راه اندازی مراکز جوار کارگاهی در کوهبنان

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهبنان گفت:با همکاری صنایع و معادن در حال راه اندازی مراکز جوار کارگاهی برای توانمندسازی نیروی کار هستیم. معین باقری  به مناسبت هفته ملی مهارت، گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری مدظله العالی احداث و در سال ۱۳۸۹ رسما مورد […]

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهبنان گفت:با همکاری صنایع و معادن در حال راه اندازی مراکز جوار کارگاهی برای توانمندسازی نیروی کار هستیم.

معین باقری  به مناسبت هفته ملی مهارت، گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری مدظله العالی احداث و در سال ۱۳۸۹ رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته باقری این مرکز اکنون با ۸ نفر کادر آموزشی و ۱۲ آموزشگاه آزاد در حال خدمت در چهار حوزه آموزشی صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر می‌باشد.

او با استناد به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گفت: کشور به موازات نیاز به علم، به پنجه‌های کارآمد هم نیاز دارد یکی از راه‌های برون رفت از بیکاری و مشکلات جوانان، افزایش سطح مهارت می‌باشد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهبنان گفت: با همکاری صنایع و معادن شهرستان در حال راه اندازی مراکز جوار کارگاهی هستیم و امیدواریم یک کار مهم که با همکاری صنایع در حال وقوع است بتواند در توانمندسازی نیروی کار شهرستان مثمر ثمر باشد.

باقری با توجه به نقش مهارت‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال گفت: ضرورت مدرک زدایی در جامعه کنونی بیش از همیشه احساس می‌شود بنابراین باید به دنبال افزایش مهارت آموزی در افراد جامعه بود تا روحیه خود باوری در اقشار جامعه و خانواده‌های آنان را ارتقا دهیم.

به گفته رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهبنان گفت: این مرکز در حوزه آموزش در یک سال گذشته ۱۷۹هزارو ۷۴۹ نفر ساعت در قالب مرکز ثابت، تیم‌های سیار آموزشی شهری و روستایی در بخش مرکزی و طغرالجرد آموزش ارائه کرده که مجموعا ۷۴۵ نفر بوده اند که از این تعداد ۳۰۹ نفر مرد و ۴۳۶ نفر زن مهارت مورد نیاز خود را فرا گرفته اند.

باقری با اشاره به آموزش‌های ارائه شده در یک سال گذشته می گوید: آموزش به سربازان وظیفه جمعا ۸۴ نفر، مهارت آموزی در محیط واقعی کار به ۱۰ نفر، آموزش به متقاضیان مهارت آموزی به تعداد ۲۹۱ نفر، آموزش در تیم‌های سیار شهری و روستایی برای ۲۷۱ نفر، آموزش در صنایع و ضمن کار به تعداد ۸۹ نفر از جمله خدمات مرکز فنی و حرفه‌ای کوهبنان هستند.

او می‌گوید: گسترش و بروز رسانی آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز بازار کار ضروری است و با توجه به این که شهرستان گام‌های صنعتی شدن را برداشته امید است به مسئله آموزش و مهارت افزایی توجه شود و با تخصیص اعتبار و جذب مربی بتوانیم تجهیزات کارگاه‌ها را به روز کرده و پاسخگوی نیاز بازار کار باشیم.

باقری با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و توسعه آموزشگاه‌های آزاد در شهرستان گفت: اکنون ۱۲ آموزشگاه آزاد آموزشی تحت نظارت مرکز فنی و حرفه‌ای کوهبنان فعالیت دارند و در واقع بازوان و شرکای توانمند آموزشی ما محسوب می‌شوند.

به گفته او در یک سال گذشته با توجه به دستورالعمل تسهیل گری در روند صدور پروانه تاسیس آموزشگاه‌ها توانستیم مجوز ۸ آموزشگاه جدید را در سطح شهرستان اخذ کنیم.

فت فتو کرمان کرمان




راه اندازی مراکز جوار کارگاهی در کوهبنان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? راه اندازی مراکز جوار کارگاهی در کوهبنان