روایت آمارها از تفاوت وضع کرونایی واکسن زده‌ها/ ۹۰ درصد مبتلایان بستری نشدند

کرمان – فت فتو – بارها درباره ضرورت دریافت همه نوبت‌های واکسن کرونا برای تقویت سیستم ایمنی بدن گفته شده است اما همچنان برخی افراد توجهی نمی‌کنند حال آنکه براساس آمارها ۹۰ درصد افرادی که واکسن‌هایشان را دریافت کرده‌اند پس از ابتلا بستری نشده‌اند. به گزارش فت فتو، این آمار در مورد فوتی مبتلایان واکسن‌نزده […]

کرمان – فت فتو – بارها درباره ضرورت دریافت همه نوبت‌های واکسن کرونا برای تقویت سیستم ایمنی بدن گفته شده است اما همچنان برخی افراد توجهی نمی‌کنند حال آنکه براساس آمارها ۹۰ درصد افرادی که واکسن‌هایشان را دریافت کرده‌اند پس از ابتلا بستری نشده‌اند.

به گزارش فت فتو، این آمار در مورد فوتی مبتلایان واکسن‌نزده قابل تامل‌تر است زیرا آنطور که سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان می‌گوید در ۹۵ درصد مبتلایانی که سه نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند مرگ و میر کاهش نشان می‌دهد.

دکتر سعید صحبتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو کرمان با بیان اینکه ۸۶ درصد واجدان شرایط در این استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند گفت: این آمار در مورد نوبت دوم ۷۶ درصد است.

وی با بیان اینکه دریافت واکسن کرونا در نوبت سوم شامل همه افراد نمی‌شود اظهار داشت: افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنان گذشته باشد می توانند واکسن نوبت سوم را دریافت کنند که بر این اساس تاکنون ۵۳ درصد از واجدان شرایط این استان نوبت سوم را دریافت نموده اند.

صحبتی تصریح کرد: در مجموع ۲۵ درصد از جمعیت کل استان کرمان؛ واکسن نوبت سوم را دریافت کرده اند.

جزییات تاثیر کرونا بر واکسن‌زدگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: طبق آمار افرادی که نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند ۵۰ درصد کمتر از سایرین؛  به این ویروس مبتلا شده اند اما آمار بیماری‌ها و فوتی های این افراد قابل تامل است.

به گفته وی، این گروه ۹۰ درصد کمتر از واکسینه نشده ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و  ۹۵ درصد هم کمتر از واکسینه نشده ها مرگ و میر داشته اند.

به نحوی که عمدتا فوتی‌ها در گروه واکسن نزده یا واکسن ناقص بوده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آمار فوتی هفت نفره ۲۴ ساعت گذشته ناشی از کرونا در استان کرمان ادامه داد: اکثریت این جانباختگان یا واکسینه نشده بودند که یا واکسیناسیون ناقص داشته‌اند.

وی تاکید کرد که یکی از فوتی های ۲۴ ساعت گذشته نیز نوزاد بود.

اُمیکرون و کودکان؛ چرا جدی نمی‌گیریم؟

صحبتی در ادامه به موضوع مهم دیگر مرتبط با سویه اُمیکرون کرونا درباره کودکان اشاره و تاکید کرد: باید مراقبت‌ها را افزایش دهیم زیرا فراگیری ابتلای کودکان به اُمیکرون بالاست.

وی گفت: ۲۰ درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان را کودکان تشکیل می‌دهند.

صحبتی با اشاره به فوت یک کودک پنج ماهه، یک کودک ۱۴ ساله با بیماری های زمینه ای و نیز یک نوزاد دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در کرمان طی روزهای اخیر افزود: واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ سال نیز آغاز شده و خانواده ها باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اظهار داشت: به دلیل ابتلای قابل توجه کودکان؛ تخت های بستری بخش اطفال بیمارستان افضلی پور در کرمان رو به تکمیل و قرار است ظرفیت جدیدی به این بخش اضافه شود.

ابتلای  ۳۵۰ نفر از کادر درمان کرمان در طول یک هفته

صحبتی با اشاره به سرعت بالای انتقال اُمیکرون گفت: هر فرد آلوده به این سوش ویروس می تواند تا ۱۰ نفر را آلوده کند.

وی افزود: کادر درمان استان کرمان نیز به تناسب فراگیری این ویروس بیش از گذشته به کرونا مبتلا شده اند اما خوشبختانه و به دلیل واکسیناسیون کامل؛ در بین این افراد فوتی نداشته ایم.

صحبتی تعداد شهدای سلامت استان کرمان را پنج نفر اعلام کرد.

افزایش عادی‌انگاری

وی تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین مردم، مسوولان و در برخی موارد حتی در کادر درمان  هم کاهش پیدا کرده و یکی از دلایل ابتلای زیاد اُمیکرون در جامعه این مهم است.




روایت آمارها از تفاوت وضع کرونایی واکسن زده‌ها/ ۹۰ درصد مبتلایان بستری نشدند

منبع: ایرنـا
? روایت آمارها از تفاوت وضع کرونایی واکسن زده‌ها/ ۹۰ درصد مبتلایان بستری نشدند