسافران نوروزی در استان کرمان هستند.

انتهای پیام




ستاد خدمات سفر در کرمان فعالیت خود را آغاز کرد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? ستاد خدمات سفر در کرمان فعالیت خود را آغاز کرد