در جنگ شناختی باید مخاطب را صاحب تحلیل کنیم

محمد امین ایمانجی در نشست فضای مجازی و جنگ شناختی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کار‌هایی که روزنامه فرهیختگان در زمینه جنگ شناختی انجام داده است گفت: به دلیل اینکه جامعه مخاطب ما در مرحله‌ی اول دانشگاهیان هستند و در مرحله دوم قشر متوسط جامعه هستند باید استدلال‌های اغنا کننده‌ای ایجاد می‌کردیم. مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان […]

محمد امین ایمانجی در نشست فضای مجازی و جنگ شناختی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کار‌هایی که روزنامه فرهیختگان در زمینه جنگ شناختی انجام داده است گفت: به دلیل اینکه جامعه مخاطب ما در مرحله‌ی اول دانشگاهیان هستند و در مرحله دوم قشر متوسط جامعه هستند باید استدلال‌های اغنا کننده‌ای ایجاد می‌کردیم.

مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان بیان کرد: در کار رسانه‌ای سه وجه را باید در نظرگرفت. اولین بحث، بحث اغناسازی خودی است، یعنی آنقدر استدلال‌های قوی ایجاد کنیم و از گفتمان انقلاب محکم دفاع کنیم که مخاطب خودی را صاحب تحلیل کنیم یعنی هم تحلیل به آن بدهیم و هم قدرت تحلیل کردن به او یاد بدهیم. نکته دوم در کار رسانه باید برای طیف وسیعی از جامعه گرایش ایجاد کنیم. یعنی محتوا و بسته‌هایی برای آن‌ها ایجاد کنیم که این‌ها زمانی که زیر فشار سنگین رسانه‌های دشمن قرار می‌گیرند با تولید محتوا خوب جذب ما شوند و گرایش به سمت انقلاب اسلامی داشته باشند.

ایمان جانی اظهارکرد: مورد دیگری که مهم است باید برای دشمن انفعال ایجاد کرد یعنی آن جایی که دشمن به ما حمله می‌کند و اصل انقلاب را مورد حجم قرار می‌دهد ما نیز باید آن‌ها را به چالش بکشیم؛ و با آن مقابله کنیم. برای این کار اساتید و کارشناسان با دیدگاه‌های سیاسی مختلف را به روزنامه دعوت کردیم که آن‌ها حرفای خود را در رسانه رسمی بیان کنند و ضمن بازیگری در فضای رسانه‌ای از این چارچوب خارج نشوند.

وی بیان کرد: روزنامه فرهیختگان با این خط فکری محتواها و ویژه نامه های متعدد منتشر کرده است.

انتهای پیام/




در جنگ شناختی باید مخاطب را صاحب تحلیل کنیم

منبع:آنـــا
? در جنگ شناختی باید مخاطب را صاحب تحلیل کنیم