دنیای شاعران و نویسندگان از خشونت و تیرگی‌ها دور است

شاعر کرمانی گفت:دنیای شاعران و نویسندگان از جنس واژگان است و شاید بتوان گفت دنیا آنان به‌دور از تمام خشونت‌ها، تیرگی‌ها و زشتی‌هاست. فهیمه مجیدی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ در خصوص اهم فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر گوینده رادیو، مجری برنامه‌های سخنرانی، شعرخوانی و گوینده کتاب صوتی در زمینه‌های […]

شاعر کرمانی گفت:دنیای شاعران و نویسندگان از جنس واژگان است و شاید بتوان گفت دنیا آنان به‌دور از تمام خشونت‌ها، تیرگی‌ها و زشتی‌هاست.

فهیمه مجیدی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ در خصوص اهم فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر گوینده رادیو، مجری برنامه‌های سخنرانی، شعرخوانی و گوینده کتاب صوتی در زمینه‌های آئینی، شهدا و انقلاب هستم.

این بانو فعال فرهنگی کرمانی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵۰ اثر کتاب صوتی در زمینه شهدا کار کرده‌ام که روانه بازار شده‌ است و همچنین کار نویسندگی و بازیگری نیز انجام می‌دهم و در دو سریال خانه مهر، کابوس شیرین و همچنین نماهنگ شهید علی ماهانی ایفا نقش داشته‌ام و در مقام نویسندگی، کارگردانی و بازیگری نمایش‌نامه‌های متعددی در مورد شهدا کار کرده‌ام.

وی بیان کرد: عشق به شعر، نوشتن و قلم زدن مسئله‌ای ذاتی است که در شعور، ذهن و باطن شاعر و نویسنده شکل می‌‌گیرد؛ من نویسندگی را از دوره ابتدایی سال دوم دبستان شروع کردم و سرودن شعر را از دوران راهنمایی پیگیری کردم و از همان سال‌ها در جشنواره‌های مدارس رتبه کسب می‌کردم و به صورت جدی از دهه ۸۰ این هنر را تا به امروز دنبال می‌کنم.

مجیدی تأکید کرد: عشق به نوشتن و سرودن بهانه نمی‌خواهد، کششی ذاتی است که با روح و روان شاعر این احساسات، عواطف و دنیای واژگان درگیر می‌شود.

این بانو شاعر کرمانی در خصوص دلیل سرودن شعر برای سیدالشهدا علیه‌السلام عنوان کرد: عشق به سرور و سالار شهیدان بهانه نمی‌خواهد، عشق به اهل‌بیت علیهم‌السلام، دل را به‌سوی سرمنشأ  این حس زیبا می‌کشاند؛ امام حسین علیه‌السلام یعنی تمام عشق و من و قامت قلم در مقابل قیام او همیشه شکسته و خم است.

وی با اشاره به اینکه از دهه ۸۰ برای شهدا و دفاع مقدس کار کرده‌ام و در دوره‌های مختلف، جشنواره‌ها و سوگواره‌های متعدد حائز رتبه برتر در سطح کشور و استان هستم، اظهار کرد: هیچ زمان مکتب امام حسین علیه‌السلام از مکتب شهدا جدا نبوده و نیست؛ بلکه مکتب شهدا و دفاع مقدس، ادامه مکتب بزرگ امام حسین علیه‌السلام است.

مجیدی در خصوص روند نوشتن کتب خود ابراز کرد: از سال‌های دور همیشه ایده نوشتن و قلم‌زنی برای بزرگ‌مردان عرصه ایثار و شهادت در ذهنم بوده و همواره به‌دنبال مجالی برای به تصویر کشیدن احساسات درونی‌ام در این حیطه بوده و هستم و  خداوند توفیق داد با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اولین مجموعه شعرم را با موضوع شهید و دفاع مقدس با عنوان «رقص طوفان» در سال ۱۴۰۰ به چاپ برسانم که این کتاب در برگیرنده ۳۴ قطعه شعر کلاسیک در قالب غزل و شعر نو است و انتخاب نام کتابم با توجه به اشعار گفته شده و واژه آرایی ذهنی صورت گرفت.

این بانو نویسنده کرمانی ادامه داد: هم اکنون در حال جمع‌آوری اشعار در مرحله اولیه برای چاپ در دومین مجموعه شعری خود هستم که این کتاب با عنایت پروردگار و اهل‌بیت‌ علیه‌السلام در برگیرنده اشعار ولایی و آیینی است.

وی خطاب به نویسندگان و شاعران تازه کار گفت: اگر واقعا به‌دنبال مکتوب کردن عواطف و احساسات لطیف خود هستند، بهترین راه سرودن شعر است؛ چرا که یک شاعر و با نویسنده از عواطف و احساسات پررنگی برخوردار است و روح لطیفی دارد. درک یک شاعر شاید خیلی سخت‌تر از افراد عادی باشد، چرا که با دنیایی از احساس، شور، عواطف و عشق سر وکار دارد و روحش در گرو این حس زیباست.

مجیدی تصریح کرد: دنیای شاعران و نویسندگان از جنس واژگان است و شاید بتوان گفت دنیا آنان به‌دور از تمام خشونت‌ها، تیرگی‌ها و زشتی‌هاست و اگر چنین شوری در نهانشان وجود دارد برای به تصویر کشیدن، رشد و پرورش این استعداد خدایی باید همت بگمارند.

این بانو شاعر کرمانی ابراز کرد: بیشتر اشعار من با بهتر است بگویم ۹۹ درصد اشعارم برای شهدا و اهل‌بیت علیه‌السلام است و استقبال خوبی هم شده است.

وی در رابطه با استفاده از کتاب صوتی خاطرنشان کرد: بنده گوینده کتاب صوتی هستم و در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بالغ بر۱۵۰ اثر با صدای بنده تولید و روانه بازار شده است؛ زمانی که کار کتاب صوتی انجام می‌دهم گذر زمان را احساس نمی‌‌کنم و انگار خودم در آن لحظات و روزها حضور داشته‌ام و دوران جنگ را درک می‌کنم.
 
انتهای خبر/م




دنیای شاعران و نویسندگان از خشونت و تیرگی‌ها دور است

منبع:آرمـان
? دنیای شاعران و نویسندگان از خشونت و تیرگی‌ها دور است