ساخت اولین نسخه نرم افزار در زمینه عملیات تعمیرات و نگهداری برق درکشور

حمیدرضا حبیبی گفت: با توجه به پیشرفت خوب این نرم افزار و با تلاشی که در حال انجام است سال آینده اولین نسخه این نرم افزار در زمینه عملیات تعمیرات و نگهداری در شرکت های برق منطقه ای کشور بکار گرفته شود. به گزارش “فت فتو ” پنجمین کارگروه تخصصی هوشمندسازی تعمیرات و نگهداری شبکه […]

حمیدرضا حبیبی گفت: با توجه به پیشرفت خوب این نرم افزار و با تلاشی که در حال انجام است سال آینده اولین نسخه این نرم افزار در زمینه عملیات تعمیرات و نگهداری در شرکت های برق منطقه ای کشور بکار گرفته شود.

به گزارش “فت فتو ” پنجمین کارگروه تخصصی هوشمندسازی تعمیرات و نگهداری شبکه انتقال و فوق توزیع کشور برگزار شد.

پنجمین کارگروه تخصصی هوشمندسازی تعمیرات و نگهداری شبکه انتقال و فوق توزیع کشور طی روزهای۷  تا ۹ آبانماه در محل شرکت برق منطقه ای کرمان برگزار شد.

آخرین روز این کارگروه، با حضور مهندس اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر، مهندس علیرضاپور مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر شبکه انتقال توانیر، نمایندگان مدیریت شبکه و نمایندگان برق های منطقه ای کشور برگزار شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان  ضمن قدردانی از همه همکاران صنعت برق که در پروژه نرم افزار هوشمندسازی تعمیرات و نگهداری شبکه انتقال و فوق توزیع در حال تلاش اند، ابراز امیدواری کرد: با  توجه به پیشرفت خوب این نرم افزار و با تلاشی که در حال انجام است سال آینده  اولین نسخه  این نرم افزار در زمینه عملیات تعمیرات و نگهداری در شرکت های برق منطقه ای کشور بکار گرفته شود.

 حمیدرضا حبیبی با بیان این نکته که  نمی توان انتظار داشت در اولین مرحله پیاده سازی نرم افزار هیچ اشکالی نداشته باشد، افزود: هر نرم افزار مانند یک موجود زنده  به فرصت برای بالندگی و بلوغ نیازمند است و از طرف دیگر در پیاده سازی و نگهداری آن باید به گونه ای عمل شود که پویایی شبکه را همراه داشته باشد زیرا شبکه صنعت برق هر روز با مسائل جدید و تکنولوژی های جدید مواجه می شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه های دانش بنیان شرکت برق منطقه ای کرمان گفت: صنعت برق بدون توجه به پروژه های دانش بنیان به سمت بهره وری نخواهد رفت و اطلاعات زیادی که ایجاد می شود بدون تحلیل آن کمک کننده نیست.

 حبیبی همچنین ضمن قدردانی از حمایت های مهندس اله داد و همکاران وی در شرکت توانیر عمده ترین دغدغه همکاران کارگروه ها را مساله زمان دانست و خواستار  پشتیبانی  شرکت ها برای به ثمر نشستن این پروژه صنعت برق شد.

 علیرضاپور مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر شبکه انتقال توانیر ضمن بیان این مطلب که بدون هوشمندسازی مدیریت دارایی قابل انجام نیست، اظهار داشت: درگذشته اکثر اپراتورها در سطح تحصیلی دیپلم بودند در حالی که در حال حاضر تعداد زیادی اپراتور با تحصیلات بالا وجود دارد که از ظرفیت آن ها استفاده نمی شود و می توان از طریق این پروژه ها ظرفیت این افراد را بکار گرفت.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در حال کار بر روی این پروژه هستند و برای ما مهم است که نرم افزار روز به روز بهبود یابد تا از طریق آن  بتوان وحدت رویه ایجاد کرد ودستورالعمل هایی را برای انجام اقدامات تهیه نمود.

 اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر نیز ضمن بیان پیشنهاداتی برای بهبود کارآیی این نرم افزار گفت: از ابزار قیمتی باید بتوان  به بهترین نحو استفاده کرد و توجه به قیمت یکی از مواردی است که الزام حفظ و نگهداری صحیح تجهیزات و طراحی این نرم افزار را نشان می دهد.

 وی افزود: با استفاده از این نرم افزار از خطای انسانی کاسته می شود و امکان ردیابی محصول و وجود سابقه از تجهیز از مزایای آن است.

 اله داد در خصوص گذر از پیک بار سال جاری گفت:  گذر از پیک امسال سخت بود اما ممکن شد ومدیریت مصرفی که امسال اتفاق افتاد ازاستهلاک و صدمه به تجهیزات برق های منطقه ای کاست.

وی افزود: دربعضی از نقاط کشورشبکه انتقال و فوق توزیع از بار و مصرف جا مانده است و شبکه ها باید به موازات تولید افزایش یابد.

شایان  ذکر است؛ در جلساتی که توسط  ۱۰کارگروه ذیل کارگروه اصلی و طی سه روزبرگزار شد ابتدا فرآیندها و چک لیست ها بررسی شد و مدیران کارگروه های مختلف در کارگروه اصلی به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده پرداختند و نهایتا در روز پایانی نقشه راه و افق آتی مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و چالش ها و مشکلات مطرح و راهکارهای رفع آن ارائه شد. همچنین نماینده شرکت ادصاب(پیمانکار پروژه) مسائل و چالش های خود را مطرح کرد.

انتهای پیام/ د.طهماسبی




ساخت اولین نسخه نرم افزار در زمینه عملیات تعمیرات و نگهداری برق درکشور

منبع:آرمـان
? ساخت اولین نسخه نرم افزار در زمینه عملیات تعمیرات و نگهداری برق درکشور