دکل مخابرات دهستان مارز کرمان ۳ روز قطع بود/تشریح خسارات جزیی سیل در قلعه‌گنج

جیرفت- فت فتو- قطع ارتباط تلفن و اینترنت همراه به مدت سه روز، بروز خسارت به ۲ قنات و یک سیل‌بند روستایی از جمله مشکلات سیلاب روزهای اخیر در شهرستان قلعه‌گنج اعلام شده است. به گزارش فت فتو آنطور که مدیران محلی می‌گویند ارتباط تلفن و اینترنت همراه در دهستان مارز که از سه روز […]

جیرفت- فت فتو- قطع ارتباط تلفن و اینترنت همراه به مدت سه روز، بروز خسارت به ۲ قنات و یک سیل‌بند روستایی از جمله مشکلات سیلاب روزهای اخیر در شهرستان قلعه‌گنج اعلام شده است.

به گزارش فت فتو آنطور که مدیران محلی می‌گویند ارتباط تلفن و اینترنت همراه در دهستان مارز که از سه روز گذشته به علت صاعقه قطع بود بتازگی برقرار شده و تلاش برای ترمیم سیل‌بند و بازگشایی راه های روستایی نیز انجام گرفته یا در حال انجام است.

به دنبال بارش ها و طغیان رودخانه ها طی یکی دو روز گذشته، مدیران متولی از صبح امروز بازدید میدانی از نقاط مختلف را در دستور کار قرار دادند و وضعیت را تشریح کردند.

تشریح وضعیت در رَمِشک

محمدجعفر جهانگیری معاون عمرانی فرمانداری قلعه گنج گفت: صبح امروز تیم امدادی هلال احمر شهرستان و کمیته امداد با عزیمت به منطقه رَمِشک و روستاهای اطراف از جمله روستای حور، کنگرو، کهن صفر، گونچان و نیز حوزه شهر رمشک به بررسی اخرین وضعیت پس از بارندگی و طوفان دیروز پرداختند.

وی به خبرنگار فت فتو توضیح داد: نیروهای راهداری طی از صبح امروز برخی راه های روستایی را بازگشایی کردند و اینک راه های مواصلاتی اصلی شهرستان باز است.

ابراهیم ماندگاری رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قلعه گنج نیز گفت: در شهر و روستاهای رمشک هیچگونه خسارت آبگرفتگی شدید به منازل مشاهده نشد و فقط در روستای کنگرو به دلیل طغیان رودخانه سیل بند روستا شکسته و نیاز به مرمت داشت که باتوجه به هشدار هواشناسی برای عصر امروز، بلافاصله مقرر شد با هماهنگی بخشدار یکدستگاه لودر برای ترمیم سیل بند در روستاهایی که نیاز به مرمت اضطراری سیل بند دارند استقرار پیدا کند.

تشریح وضعیت در چاه دادخدا

مجید احمدی بخشدار چاه دادخدا نیز که صبح امروز برای بازدید میدانی به دهستان مارز شهرستان قلعه گنج رفته بود گفت: در روستاهای نمگاز و کرچکان به دلیل طغیان رودخانه تردد به دشواری ممکن بود و خط ارتباطی تلفن نیز امروز صبح وصل شد؛ ارتباطات تلفنی با اهالی مارز از سرگرفته شد.

جعفر شهدوست دهیار روستای کرچکان مارز نیز گفت: طغیان رودخانه ها در دهستان مارز از دیروز عصر تا ساعت یک بامداد امروز بشدت در جریان بود و از صبح امروز سه شنبه از شدت طغیان رودخانه های کوهستانی مارز کاسته شد.

وی افزود: به دلیل اصابت صاعقه به مدت سه روز گذشته دکل مخابراتی مارز دچار آسیب شده و  آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در این منطقه ی قطع بود که امروز یک فاز دکل تعمیر و ارتباط تلفنی پس از چندروز وصل شد.

شهدوست گفت: تردد اهالی روستاهای کرچکان و نمگاز به راین قلعه مرکز دهستان به دلیل طغیان رودخانه دوشن هنوز قطع است و تردد اهالی بسختی انجام می شود.

وی اظهارداشت: تاکنون تلفات دام بر اثر سیل و صاعقه در مارز وجود نداشته است و ساکنان این منطقه به دلیل وضعیت هشدار هواشناسی در عصر امروز سه شنبه به صورت آماده باش قرار دارند.

دهیار کرچکان مارز تاکید کرد: امیدواریم ارتباط تلفنی و برق دهستان در بارش پیش رو قطع نشود.

مجید احمدی بخشدار چاه دادخدا نیز از آبگرفتگی و خسارت ۲ رشته قنات در روستاهای کهن چنگر و کونچان خبر داد که به دلیل طغیان رودخانه ها آسیب جدی دیده اند.

ادارات و تجهیزات آماده باش هستند

محمد فلاح کهن فرماندار قلعه گنج نیز گفت: تمامی ادارات و ماشین آلات راهداری و شرکت های خصوصی شهرستان برای مشارکت در کمک به امدادرسانی و پیشگیری از خسارات حوادث احتمالی به صورت آماده باش هستند.

قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.




دکل مخابرات دهستان مارز کرمان ۳ روز قطع بود/تشریح خسارات جزیی سیل در قلعه‌گنج

منبع: ایرنـا
? دکل مخابرات دهستان مارز کرمان ۳ روز قطع بود/تشریح خسارات جزیی سیل در قلعه‌گنج