ساماندهی خانه‌های تاریخی برای فعالیت‌های فرهنگی در کرمان

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: مصمم هستیم یکی از خانه‌های تاریخی این شهر را برای انجام ورزش زورخانه‌ای و فعالیت‌های فرهنگی ساماندهی کنیم زیرا معتقدیم علاوه بر حفظ و احیاء بناهای تاریخی، زمینه‌ای برای جذب گردشگران ایرانی و خارجی فراهم می‌شود. فریدون فعالی ۲۵ اردیبهشت ماه در جمع ورزشکاران و […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: مصمم هستیم یکی از خانه‌های تاریخی این شهر را برای انجام ورزش زورخانه‌ای و فعالیت‌های فرهنگی ساماندهی کنیم زیرا معتقدیم علاوه بر حفظ و احیاء بناهای تاریخی، زمینه‌ای برای جذب گردشگران ایرانی و خارجی فراهم می‌شود.

فریدون فعالی ۲۵ اردیبهشت ماه در جمع ورزشکاران و مرشدان ورزش پهلوانی زورخانه جهان (شهید توکلی) شهر کرمان با اشاره به اینکه این ورزش ریشه در فرهنگ کهن ایران زمین دارد، اظهار کرد: ایرانی‌ها این ورزش را با اقتدا به مولای متقیان حضرت علی(علیه السلام) انجام می‌دهند و اعتقاد دارند پهلوانان و ورزشکاران ورزش زورخانه‌ای از پیروان واقعی حضرت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه آیین پهلوانی و زورخانه‌ای به عنوان میراث ناملموس در فهرست میراث‌فرهنگی و معنوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده، افزود: در گذشته زورخانه‌ها محلی برای رفع و رجوع مشکلات مردم و حضور بزرگان و دستگیری از نیازمندان بود.

وی بیان کرد: از کسانیکه چراغ زورخانه جهان را روشن نگه داشته‌اند تشکر می‌کنم و امیدواریم بتوانیم از بناهای تاریخی که مرمت شده، برای انجام فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنیم.

انتهای پیام




ساماندهی خانه‌های تاریخی برای فعالیت‌های فرهنگی در کرمان

منبع: ایـسنا
? ساماندهی خانه‌های تاریخی برای فعالیت‌های فرهنگی در کرمان