ردپای حزب کارگزاران در چاه حسن رودبار جنوب

از ابتدای سال ۱۴۰۱ استانداری کرمان از ادامه فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در چاه حسن رودبار جنوب جلوگیری کرده است و پروژه در حال واگذاری به هواپیمایی ماهان است. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان، ۳ هزار هکتار زمین در منطقه چاه حسن رودبار جنوب واقع در کیلومتر ۵۰ جاده ایرانشهر جنب پاسگاه […]

از ابتدای سال ۱۴۰۱ استانداری کرمان از ادامه فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در چاه حسن رودبار جنوب جلوگیری کرده است و پروژه در حال واگذاری به هواپیمایی ماهان است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان، ۳ هزار هکتار زمین در منطقه چاه حسن رودبار جنوب واقع در کیلومتر ۵۰ جاده ایرانشهر جنب پاسگاه انتظامی نهضت آباد، توسط جهاد کشاورزی به استانداری کرمان و مجوز حفر ۱۷ حلقه چاه توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع به اداره کل امور اتباع استانداری کرمان واگذار شده است.

 
 قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) جهت رفاه حال ساکنان منطقه وبا هدف ایجاد اشتغال مردم بومی منطقه با امضای قرار دادی ۱۰ ساله بین استانداری کرمان برای احداث مجتمع کشت و صنعت مدرن کشاورزی( ایجاد کشت و صنعت، شهرک گلخانه‌ای، طرح‌های دامپروری و صنایع تبدیلی و تکمیلی) شهید حاج قاسم سلیمانی در این منطقه۶۰۰ هکتار زمین و مجوزحفر ۸ حلقه چاه طی قرار دادی در مورخه ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ را به امضاء رساندند.
 
قـرارگاه سـازندگی خـاتم الانبیـاء (ص) با نگاه رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی و در راستای سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و رسیدن به اهداف افق ایران ۱۴۰۴ با رویکرد اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مجموعه تخصصی مجرب، زبده و توانمند تا بحال توانسته است ضمن بکارگیری پیمانکاران داخلی و تربیت مدیران لایق در اجرای پروژه های ملی در رشته و گرایش های مختلف از جمله  نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت و معدن، خطوط انتقال گاز، راه و باند، ساخت بنادر، سد و سازه های دریایی، صنعت برق، مخابرات و فناوری اطلاعات (ICT)، کشاورزی و غیره قابلیت اجرای پروژه های عظیم را به منصه ظهور بگذارد و به رقیب سر سختی برای پیمانکاران خارجی تبدیل شود وشعار ما می توانیم را به شایسته ترین صورت محقق سازد.
 قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ۸ حلقه چاه را حفر کرد که ۴ حلقه آن به بهره برداری رسیده است، که ۲ چاه‌ گازوئیلی و ۲ تای دیگر برقی شده و در اختیار کشاورزان منطقه قرار گرفته است.
با بهره برداری این ۴ حلقه چاه نزدیک به ۱۲۰ خانوار اشتغال دارند و هر ساله با کاشت محصولات کشاورزی امرار معاش می‌کنند.
اما علی رغم اینکه هشت شبکه برق طراحی، شش ترانس خریداری و ادوات جهت تسطیح اراضی و ایجاد سیل بند در منطقه حضور یافتند، از ابتدای سال ۱۴۰۱ استانداری کرمان از ادامه فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) جلوگیری کرده و بر اساس شنیده‌ها این زمین‌ها در حال واگذاری به هواپیمایی ماهان است.
گفتنی است، در دهه‌ هفتاد سوله ساخته شده در این زمین‌ها محل استقرار سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی برای مقابله با اشرار منطقه جنوب کرمان بود.
 
 
انتهای خبر/پورحیدر 




ردپای حزب کارگزاران در چاه حسن رودبار جنوب

منبع:آرمـان
? ردپای حزب کارگزاران در چاه حسن رودبار جنوب