دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار به کار خود پایان داد

کرمان–فت فتو– دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار با معرفی برگزیدگان با حضور معاون وزارت علوم و سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور روز دوشنبه در کرمان به کار خود پایان داد. به گزارش فت فتو، جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار که سال گذشته نیز در کرمان برگزار شده بود امسال با ۲ هزار و […]

کرمانفت فتو– دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار با معرفی برگزیدگان با حضور معاون وزارت علوم و سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور روز دوشنبه در کرمان به کار خود پایان داد.

به گزارش فت فتو، جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار که سال گذشته نیز در کرمان برگزار شده بود امسال با ۲ هزار و ۴۶۴ اثر از سوی هزار و ۸۲ نفر از سراسر کشور به صورت ملی برگزار شد.

این جشنواره با هدف تبیین شخصیت و سبک زندگی سردار سلیمانی در قالب رشته های فرهنگی و هنری از جمله عکس، شعر و دلنوشته، خوشنویسی، موشن گرافی، نقاشی، پوستر و بخش نشان ویژه برگزار شد.

روایتگری و جهاد تبیین وظیفه اصلی ماست

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: رسالت اصلی ما برای حفظ انقلاب، روایتگری و جهاد تبیین در زمینه رویداد های بزرگی است که  جامعه ایران را معرفی می‌کنند.

عبدالحسین کلانتری افزود: امروز جنگ، جنگ روایت هاست که جنگ تاریخ ساز است و آینده را مشخص می‌کند چون روایت ها تاریخ ساز هستند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید کرد: باید در این آوردگاه وارد شد، از ابتدای انقلاب در مقاطع حساس و متعدد با اتکا به نظریات غربی تحولات و پویایی جامعه ایران آنگونه که باید و شاید صورت بندی نشده است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه از کنار مراسم با عظمت تشییع حاج قاسم، اربعین و راهپیمایی های بزرگ راحت گذشتیم تصریح کرد: در این موضوعات نتوانستیم تبیین خود را داشته باشیم  و داستان خودمان را که رویدادهای بزرگ متن جامعه ایران را نشان می داد بدرستی صورت بندی کنیم.

اخلاص سردار سلیمانی او را به بالاترین درجه رساند

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز گفت: این شهید بزرگوار اهل آخرت جویی بود و زیاد جلو دوربین نبود، همین اخلاص او را به بالاترین درجات رساند.

عرفان خسرویان با بیان اینکه سردار سلیمانی هم اهل شمشیر و هم اهل تدبیر بود تاکید کرد: در جنگ با داعش وقتی صدای حاجی از پشت بی سیم ها شنیده می شد داعشی ها با آن همه خشونت پا به فرار می گذاشتند.

وی تصریح کرد: در سبک فرماندهی برای عملیات ساعت ها گفت‌وگو می کرد، پرکار بود و روزی ۲۰ ساعت کار می کرد و خسته نمی شد؛ این موضوع هم برای دیگر مدیران ما باید الگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم همه ارزش های ما ایرانیان را یکجا داشت اذعان کرد: حاج قاسم بیرون از مرزهای ایران نیز، ایران، اسلام و حریم اهل بیت را حفظ کرد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: در زمان شهادت او دیدیم که مردم چقدر غمگین و خشمگین بودند، شاید سطحی از این عزاداری در شان اباعبدالله است و مردم عاشورایی برای این شهید گریه کردند.

۲ هزار و ۴۶۴ اثر به دبیرخانه رسید

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کرمان نیز گفت: ۲ هزار و ۴۶۴ اثر از سوی هزار و ۸۲ نفر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مصطفی جعفری کرمانی پور افزود: اولین دوره جشنواره ذوالفقار در کرمان برگزار شد و نتیجه بسیار خوبی داشت بر همین اساس دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان تصمیم گرفت جشنواره این دوره را به صورت ملی از بین همه دانشگاهیان، اساتید و طلاب برگزار کند.

وی گفت: بخش علمی در سومین دوره جشنواره ذوالفقار اضافه می شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کرمان تصریح کرد: استان های کرمان، اصفهان و تهران به ترتیب بیشترین شرکت کننده را در این جشنواره داشتند.

وی به لزوم تبیین ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: باید ویژگی های این شهید عزیز را برای جوانان بگوییم و شخصیت شهید سلیمانی را برایشان الگو کنیم.

دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار به کار خود پایان داد

حاج قاسم دریای عاطفه بود

برادر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این جشنواره گفت: شهید سلیمانی دریای عاطفه بود.

حسین سلیمانی با تشریح وضعیت زندگی سردار سلیمانی در دوران کودکی و سبک زندگی خودشان لحظه آخرین خداحافظی حاج قاسم از مادر بیمارش را در زادگاهشان توصیف کرد و گفت: آن روز برای همه بسیار سخت بود، حاج قاسم سه بار برگشت پاها و صورت مادر را بوسید.

دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار به کار خود پایان داد

به گزارش فت فتو، آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار با حضور مقامات و مسئولان استانی و کشوری به همراه با اجرای هنرمندان کشوری روز دوشنبه در تالار ولایت دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمان برگزار شد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار به کار خود پایان داد

در انتهای این مراسم از برگزیدگان جشنواره با لوح سپاس و تندیس تجلیل و از گلیم و کتاب دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ذوالفقار نیز رونمایی شد.




دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار به کار خود پایان داد

منبع: ایرنـا
? دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری ذوالفقار به کار خود پایان داد