رتبه‌های کشوری دانش‌آموزان رفسنجان سبب انگیزه سایرین شده است

کرمان – فت فتو – رئیس آموزش و پرورش رفسنجان گفت: بررسی های ما نشان می دهد دو رتبه کشوری دانش آموزان شهرستان در سطح کشوری سبب انگیزه بیشتر در سایر دانش آموزان منطقه نیز شده است. به گزارش فت فتو حسین تقوی رشیدی زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل تالار فرهنگیان ضمن تسلیت […]

کرمان – فت فتو – رئیس آموزش و پرورش رفسنجان گفت: بررسی های ما نشان می دهد دو رتبه کشوری دانش آموزان شهرستان در سطح کشوری سبب انگیزه بیشتر در سایر دانش آموزان منطقه نیز شده است.

به گزارش فت فتو حسین تقوی رشیدی زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل تالار فرهنگیان ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم اظهار کرد: رتبه‌های کسب‌شده تک‌رقمی در کنکور(دوم ریاضی) و نیز رئبه دوم حفظ قرآن کریم تأثیر بسزایی در افزایش انگیزه در سایر دانش‌آموزان شده است به طوری که در بررسی‌ها برخی به این خودباوری رسیده‌اند که ” ما می‌توانیم ” و اثرگذاری رتبه‌ها در افزایش انگیزه‌ها بسیار مفید و حائز اهمیت است.

به گفته وی امسال دو نفر از دانش آموزان رفسنجان رتبه تک رقمی را به دست آوردند که یکی محمدشایان شعبانی رتبه دوم کنکور ریاضی و دیگری فاطمه شریفی، دانش‌آموز دبیرستان علوم و معارف هدی رفسنج

ان موفق به کسب رتبه دوم حفظ قرآن کشور شده است.

مشکل کمبود معلم نخواهیم داشت 

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان ادامه داد: بیش‌ از ۱۷۰ نفر از فرهنگیان این شهرستان سال گذشته بازنشسته شدند که برای  پر کردن جای خالی آنان ۶۴ نفر انتقالی از شهرهای دیگر که سابقه تدریس دارند جذب شدند و از اول مهر استخدام هستند؛ همچنین تعدادی معلم هم از  دانشگاه فرهنگیان به آمار اضافه خواهد شد و امسال مشکل نیروی انسانی نخواهیم داشت.

کسب ۵۶ رتبه استانی توسط دانش آموزان رفسنجان

معاون پرورشی و تربیتی آموزش‌وپرورش رفسنجان هم در این جلسه گفت: در حوزه مسابقات ادبی، آوایی و نمایشی که هرساله بالای ۴۰ تا ۵۰ رتبه استانی را کسب می‌کنیم، امسال از تمامی شرکت‌کنندگان دانش‌آموز رفسنجان در حوزه مسابقات ادبی ۵۶ رتبه استانی در حوزه شعر، داستان‌نویسی، هنرهای تجسمی و دستی کسب کردند.

۳۳۰ تبلت و گوشی توزیع شد

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش‌وپرورش رفسنجان هم اظهار کرد: در بحران کرونا با رایزنی‌های انجام شده توسط شرکت مس و  خیرین ۳۳۰ تبلت و گوشی در اختیار دانش‌آموزان محروم و نیازمند این شهرستان در راستای جلوگیری از بازماندن از تحصیل قرار گرفت.

مهدی ابراهیمی ادامه داد: ۵۵ هزار ماسک و بالای ۵ هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده هم تهیه و در اختیار مدارس و حوزه‌های امتحانی و مدیریت قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بعد عمرانی، توسعه فضاهای آموزشی و حصارکشی، محوطه‌سازی و تبدیل سیستم‌های گرمایشی از نفتی به گازی و شوفاژ نیز ۲۰۰ کلاس درس به این امکانات تجهیز شده‌اند.

۱۳۰ مدرسه سرایدار ندارند

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ۱۳۰ مدرسه در رفسنجان نیروی خدمات و سرایه داری ندارند که این کمبود باید برطرف شود.

۷ نفر از کنکوری های رفسنجان رتبه های تک و ۲ رقمی کسب کردند

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش رفسنجان هم اظهار کرد: امسال درر کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۷ رتبه‌ تک و دورقمی را کسب کردند.

حسن میرزایی بیان کرد: همچنین از رفسنجان ۶۸ نفر رتبه زیر ۳ هزار را کسب کردند که از این تعداد ۲۴ نفر رتبه زیر یک هزار ، ۲۲ نفر رتبه زیر ۲ هزار را کسب کردند.

پژوهشسرای رفسنجان قطب ادبیات استان شد

وی افزود: امسال پژوهش‌سرای رفسنجان به عنوان قطب ادبیات استان کرمان انتخاب شدزیرا در جشنواره علمی پژوهشی در استان خوش درخشید.

میرزایی اضافه کرد: در محور ادبیات ۱۲ اثر برتر در حوزه سلول‌های بنیادین، کد نویسی ، گیاهان دارویی، مقاله علمی و پژوهشی و حوزه نجوم در استان داشتیم که در مرحله کشوری ادبیات ۲ اثر از این تعداد برتر شناخته شدند که یکی از آن‌ها اثر علوم آزمایشگاهی بود.

وی افزود: امسال از رفسنجان ۱۱ اثر به جشنواره جوان خوارزمی ( دوره متوسطه دوم)  ارسال شد، در حوزه جشنواره نوجوان خوارزمی هم یعنی دوره متوسطه اول ۸ اثر به استان ارسال شد که ۲ نفر رتبه استانی کسب کردند و یک نفر در محور ادبیات و یک نفر در محور زبان انگلیسی بود.

میرزایی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد این دانش آموزان ضعیف و نیازمند توجه بیشتر هستند گفت: در سال گذشته ۳۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس رفسنجان ترک‌تحصیل کردند که با پیگیری‌ها تعدادی از آن‌ها به امر تحصیل برگشتند.

میرزایی بیان کرد: در حوزه متوسطه هم امسال ۷۰ نفر ترک تحصیل‌کردند که ۴۵ نفر با مشاوره و آموزش برگشتند و طی یک‌ونیم سال گذشته افت جدی تحصیلی در مدارس رفسنجان مشاهده نشد.

بیش از ۲۹۲ هزار نفر ساعت آموزش ضمن خدمت برگزار شد

سید محمد حسینی معاون پژوهشی اداره آموزش‌وپرورش رفسنجان هم گفت: آموزش‌وپرورش رفسنجان توانست در اصول اولیه و اجباری آموزش ضمن خدمت ۲۹۲ هزار و ۵۸۶ نفر ساعت برگزار کند درحالی‌که ناحیه  ۲ آموزش و پرورش کرمان ۱۱۹ هزار نفرساعت برگزار کرد.

آموزش و پرورش رفسنجان بیش از ۵۰ هزار نفر دانش آموز را تحت تعلیم دارد.



منبع:ایرنـا
-رتبه‌های کشوری دانش‌آموزان رفسنجان سبب انگیزه سایرین شده است