رزمایش بزرگ ۶ هزار نفری جهادگران فاطمی استان کرمان

به مناسبت ۱۷ اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی، رزمایش بزرگ ۶ هزار نفری جهادگران فاطمی استان کرمان برگزار شد. به مناسبت ۱۷ اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی، رزمایش بزرگ ۶ هزار نفری جهادگران فاطمی استان کرمان در سراسر استان برگزار شد .   این مراسم در شهر کرمان در سپاه ثارالله استان کرمان […]

به مناسبت ۱۷ اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی، رزمایش بزرگ ۶ هزار نفری جهادگران فاطمی استان کرمان برگزار شد.

به مناسبت ۱۷ اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی، رزمایش بزرگ ۶ هزار نفری جهادگران فاطمی استان کرمان در سراسر استان برگزار شد .

  این مراسم در شهر کرمان در سپاه ثارالله استان کرمان با حضور گروه‌های جهادی نمونه و اقشار، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان و سرهنگ جلالی رئیس بسیج سازندگی استان کرمان برگزار شد.

علی جلالی رئیس بسیج سازندگی استان کرمان در این مراسم گفت: در برنامه گروه های جهادی دو محور  آموزش و توانمندسازی مطرح است. 

او می گوید: آموزش و ثبت جهادگران را آغاز کرده ایم و تا پایان سال، روند ثبت و ساماندهی آن ها به پایان می رسد.

به گفته  رئیس بسیج سازندگی استان کرمان عرصه های متنوعی از جمله: عمرانی، بهداشت و درمان، اشتغال خرد و خانگی از ظرفیت های گروه های جهادی است. 

 او می گوید: راهبری شغلی و  تسهیلات اشتغال  و تجهیزات بسیار نیاز است و راه اندازی کارگاه های اشتغال را در دستور کار خود قرار خواهیم داد. 

سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راهیان نور، گروه های جهادی و شجره طیبه صالحین را کار‌های عمیق فرهنگی معرفی کردند.

او می گوید: گروه‌های جهادی با نگاه افراد جهادگر، اول خود را  و سپس مردم می سازند و مباره با نفس اولویت آن‌ها است. وقتی دانشجوی پزشکی برای ساخت سرویس بهداشتی در مناطق محروم شرکت می‌کند؛ یعنی اول خود را ساخته و حالا برای مردم کار می‌کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان می‌گوید: ما در کار‌های عمیق فرهنگی روستا، شاهد پیشرفت هستیم که باز هم کم است؛ اما شروع خوبی است.

به گفته او ما معتقدیم و باور داریم دشمن ما آمریکا و صهیونیست‌ها هستند که با دین، قرآن، اهل بیت (ع) و با انقلاب ما مشکل دارند. 

سردار معروفی می‌گوید: ماموریت جهادگران، جلوگیری از فقر و محرومیت است که در شان کشور ما نیست و انسان‌های جهادگر، محافظه و محاسبه گر نیستند؛ بلکه تمام وجوشان را  برای خدمت به مردم در طبقه اخلاص می‌گذارند. 

به گفته او جهادگران با اولویت کار می‌کنند و اولین اولویت استان کرمان، حل مشکل آب است و  جهادگران آب رسانی  به ۶۵۰  روستا را آغاز کردند و اکنون آب رسانی به ۱ هزار و ۲۰۰ روستا انجام شده است و ۴۶۶ تفاهم نامه در قالب قرارگاه حل مشکل آب منعقد کردیم و کرمان پایلوت کشور برای جلوگیری از تنش آبی شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان می‌گوید: دومین اولویت استان کرمان، حمام و بهداشت بود که ۳ هزار و ۵۰۰ حمام را در استان کرمان ساختیم.

به گفته او سومین اولویت ما اشتغال خرده خانگی است و  اولویت چهارم ساخت مسکن برای مددجویان است که به جهادگران توصیه کرده ایم که بگردید و ببینید در کدام مناطق مشکل وجود دارد که در همان مناطق، مسکن ساخته شود. 

سردار معروفی پنجمین اولویت کار برای  استان کرمان را حاشیه نشیی  عنوان کرد و گفت: حاشیه نشینی  باید ساماندهی شود.

او تهیه جهیزیه را از دیگر اولویت های استان کرمان برشمرد و گفت:  ۳۰۴ سری جهیزیه که هر کدام ۸ قلم بودند به ارزش ۶۰ میلیارد ریال به زوج‌های جوان اهدا کردیم. 

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان می گوید: هفتمین موضوع  امور فرهنگی و اجتماعی است و نباید بگذاریم غارت فرهنگی شویم و  باید در کنار رفع محرومیت و فقر، فرهنگ را حفظ کنیم، چون فرهنگ ما فرهنگ امامین است.

او گفت: باید گام دوم انقلاب  را با حمایت جوانان انجام داد تا انقلاب را به سرانجام مقصود رساند. 

سردار معروفی می‌گوید: بسیج سازندگی ۲۱ سال فعالیت می‌کند و  تا امروز ۳ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده است. 

به گفته او  ۶۳۵ هزار بسته معیشتی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تقدیم مردم استان کرمان کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در حوادث غیرمترقبه و برای خدمات دهی به مردم و رفع محرومیت از کسی اجازه نمی‌گیریم و کنار مردم هستیم.

او می‌گوید: نگاه ما به گروه‌های جهادی و کار کردن باید نگاه اهل بیتی و اعتقادی باشد و نباید نگاه ارزان قیمت به گرو‌های جهادی کرد و معیار ما معیار امامان است. 

او گفت: ما  با فرمان رهبری جهاد می‌کنیم؛ بنابراین مراقب آبروی گروه های جهادی و جهادگران باشید و نگذارید ارزان قیمت به آن ها نگاه کنند؛ زیرا این گروه‌ها با اعتقاد کار می‌کنند.

فت فتو کرمان کرمان




رزمایش بزرگ ۶ هزار نفری جهادگران فاطمی استان کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? رزمایش بزرگ ۶ هزار نفری جهادگران فاطمی استان کرمان