رهاسازی خاردم ایرانی در حیات وحش کهنوج

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج از رهاسازی سوسمار خاردم ایرانی در پناهگاه حیات وحش مهروئیه خبر داد. هادی جلالی گفت: درپی تماس تلفنی یکی از شهروندان فاریاب مبنی بر مشاهده سومار خاردم دریک منزل مسکونی، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل مورد نظر مراجعه و این حیوان را زنده گیری کردند. […]

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج از رهاسازی سوسمار خاردم ایرانی در پناهگاه حیات وحش مهروئیه خبر داد.

هادی جلالی گفت: درپی تماس تلفنی یکی از شهروندان فاریاب مبنی بر مشاهده سومار خاردم دریک منزل مسکونی، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل مورد نظر مراجعه و این حیوان را زنده گیری کردند.

به گفته او این سوسمار پس از بررسی وضعیت سلامت با کمک دامپزشک در پناهگاه حیات وحش مهروئیه رهاسازی شد.

جلالی می‌گوید: زیر راسته مارمولک‌ها در ایران دارای ۱۰ خانواده تیره است یکی از این ۱۰ خانواده تیره‌ای است با نام سوسمار‌های خاردم، این مارمولک دارای بدنی پهن و سر گرد و پخ وبدنی پوشیده از پولک‌های ریز و زیر هستند ،دم در آن‌ها با کمک حلقه‌های پوشیده از پولک‌های درشت تیغ مانندی تشکیل شده است از این رو به این خانواده سوسمار‌های خاردم گفته می‌شود.

او گفت:این گروه از مارمولک‌ها تنها گروهی از مارمولک‌ها هستند که صرفا از منابع گیاهی تغذیه کرده و به عنوان مارمولک‌های گیاه خوار به حساب می‌آیند، اعضای این خانواده عموما در مناطق دشتی، بیابانی به همراه خاکریز‌ها یا تپه ماهور‌های کوتاه با پوشش گیاهی نسبتا پراکنده زندگی می‌کنند.

فت فتو کرمان کرمان




رهاسازی خاردم ایرانی در حیات وحش کهنوج

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? رهاسازی خاردم ایرانی در حیات وحش کهنوج