روش‌های مدنی برای کاهش ورودی پرونده‌های قضایی کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان خواستار استفاده از روش‌های مدنی برای کاهش ورودی پرونده‌های قضایی شد. به گزارش فت فتو، یدالله موحد درسفر به شهرستان زرند گفت: در سال گذشته ۳۰ هزار پرونده در مقاطع مختلف دستگاه قضائی زرند ورود و خروج داشته‌اند که نشان دهنده حجم بالای مراجعات به دستگاه قضائی است. وی با […]

رییس کل دادگستری استان کرمان خواستار استفاده از روش‌های مدنی برای کاهش ورودی پرونده‌های قضایی شد.

به گزارش فت فتو، یدالله موحد درسفر به شهرستان زرند گفت: در سال گذشته ۳۰ هزار پرونده در مقاطع مختلف دستگاه قضائی زرند ورود و خروج داشته‌اند که نشان دهنده حجم بالای مراجعات به دستگاه قضائی است.

وی با اشاره به اینکه تراکم ورودی به مراجع قضائی زمینه لازم برای رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‌ها را از بین می‌برد، اظهارداشت: اگر دستگاه قضائی در زمینه کاهش ورودی و مراجعات به دستگاه قضائی موفق نشود، در اجرای بسیاری از مأموریت‌های خود با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

موحد گفت: کارآمدترین روش برای دستیابی به اصل کاهش ورودی پرونده‌ها و مراجعات به دستگاه قضائی، توسل به ظرفیت‌های مدنی و استفاده از نهاد‌های مذهبی، بسیج، داوری، استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی، میانجی گری و… است.

وی عنوان کرد: نباید اجازه داد همه اختلافات و دعاوی صبغه قضائی پیدا کند، زیرا با توسل به نهاد‌های مردمی و مذهبی می‌توان با هزینه کمتر و در زمان کوتاه‌تر بسیاری از مسائل را حل کرد.




روش‌های مدنی برای کاهش ورودی پرونده‌های قضایی کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? روش‌های مدنی برای کاهش ورودی پرونده‌های قضایی کرمان