راه‌اندازی کاروان ترویجی ارتقاء بهره‌وری کشاورزی در جنوب کرمان

فریدون افشارمنش گفت: افزایش بهره‌وری کشاورزی و تولید پایدار با حرکت دانش محور امکان‌پذیر است. به گزارش “فت فتو” از جیرفت؛ فریدون افشارمنش مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: دهمین کاروان ترویجی ارتقاء بهره‌وری کشاورزی با حضور گروه‌های تخصصی در عرصه‌های تولیدی باغات زیتون در شهرستان جیرفت برگزار شد. مدیر هماهنگی ترویج […]

فریدون افشارمنش گفت: افزایش بهره‌وری کشاورزی و تولید پایدار با حرکت دانش محور امکان‌پذیر است.

به گزارش “فت فتو” از جیرفت؛ فریدون افشارمنش مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: دهمین کاروان ترویجی ارتقاء بهره‌وری کشاورزی با حضور گروه‌های تخصصی در عرصه‌های تولیدی باغات زیتون در شهرستان جیرفت برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: این کاروان ترویجی با هدف ارتقاء بهره‌وری کشاورزی در بخش جبالبارز شهرستان جیرفت به میزبانی مددکار ترویجی اجراء شد.

افشارمنش بیان کرد: افزایش بهره‌وری کشاورزی و تولید پایدار فقط با حرکت از سمت کشاورزی منبع محور به کشاورزی دانش محور امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: در همین راستا مدیریت هماهنگی ترویج با به کارگیری و انتقال دانش بومی و فناوری‌های نو به تولیدکنندگان به صورت علمی و عملی آموزش خواهد داد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مطرح کرد: با همکاری محققان و کارشناسان تخصصی و بهره‌گیری از ظرفیت مروجان مسئول پهنه‌های تولیدی و با هدف ایجاد تعامل خوب بین بهره‌برداران و محققان و مسؤلان اجرایی، این برنامه به صورت مداوم در تمام نقاط کشاورز خیز شهرستان جیرفت اجراء می‌شود.

افشارمنش ابراز کرد: در این برنامه با احصاء مشکلات باغداران، توصیه‌های فنی توسط محققین مرکز تحقیقات جنوب کرمان و کارشناسان مدیریت‌های تخصصی باغبانی و حفظ نباتات در زمینه‌های تغذیه، آفات، هرس، پیوند سرشاخه زیتون و سیستم‌های نوین آبیاری ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: تداوم این برنامه برای کاربردی شدن دانش در جوامع روستایی مورد نظر است که ثمره آن تحقق تولید دانش بنیان در روستاها است.

انتهای پیام/




راه‌اندازی کاروان ترویجی ارتقاء بهره‌وری کشاورزی در جنوب کرمان

منبع:آرمـان
? راه‌اندازی کاروان ترویجی ارتقاء بهره‌وری کشاورزی در جنوب کرمان