درخواست پرداخت سریع اعتبارات سفر ریاست جمهوری

فرمانداران زرند و کوهبنان در جلسه شورای اداری شهرستان با حضور وزیر اقتصاد در خواست رسیدگی به مهمترین مشکلات این دو شهرستان که دو قطب مهم در عرصه ذغال سنگ و انواع معادن بوده اند را مطرح کردند. به گزارش “فت فتو” جلسه شورای اداری شهرستان های زرند و کوهبنان،  با حضورسید احسان خاندوزی وزیر […]

فرمانداران زرند و کوهبنان در جلسه شورای اداری شهرستان با حضور وزیر اقتصاد در خواست رسیدگی به مهمترین مشکلات این دو شهرستان که دو قطب مهم در عرصه ذغال سنگ و انواع معادن بوده اند را مطرح کردند.

به گزارش “فت فتو” جلسه شورای اداری شهرستان های زرند و کوهبنان،  با حضورسید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، محرابی معاون اقتصادی استانداری کرمان و عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان و فرمانداران این شهرستان  در کارخانه فولاد زرند ایرانیان برگزار شد.

در این جلسه فرمانداران زرند و کوهبنان با اشاره به مشکلات موجود این خطه درخواست هایی در جهت رفع مشکلات حوزه مسئولیت شان به وزیر اقتصاد ارائه دادند. 

سید رضا حسینی نژاد فرماندار شهرستان زرند در جلسه شورای اداری این شهرستان از وجود ۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی سخن به میان آورد و گفت: هرساله حدود ۲۲ هزار تن پسته در شهرستان زرند تولید می شد اما امسال به دلیل حوادث طبیعی از جمله سرمازدگی میزان تولید پسته زرند حدود ۷ هزار تن بوده است.

وی تاکید کرد: در این شهرستان زعفران به عنوان یه محصول استراتژیک نیز تولید می شود.

حسینی نژاد با اشاره به ظرفیت های معدنی شهرستان زرند، عنوان کرد: ۱۶ هزار نفر به طورمستقیم و ۴۰ هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در این بخش مشغول به کار هستند.

فرماندار زرند ادامه داد: پرداخت اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای سرمازدگی، پرداخت تسهیلات بلند مدت، رفع مشکلات آب شرب، کاهش تعرفه های مصرفی انرژی کشاورزی، عدم پرداخت تسهیلات فرزندآوری و روستایی، راه اندازی شعبه بانک پاسارگاد، عدم پرداخت تسهیلات کم بهره به طرح های دانش بنیان، از جمله درخواست هایی است که باید در این شهرستان رفع شوند. 

وی در ادامه افزود:  دیرکرد تسهیلات ستاد بازسازی زلزله در سال های ۸۷ و ۹۶ ، بسیار زیاد است و حدود ۲۰ هزار نفر از شهروندان این شهرستان در این زمینه با مشکل مواجه شدند.

در ادامه نیز مجید توکلی فرماندار کوهبنان با اشاره به کاهش قیمت زغال و مشکلاتی که برای کارکنان این بخش ایجاد کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد معاش مردم کوهبنان وابسته به شرکت زغالسنگ است، ومتاسفانه با کاهش قیمت زغال، شرکت زغالسنگ نمی تواند به تعهدات خود در قبال کارگران عمل کند.

وی افزود: شرکت زغال سنگ درخواست تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی برای خروج از زیانده شدن شرکت عنوان کرده است، اگر با این درخواست موافقت شود، مشکل این شرکت حل خواهد شد.

توکلی با اشاره به این امر که، تسهیلاتی در اختیار شهرداری برای ساماندهی پسماند شهر کوهبنان  قرار داده شود، در ادامه اظهار کرد: کشاورزان نیز دچار مشکل هستند در عرصه خرید تجهیزات و ماشین آلات، بانک ها در گذشته به کشاورزان برای خرید تسهیلات می دادند به این صورت که کشاورز پس از ارائه فاکتور، بانک عامل ۸۰ درصد تسهیلات را به حساب فروشند یا کارخانه واریز می کرد اما بعد از مدت دار شدن زمان تحویل خودرو و تجهیزات، بانک ها از پرداخت این تسهیلات خودداری می کنند.

وی در پایان از عدم ارائه خدمات بانکی در جهت مهاجرت معکوس روستاییان در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با جمعیت ۵ هزار نفری هنوز یک شعبه در کوهبنان وجود ندارد، گردشگری معادن نیز باید در این شهرستان راه اندازی شود زیرا معادن این بخش بی نظیر هستند.

انتهای پیام/ طهماسبی




درخواست پرداخت سریع اعتبارات سفر ریاست جمهوری

منبع:آرمـان
? درخواست پرداخت سریع اعتبارات سفر ریاست جمهوری