ساخت مقبره شهدای گمنام رودبار جنوب به‌زودی آغاز می‌شود

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان کرمان از آغاز عملیات ساخت مقبره شهدای گمنام رودبار جنوب در آینده‌ای نزدیک خبر داد. به گزارش سرویس فرهنگی نذیر کرمان، بیست مردادماه سال ۹۴ بود که خبر تشیع و خاکسپاری دو شهید گمنام نقل محافل شهرستان رودبار جنوب شد.   بالاخره روز موعود فرا رسید و […]

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان کرمان از آغاز عملیات ساخت مقبره شهدای گمنام رودبار جنوب در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی نذیر کرمان، بیست مردادماه سال ۹۴ بود که خبر تشیع و خاکسپاری دو شهید گمنام نقل محافل شهرستان رودبار جنوب شد.

 
بالاخره روز موعود فرا رسید و ۲ شهید غواص گمنام دوران دفاع‌مقدس مهمان مردم رودبار جنوب شدند و پس یک تشیع به یاد ماندنی در پارک کشاورز به خاک سپرده شدند.
 
اما با گذشت ۷ سال بر اساس وعده مسئولان مقبره این دو شهید گمنام ساخته نشد و خبرنگار نذیر کرمان با انتشار گزارشی با عنوان  تکمیل مقبره نامداران آسمانی رودبار جنوب در هاله‌ای از ابهام  خواستار تسریع در روند تکمیل یادمان شهدای گمنام شد.
 
صبح امروز جلسه کمیته خادمین شهداء جهت هماهنگی و برنامه‌ریزی ساخت مقبره شهدای گمنام در محل فرمانداری شهرستان رودبار جنوب با حضور امام جمعه، مهدوی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان کرمان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبارجنوب و جمعی از مسئولان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه شهدا علی‌الخصوص شهدای گمنام، اظهار کرد: اختصاص اعتبار جهت ساخت یادمان شهدای گمنام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی ادامه داد: شرکت ملی مس ایران که بعنوان معین اقتصادی شهرستان رودبار جنوب است، قول مساعد برای همکاری در تکمیل مصلی و شهدای گمنام را دادند و امور مربوطه در حال پیگیری است.
 
 
مهدوی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان کرمان با بیان اينکه شهدای گمنام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند،گفت: ۱۳۶ حرم و بالغ بر سیصد شهید گمنام در استان وجود دارد نقشه های اجرا شده سازه ای به شکل اماکن متبرکه است و سازه‌ای محکمی دارند.
 
 وی تصریح کرد: در خصوص ساخت گنبد دچار مشکلاتی وجود دارد و درخصوص کد محل دفن شهدای گمنام نیز از دوسال پیش تخصیص داده شده و تا آن زمان بودجه از بنیاد شهید بود اما مجری کار از بنیاد شهید به بسیج سازندگی محول شده و بودجه هم برای این کار در نظر گرفته نشده بود.
 
مهدوی خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که دو سال قبل گرفته شد،هم مجری و هم بودجه ریزی تغییر کرد و در ۱۴۰۱ مبلغی به این امر در رودبار اختصاص داده شده اگر طرحی در رابطه با نحوه اجرای سازه وجود دارد اعلام تا در مورد آن تصمیم گیری شود در مجموع شهرستان از محل سرفصل بودجه ها می‌تواند بودجه گذاری کنند و قولی که شرکت معین شهرستان دادند حتما باید پیگیری شود.
 
وی با بیان اينکه مهمان نوازی از شهدای گمنام از طریق دستگاه های اجرایی شهرستان صورت نگرفته است، افزود: در خصوص پارک که محل مزار شهدای گمنام است، شهرداری در خصوص زیبا سازی آن اقدام نمایند، کمک شهرداری در خصوص تامین مصالح و تاکید بر استفاده از گروه های جهادی در بحث امتیاز آب و برق هم متولیان امر مشخص شده و قابل اجراست خدمت به شهدا وظیفه است و باید به جد پیگیری شود.
 
انتهای خبر/پورحیدر




ساخت مقبره شهدای گمنام رودبار جنوب به‌زودی آغاز می‌شود

منبع:آرمـان
? ساخت مقبره شهدای گمنام رودبار جنوب به‌زودی آغاز می‌شود