راه اندازی لیگ‌های ژیمناستیک در اولویت فدراسیون

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: به منظور انگیزه سازی برای ورزشکاران، راه اندازی لیگ‌ها در اولویت این فدراسیون است. حمید احمدی در مجمع انتخاباتی هیئت ژیمناستیک استان کرمان که با حضور پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و سایر اعضا در محل هتل آسمان کرمان برگزار شد، گفت: ژیمناستیک استان کرمان، مدیون زحمات پیشکسوتانی، چون […]

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: به منظور انگیزه سازی برای ورزشکاران، راه اندازی لیگ‌ها در اولویت این فدراسیون است.

حمید احمدی در مجمع انتخاباتی هیئت ژیمناستیک استان کرمان که با حضور پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و سایر اعضا در محل هتل آسمان کرمان برگزار شد، گفت: ژیمناستیک استان کرمان، مدیون زحمات پیشکسوتانی، چون بلوردی است؛ لذا بر ما واجب است، از پیشکسوتان به بزرگی یاد کنیم و هر از گاهی در طول سال، دورهمی‌هایی با نخبگان، مربیان و پیشکسوتان ژیمناستیک داشته باشیم.

به گفته او، استفاده از تجارب پیشکسوتان بسیار راه گشاست و برکات زیادی در ارتباط با این بزرگواران نهفته است.

احمدی ژیمناستیک را یکی از رشته‌های پایه و مهم دانست که توجه به این رشته، توسعه و کسب قهرمانی‌ها را به دنبال خواهد داشت.

او می‌گوید: همه ژیمناست‌ها قهرمان ملی نمی‌شوند، چون کار سخت وفنی محسوب می‌شود.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران گفت: افرادی که به تیم ملی راه می‌یابند قرین به ۱۲ سال تلاش کرده اند و از کمک‌های مربیان خود بهره‌مند شده اند؛ لذا جای دارد از مبین محمدابراهیمی مربی و گنجعلی‌خانی که حمایت‌های خوبی به این رشته داشته اند، تشکر ویژه شود.

احمدی می‌گوید: ژیمناستیک امروز حاصل زحمات دلسوختگانی است که از گذشتگان به دست ما به امانت رسیده است و انتظار می‌رود که در این زمینه رو به رشد عمل کنیم و در حفظ رتبه والای ژیمناستیک که در دنیا کسب کرده ایم، بکوشیم.

به گفته او، رتبه ژیمناستیک در سال ۹۶، ۶۹ بوده و در ۴ سال اخیر به ۲۴ صعود کرده که بسیار رشد خوب و مرهون زحمات مربیان و تلاشگران این عرصه است.

احمدی می‌گوید: ژیمناستیک ایران در فدراسیون جهانی ژیمناستیک (Fédération Internationale de Gymnastique) یا اف آی جی با ۲ رای است که در گذشته یک رای بوده، لذا این ۲ رای به واسطه صعود خوب ما بود و نشان از سنگینی وظیفه ما در این رشته ورزشی است.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران گفت: توجه به بیمه بدنی و آتش سوزی در سالن‌های ورزشی بسیار مهم است و مربیان هم باید خودشان را بیمه کنند.

احمدی می‌گوید: همیشه باید طوری انجام وظیفه کنیم که در معرض اتهامات قرار نگیریم.

او با تأکید بر حفظ سرمایه‌های ژیمناستیک، استان کرمان را دارای پتانسیل‌های خوبی در این زمینه دانست و گفت: باتوجه به اینکه ژیمناست‌ها می‌توانند در ۷ رشته فعالیت کنند و بی انگیزگی افراد در این رشته موضوعی است که باید تشویق‌های لازم صورت گیرد تا در شاخه‌های دیگر بکار گیری شوند و به عنوان سرمایه مورد توجه قرار گیرند.

احمدی به درخشش احمدکهنی در رقابت‌های ملی و بین المللی اشاره می‌کند و می‌گوید: باید به کار قهرمان پروری توجه ویژه تری شود و برای پرورش احمد کهنی‌های بیشتر، در ۷ رشته ژیمناستیک تلاش کنیم.

به گفته احمدی، قهرمانان باید در سنین مختلف پشتیبانی سازی شوند لذا از سن پایین باید در کانون توجه قرار گیرند تا حداقل ۱۰ سال کارکنند و سرانجام به عضویت فدراسیون در بیایند و حائز جایگاه‌های قهرمانی شوند.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: یکی از برنامه‌هایی که قرار است در فدراسیون در دستور کار قرار گیرد، راه اندازی لیگ‌ها است و در حقیقت برای انگیزه سازی راه اندازی لیگ‌ها را در اولویت خواهیم داشت.

احمدی گفت: پیشنهاد می‌کنم، حداقل هفته‌ای یک روز با حضور رئیس هیئت، خزانه دار، دبیر، نایب رئیس، رئیس کمیته آموزش و… به جلسات هفتگی اختصاص یابد و در این زمینه اتاق فکری تشکیل شود تا امورات را پیگیری کنید و مسائل هیئت را پیش ببرید.

او با تأکید بر داشتن عدالت در کار‌ها می‌گوید: اگر اختلافی پیش می‌آید، سعی کنید، با برگزاری جلسات و برقراری گفتگو آن اختلاف را حل و فصل کنید.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: برای تعمیر و تجهیز سالن‌های ژیمناستیک باید از ظرفیت‌های استانی نظیر شهرداری‌ها و نمایندگان مجلس استفاده و تلاش کنید که رشته ژیمناستیک توسعه یابد.

احمدی از برگزاری دوره‌های جدید بین المللی با حضور مربیان کرمانی خبر داد و گفت: از ظرفیت و استعداد‌های این مربیان استفاده خواهیم برد.

او می‌گوید: هرچه به سمت علمی شدن پیش رویم، سربلند‌تر خواهیم شد؛ چرا که مربی توانمند است که دانش داوری داشته باشد و قواعد آن را مدنظر بگیرد.

فت فتو کرمان کرمان




راه اندازی لیگ‌های ژیمناستیک در اولویت فدراسیون

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? راه اندازی لیگ‌های ژیمناستیک در اولویت فدراسیون