رسالت بزرگ دانشگاه، حل مسائل جامعه است

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه مصرف علم، رفاه می‌آورد و موجب اقتدار می‌شود، گفت: معتقدم بسیاری از علوم ما ریشه در قرآن و نهج البلاغه دارد و امیدواریم از این منابع اصیل و سایر منابع استفاده کنیم و بهترین نتیجه این است که تولید علم در سفره مردم اثر […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه مصرف علم، رفاه می‌آورد و موجب اقتدار می‌شود، گفت: معتقدم بسیاری از علوم ما ریشه در قرآن و نهج البلاغه دارد و امیدواریم از این منابع اصیل و سایر منابع استفاده کنیم و بهترین نتیجه این است که تولید علم در سفره مردم اثر بگذارد و جامعه را ثروتمند کند.

دکترحسین اکبری فرد صبح امروز ۱۱ بهمن ماه در مراسم افتتاحیه هفتاد و سومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان با گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی عزت واقتدار را برای کشور ما به ارمغان آورد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای حمله تروریستی کرمان بیان کرد: این عزیزان در راه مقاومت و زیارت الگوی مقاومت به شهادت رسیدند و امیدواریم مسیر این شهدا را با جهاد تبیین ادامه دهیم.

اکبری فرد در ادامه سخنانش با اشاره به مشکلات حوزه دانشجویی گفت: بعد از دو سال کرونا که آموزش حضوری با وقفه مواجه شد، با افزایش قیمت‌ها مواجه شدیم و خوابگاه‌هایی که نیاز به بازسازی داشت و با توجه به اتفاقات سال گذشته، مدیریت کردن این دوران با سختی‌هایی همراه بود.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در ادامه با بیان اینکه دانشگاهیان نخبگان جامعه هستند، افزود: مرحوم افضلی پور هدفش از پایه‌گذاری دانشگاه شهید باهنر را ادای دین به ملت ایران اعلام کرده است.

اکبری فرد تصریح کرد: رسالت بزرگ دانشگاه، حل مسائل جامعه است و در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت گام‌هایی برداشته شده اما باید ارتباط دانشگاه و جامعه تقویت شود.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان همچنین بیان کرد: این دانشگاه تاکنون نزدیک به ۸۳ هزار نفر دانش آموخته دارد و در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه باهنر مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، اظهار کرد: دانشکده‌های مختلف و هر دانشکده سه گروه آموزشی و بعضا تا هشت گروه فعال در دانشگاه و سه پژوهشکده عرضه‌محور داریم.

به گزارش نذیر کرمان، هفتاد و سومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور تا ۱۳ بهمن ماه جاری در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام




رسالت بزرگ دانشگاه، حل مسائل جامعه است

منبع: ایـسنا
? رسالت بزرگ دانشگاه، حل مسائل جامعه است