دستاوردهای روشن از دل سختی‌ها/ شکوفایی استعدادها و علمداری عمارها مهمترین راز پیشرفت ۴۴ ساله

در طول این چهل‌و‌چهار سال دستاوردهای مهمی داشتیم، که همه آنها مهم و موثر هستند، اما شاید نیروی انسانی و شکوفایی استعدادها بزرگترین آنها باشد، انقلاب اسلامی به همگان اعتماد کرد و به آنها فرصت داد تا بتوانند درس بخوانند و کرسی‌های موثر کشور را از آن خود کنند.   فت فتو _ کرمان؛ آمنه […]


در طول این چهل‌و‌چهار سال دستاوردهای مهمی داشتیم، که همه آنها مهم و موثر هستند، اما شاید نیروی انسانی و شکوفایی استعدادها بزرگترین آنها باشد، انقلاب اسلامی به همگان اعتماد کرد و به آنها فرصت داد تا بتوانند درس بخوانند و کرسی‌های موثر کشور را از آن خود کنند.

  فت فتو _ کرمان؛ آمنه شهریار پناه: از غوغای بازگشت خمینی کبیر به کشور، پیروزی پر سر و صدای انقلاب و تشکیل نظام اسلامی بر پایه آراء عمومی چهل‌وچهار سال می‌گذرد، نسل‌های متعددی روی کار آمدند و تلاش کردند ضمن شکوفایی استعداد خود، برای پیشبرد کشور کار کنند و شبانه‌روز زحمت بکشند.

 اما گروهی هم به‌ویژه نوجوانان و جوانان امروز که سختی‌های روزهای اول انقلاب را درک نکرده و از کم و کیف دوران ستم‌شاهی اطلاعی ندارند، تحت تاثیر رسانه‌های معاند زرق‌وبرق دنیا را دیده و حالا از خود می‌پرسند انقلاب برای ما چه دستاوردی داشته است؟

در سلسله گزارش‌هایی قصد داریم به آنچه بپردازیم که طی این سال‌ها از سبد انقلاب برداشته‌ایم. دستاوردهای مهمی داشتیم، که همه آنها مهم و موثر هستند، شاید نیروی انسانی و شکوفایی استعدادها بزرگترین آنها باشد. انقلاب اسلامی به همگان اعتماد کرد و به آنها فرصت داد تا بتوانند درس بخوانند و کرسی‌های موثر کشور را از آن خود کنند.

استعدادهایی که از میان آحاد مردم برخاست و جای کسانی را گرفت که سال‌ها از خارج وارد کشور شده بودند و در این سرزمینِ استعدادهای خفته و شکوفا نشده کار می‌کردند.

 روزی که جمهوری اسلامی را درگیر جنگ کردند، هرگز فکرش را نمی‌کردند، این روزهای سیاهی که برایش تدارک دیدند، همچون سکوی پرتابی عمل می‌کند و در همه زمینه‌ها این جمهوری نوپا را رشد می‌دهد و به سمت قله‌های پیشرفت هدایت می‌کند.

 این انقلاب و این جنگ بود که کمبودها و کاستی‌ها را رو کرد و بهترین‌های کشور را دست‌چین و به سمت بهبود اوضاع گسیل داشت.

حمله نظامی رژیم بعث، اولین چالش بزرگ جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رفت، او در این جنگ نابرابر، دست‌هایش خالی بود اما نیروی انسانی معتقد و استواری داشت که همچون کوه پای آرمان‌های انقلاب ایستادند و لحظه‌ای لبیک یا خمینی از دهانشان نیفتاد.

 نیروهای انقلاب و سربازان خمینی با دست‌های خالی اما فکرهای عالی عملیات‌های پیچیده طراحی کردند و رژیم تا بن دندان مسلح بعث را که از حمایت همه دنیا برخوردار بود با چالش جدی مواجه کردند و در نهایت مفتضحانه شکست دادند.

 پایان جنگ برای جمهوری اسلامی باز هم دستاورد بود، حالا او نیروهایی آبدیده و سخت شده در کوران مبارزه و دفاع داشت که تجربه‌های گران‌سنگی در اختیار داشتند و برای دشمن در عرصه‌های مختلف رجز می‌خواندند و او را برای مبارزه طلب می‌کردند، این مبارزه‌ها در طول چهل‌و‌چهار سال هیمنه استکبار را شکسته و تا پایان یافتن آن ادامه دارد.

 یکی از آن دلاوران جسوری که هوشمندانه و برنامه‌ریزی شده در این مسیر قدم گذاشت و تا آخرین نفس در راه آرمان‌های خمینی کبیر پیش رفت، فرزند غیور کرمان، حاج‌قاسم سلیمانی بود، کسی که در اوج گمنامی و با اعتماد خمینی از روستایی دورافتاده و عقب گذاشته شده برخاست و با نبوغ و پشتکار تا جایی پیش رفت که خاری در چشم دشمن و امیدی در دل مستضعفان و مظلومان منطقه بود.

نامش لرزه بر اندام ظلم و استکبار می‌انداخت و خواب را نه‌تنها در روزهای مبارزه و دفاع بلکه بعد از شهادت هم از آنها گرفته و آنچنان دشمن را در هم پیچید که چیزی تا رفتن در زباله‌دان تاریخ ندارد.

 جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها سلیمانی‌ها را در خود جای داده و همه جهانیان می‌دانند در جمهوری اسلامی عمارها علمداری می‌کنند.

 اعتماد عمومی و این پیروزی‌های ناشی از آن اعتماد، بازگشت اعتمادبنفس میان توده‌های مردم را در پی داشت که نتیجه انقلاب خمینی عزیز به‌شمار می‌رفت.

 در طول انقلاب، جنگ و بعد از آن در هر زمینه‌ای که نگاه می‌کنیم، گروهی هستند که آوازه کشور را از مرزها آن‌طرف‌تر برده و دشمنان این مرز و بوم را عصبانی و عصبانی‌تر کرده‌اند، چه صنعت دفاعی و نظامی باشد، چه پیشرفت‌های حوزه پزشکی و لیزر یا سلول‌های بنیادی و انرژی هسته‌ای، چه میدان‌های ورزشی یا درخشش در حوزه هوا و فضا باشد چه حوزه علم و فناوری، هرکجا روی پای خودمان ایستادیم و به نیروهای درون تکیه کردیم، دشمن عصبانی شد … تا باد چنین بادا

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





دستاوردهای روشن از دل سختی‌ها/ شکوفایی استعدادها و علمداری عمارها مهمترین راز پیشرفت ۴۴ ساله

منبع: فــارس
? دستاوردهای روشن از دل سختی‌ها/ شکوفایی استعدادها و علمداری عمارها مهمترین راز پیشرفت ۴۴ ساله