دمای هوا در کرمان کاهش می‌یابد

کرمان – کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمان از افزایش ابر و کاهش دما در استان کرمان خبر داد. مریم سلاجقه در گفتگو با فت فتو اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی پدیدۀ غالب در سطح استان کرمان افزایش ابر است. در روزهای پایانی هفته بارش‌های رگباری و پراکنده به خصوص در ارتفاعات جنوبی […]

کرمان – کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمان از افزایش ابر و کاهش دما در استان کرمان خبر داد.

مریم سلاجقه در گفتگو با فت فتو اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی پدیدۀ غالب در سطح استان کرمان افزایش ابر است. در روزهای پایانی هفته بارش‌های رگباری و پراکنده به خصوص در ارتفاعات جنوبی و جنوب غرب استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از روز جمعه وزش باد در مناطق شرقی و جنوب شرق نیز شدت می‌یابد که موجب کاهش دید افقی و احتمال افزایش غلظت ریزگردها در این مناطق خواهد شد.

سلاجقه اضافه کرد: از نظر دمایی از روز شنبه تا اواخر هفتۀ آینده روند کاهشی دما در شمال و غرب استان پیش بینی می‌شود که طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه بیشترین میزان کاهش دما در این دوره رخ خواهد داد.

وی شمال و غرب استان از جمله شهرستانهای کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهر بابک، صفاییه، کوه بنان، گلباف، لاله زار، ماهان، دشت خاک را از جمله مناطقی اعلام کرد که

کاهش دمای کمینه و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی در آنها وجود دارد.

سلاجقه به کشاورزان و باغداران توصیه کرد که تمهیدات لازم را برای به بکارگیری یکی از روش‌های کنترل سرمازدگی (تولید دود، بخاری باغی، آبیاری سطحی، روش‌های مولد مه و باد…) در صبح دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه آینده انجام دهند.

وی بر تسریع در برداشت محصولات باغی و زراعی، محافظت از کندوهای زنبور عسل در برابر وزش باد و سرمازدگی و تنظیم دما در سالن‌های پرورشی و گلخانه‌ها توصیه کرد.

کد خبر ۵۳۲۱۴۰۸




دمای هوا در کرمان کاهش می‌یابد

منبع:مــهر
? دمای هوا در کرمان کاهش می‌یابد