زمزمه گفتگوی مستقیم میان آمریکا-روسیه به گوش می‌رسد

به گزارش گروه منطقه و جهان فت فتو به نقل از رویترز، گروهی از قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا وابسته به جناح لیبرال، در نامه‌ای خطاب به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور، از وی خواستند تا راهبرد خود را در قبال اوکراین تغییر دهد و به دنبال مذاکره مستقیم با روسیه باشد تا به این […]

به گزارش گروه منطقه و جهان فت فتو به نقل از رویترز، گروهی از قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا وابسته به جناح لیبرال، در نامه‌ای خطاب به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور، از وی خواستند تا راهبرد خود را در قبال اوکراین تغییر دهد و به دنبال مذاکره مستقیم با روسیه باشد تا به این ترتیب، در راستای ایجاد یک چارچوب واقع گرایانه که به آتش بس منجر شود، تلاش‌های مضاعفی انجام شود.

این گروه که شامل ۳۰ عضو لیبرال دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا است، این مطالبه را با توجه به بحران امنیتی اوکراین مطرح و ابراز امیدواری کرده است که ساعاتی بعد از دریافت نامه از سوی بایدن، شاهد تغییر اساسی در رویکرد واشنگتن در قبال مذاکره با مسکو باشد.

با این حال، نگارندگان نامه اصل حمایت (نظامی-مالی) از اوکراین را زیر سوال نبرده و مدعی اتفاق نظر با کاخ سفید در این زمینه شده اند.

آنها همچنین تاکید کرده اند که تنها جایگزین دیپلماسی، ارتقای تنش به سطح یک جنگ تمام عیار است حال آنکه تداوم تحریم‌ها علیه مسکو نیز به ویژه از منظر تأمین امنیت انرژی و غذا، به ضرر غرب تمام می‌شود.

به گزارش آنا، این نامه در حالی نگاشته شد که طی روز‌های گذشته، بالاخره شاهد گفتگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و روسیه بودیم که از آغاز جنگ اوکراین، کم سابقه تلقی می‌شود. 

چنین گفتگویی میان وزرای دفاع فرانسه و روسیه نیز رخ داد حال آنکه، همزمان رؤسای کل نیرو‌های مسلح انگلیس و روسیه هم با یکدیگر صحبت کرده اند.

اگرچه گفتگو‌ها هنوز وارد فاز دیپلماتیک نشده، اما انجام هماهنگی نظامی میان کشور‌هایی که در صحنه جنگ اوکراین، به طور غیرمستقیم در تقابل با یکدیگر قرار گرفته اند، قدم مهمی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/




زمزمه گفتگوی مستقیم میان آمریکا-روسیه به گوش می‌رسد

منبع:آنـــا
? زمزمه گفتگوی مستقیم میان آمریکا-روسیه به گوش می‌رسد