رفع مشکلات و معضلات جازموریان از اصلی‌ترین برنامه‌های محیط زیست

میرشکار گفت: رفع معضلات و مشکلات محیط زیست تالاب‌های استان کرمان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های محیط زیست است. فت فتو کرمان –  آنیتا بابکی، رئیس اداره آموزش و مشارکت مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان از برگزاری نشست مشترک مدیران حفاظت محیط زیست استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به مناسبت ۱۳ بهمن […]

میرشکار گفت: رفع معضلات و مشکلات محیط زیست تالاب‌های استان کرمان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های محیط زیست است.

فت فتو کرمان –  آنیتا بابکی، رئیس اداره آموزش و مشارکت مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان از برگزاری نشست مشترک مدیران حفاظت محیط زیست استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به مناسبت ۱۳ بهمن روز جهانی تالاب (تالاب جازموریان) با شعار تالاب‌ها را ارج نهیم، مدیریت کنیم، احیا کنیم و دوست بداریم در جهاد دانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

مرجان شاکری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: وقتی نگاه دولتمردان به تالاب یک نگاه تخصصی باشد مسلماا می‌توانیم امیدوار باشیم که محیط زیست دست تنها نیست و خوشبختانه بنا به تصمیم سازمان مرکزی دبیر خانه مرکزی تالاب در استان کرمان شکل گرفته و تا کنون با حمایت استاندار وقت توانسته ایم توجه مسئولین را به سمت این تالاب جلب کنیم.

او می‌گوید: با توجه به نبود ردیف اعتباری مشترک بین استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، امیدواریم با همکاری مسئولین دو استان بتوانیم ردیف بودجه‌ای جداگانه‌ای برای این موضوع تعریف کنیم.

داود میرشکار، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جازموریان زیست بوم مشترک دو کهن بوم است، گفت: تالاب جازموریان در دو استان پهناور کشور قرار گرفته و این نشان دهنده‌ی این است که ظرفیت خوبی را در این حوزه داریم تا بتوانیم با همکاری و تعامل، فعالیت‌های خوبی را برای پایش، حفاظت و احیای تالاب انجام دهیم.

او با اشاره به بحث کشاورزی و دامپروری گفت:به واسطه دستکاری‌ها و ایجاد موانع انسان ساز مثل سدها، روی منابع آبی، در روند طبیعی انتقال آب، مشکلاتی برای حاشیه نشینان تالاب به وجود آمده است و با این مدیریت نا کارآمد و نا پایدار آبی، متاسفانه شاهد نا امنی‌های اقتصادی، اجتماعی و… خواهیم بود.

میرشکار گفت: رفع معضلات و مشکلات محیط زیست تالاب‌های استان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های محیط زیست است.

در پایان از کتاب برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز تالاب جازموریان رونمایی شد.

انتهای پیام/س




رفع مشکلات و معضلات جازموریان از اصلی‌ترین برنامه‌های محیط زیست

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? رفع مشکلات و معضلات جازموریان از اصلی‌ترین برنامه‌های محیط زیست