ساختمان موزه فرش کرمان در تملک دولت

پورابراهیمی گفت: ساختمان موزه فرش کرمان به تملک دولت درآمده است و خواستار پیگیری برای احیا و مرمت این موزه و رفع مشکلات مربوط به آن هستیم.  سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان پیش از ظهر امروز در هفتاد و یکمین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع […]

پورابراهیمی گفت: ساختمان موزه فرش کرمان به تملک دولت درآمده است و خواستار پیگیری برای احیا و مرمت این موزه و رفع مشکلات مربوط به آن هستیم.

 سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان پیش از ظهر امروز در هفتاد و یکمین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی راهکار‌های توسعه صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی یکی از ظرفیت‌های اساسی‌ است که می‌شود روی آن برای توسعه پایدار حساب کرد.

او می گوید: نخستین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی طی امسال را با این موضوع برگزار کردیم که برای تحقق شعار سال چه کاری انجام دهیم تا متفاوت و نتیجه‌بخش باشد، استاندار کرمان پذیرفت، مسئولیت کارگروه تحقق شعار سال را برعهده بگیرد و ما سعی کردیم با همکاری سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی اقداماتی را انجام دهیم.

طبیب‌زاده گفت: ممکن است برخی از اقدامات هنوز نتیجه نداده باشد؛ اما سازمانی پایه‌گذاری و روشی تدوین شد تا به زمینه تحقق شعار سال کمک کنیم و حتی قصد داریم به نامگذاری‌های پارسال برگردیم و ببینیم چقدر برنامه‌ها در این مسیر و راهگشا بوده است.

به گفته او  اتاق بازرگانی کرمان هر جا که وارد شده و تعامل برقرار کرده، اتفاقاتی در حد معجزه روی داده است و  همکاری اتاق با آموزش و پرورش منجر به ایجاد پویش کرمان دانا شد و اتاق ۱۲۰ مدرسه در نقاط محروم را ساخته و تاکنون ۷۰ درصد پروژه‌ها اجرا شده و با این کارها استاندارد‌های مدرسه‌سازی را بالا برده است.

طبیب‌زاده از همکاری اتاق بازرگانی کرمان با بخش بهداشت و درمان سخن به‌میان آورد و می گوید:  از ابتدای شیوع بیماری کرونا شاهد همکاری فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی با دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل بیماری هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: همکاری وسیع اتاق بازرگانی کرمان با دانشگاه و اداره فنی و حرفه‌ای را شاهد هستیم و هر جا اتاق محور کار شده با همکاری سازمان‌ها اتفاقات خوبی افتاده است.

به گفته طبیب‌زاده اوضاع اقتصاد سر و سامان نمی‌یابد مگر اینکه فضای کسب و کار درست شود و این در شرایطی‌ است که ما هنوز با سازمان‌های دخیل در فضای کسب و کار به‌نتیجه نرسیده‌ایم و اگر در فضای کسب و کار به یک تعریف مشترک برسیم، می‌توانیم اقدام جدی انجام دهیم.

او از ایجاد گفتمان برای توسعه استان کرمان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد و گفت: اگر برای توسعه استان کرمان و فضای کسب و کار به تفاهم برسیم، کار‌های اساسی در سال آینده انجام می‌شود.

این فعال اقتصادی می گوید: ما به توسعه پایدار استان کرمان فکر می‌کنیم و استفاده از ظرفیت‌های تجدیدپذیر را مد نظر داریم و صنایع‌دستی یکی از ظرفیت‌های اساسی‌ است که می‌شود روی آن برای توسعه پایدار حساب کرد.

به گفته او همکاری بسیار فعال، صمیمی، گرم و اثربخشی با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان داشته‌ایم و مدیرکل میراث با آغوش باز با ما همکاری کرد و صنایع‌دستی کرمان به‌سمت خوبی می‌رود و صاحب‌نظران صنایع دستی را دور هم جمع کرده‌ایم.

لزوم تشکیل اتاق مشاوره صنایع‌دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در این جلسه گفت: اتاق مشاوره صنایع‌دستی در اتاق بازرگانی کرمان راه‌اندازی شود تا طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری را به سرمایه‌گذاران و یا هنرمندان ارائه کند.

فریدون فعالی می گوید: فقط نمی‌توان گفت از صنایع‌دستی استفاده کرد؛ بلکه باید صنایع‌دستی را در بخش‌های مختلف، مانند: برنامه‌های تلویزیونی و یا هتل‌ها مورد استفاده قرار داد. 

محمدرضا پورابراهیمی در سخنانی گفت: ثبت پنج شهر استان کرمان به‌عنوان شهر‌های ملی صنایع‌دستی امری مهم و قابل قدردانی است.

 او می گوید:  برنامه ششم توسعه یک سال تمدید می‌شود و برنامه هفتم با تاخیر یک ساله به مرحله اجرا درمی‌آید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ارادتمندان سردار شهید سلیمانی از سراسر دنیا به کرمان می‌آیند، و گردشگری مقاومت از اهمیت زیادی برخوردار است و ما می‌توانیم، صنایع‌دستی را به گردشگری مقاومت پیوند دهیم.

به گفته او گردشگری مقاومت می‌تواند، مبانی انقلاب اسلامی را تحکیم کند و این کار  می تواند هم ترویج مقاومت در جهان را داشته باشد و هم  منافع اقتصادی برای استان  به همراه بیاورد. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان موزه فرش کرمان به تملک دولت درآمده است و خواستار پیگیری برای احیا و مرمت این موزه و رفع مشکلات مربوط به این مکان هستیم.

او می گوید:  اعتبارات را با هزار مشکل به استان می‌آوریم؛ بنابراین  مسئولان باید اقدامات لازم برای جذب اعتبارات را داشته باشند.

پورابراهیمی گفت: کارگروه ویژه برای اجرایی شدن قانون صدور مجوز‌ها بدون محدودیت‌ها ایجاد شود تا کسب و کار‌های خرد مانند صنایع‌دستی جان بگیرد و مشکلاتشان برطرف شود.

روستای قنات ملک روستای نمونه گردشگری می شود 

علی زینی‌وند نیز از توجه ویژه دستگاه قضایی استان برای رفع موانع تولیدقدردانی کرد و گفت: در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که رویکردهای استان کرمان مشخص و اسناد هم تهیه شده است و می‌دانیم در بخش‌های مختلف چه نیازهایی داریم و بسیاری از مسائل ما در تهران رفع می‌شود؛ بنابراین باید مدیران به دنبال رفع مسائل در وزارتخانه‌ها باشند و درگیر حواشی و کارهایی نشوند که سودی برای مردم ندارد.

او می گوید: کارگروه عملیاتی شدن شعار سال در نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان راه‌اندازی شد و اقدامات خوبی انجام شده که در سطح کشور بی‌نظیر است.

به گفته استاندار کرمان  ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرمان طی یک سال گذشته انجام شده که حدود نیمی از آن برای شهر کرمان است.

به گفته او برای گردشگری مقاومت در کرمان اقداماتی در دست اجرا است و روستای قنات‌ملک در سال آینده به یکی از روستاهای نمونه گردشگری تبدیل می‌شود. 

زینی وند گفت: گلزار شهدای کرمان ساماندهی می‌شود؛ زیرا یکی از نقاط اصلی گردشگری مقاومت در کرمان است.

 منبع: خبرگزاری فارس 

فت فتو کرمان کرمان




ساختمان موزه فرش کرمان در تملک دولت

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? ساختمان موزه فرش کرمان در تملک دولت