رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان استان کرمان در سامانه رصد ثبت می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این سامانه برای شناسایی دانش‌آموز در معرض خطر لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ رضا رضایی در جلسه بررسی مجتمع شوق زندگی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد، بر همکاری همه نهادهای دولتی و […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این سامانه برای شناسایی دانش‌آموز در معرض خطر لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ رضا رضایی در جلسه بررسی مجتمع شوق زندگی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد، بر همکاری همه نهادهای دولتی و غیردولتی در راستای توانمندسازی دانش آموزان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی افزود: اجرای طرح نماد در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان با پوشش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان اقدامی اثربخش در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

رضایی با بیان اینکه مدیران مدارس اکنون نیز می‌توانند رفتارهای پر خطر دانش آموزان را در سامانه «رصد» ثبت کنند، درباره سامانه «رصد» توضیح داد: سامانه رصد سامانه اطلاع رسانی بین مدرسه‌ای است که همه مدارس به آن وصل هستند و مدیران مدارس، رفتارهای پر خطر دانش آموزان را در آن درج می‌کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اطلاعات به دست آمده از طریق سامانه رصد و نماد در تمام شهرستان‌ها و مناطق استان در اختیار مراکز مشاوره وابسته به آموزش و پرورش جهت مداخله بهنگام قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در همه مناطق، شهرستان‌ها و نواحی، مراکز رشد و مشاوره تربیتی دارد، افزود: در این مراکز، مشاور مستقر است و از سوی دیگر ما خط ۱۵۷۰ را در یک سال گذشته داشته‌ایم که این خط در راستای اطلاع رسانی آسیب اجتماعی کار می‌کند.

پاسخگویی این خط از ۸ صبح تا ۸ شب است و دانش‌آموز، اولیاء، خانواده، معلم و… می‌تواند از این طریق فوریت روانی و اجتماعی را خبر بدهد.
انتهای پیام




رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان استان کرمان در سامانه رصد ثبت می‌شود

منبع:آرمـان
? رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان استان کرمان در سامانه رصد ثبت می‌شود