درختکاری در ارتفاعات با مشارکت مردم، فرهنگ‌سازی شود

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: آنچه در محیط روستا کاشته می‌شود، درخت مثمر است و باید درختکاری درارتفاعات با مشارکت مردم فرهنگ‌سازی شود و متناسب با هر اقلیم درخت بومی منطقه شناسایی، کاشته و نگهداری شود. محمدجواد عبدالکریمی شامگاه ۱۷ تیرماه در همایش شهرداران و دهیاری‌های شهرستان بم با […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: آنچه در محیط روستا کاشته می‌شود، درخت مثمر است و باید درختکاری درارتفاعات با مشارکت مردم فرهنگ‌سازی شود و متناسب با هر اقلیم درخت بومی منطقه شناسایی، کاشته و نگهداری شود.

محمدجواد عبدالکریمی شامگاه ۱۷ تیرماه در همایش شهرداران و دهیاری‌های شهرستان بم با اشاره به اینکه باید روستاها توانمند شوند، اظهار کرد: در روستا، دهیار برابر با فرماندار و شهردار است و دهیار علاوه بر کارهای عمرانی باید در مسائل نظارتی هم ورود کند تا پول دهیاری‌ها هزینه کارهای خارج از چارچوب نشود.

وی با تاکید بر همکاری مردم با دهیاران افزود: باید جایگاه دهیار توسط مردم تکریم شود و مورد بی‌احترامی قرار نگیرد و این یکی از اهداف تعریف شده ماست.

عبدالکریمی بر پیگیری مسائلی از قبیل راه‌اندازی تعاونی روستایی، استفاده از انرژی خورشیدی، در نظر گرفتن مناطق صنعتی در طرح‌ هادی روستاها و تعامل بیشتر با بخشداران تاکید کرد و از امضا دو تفاهم‌نامه با جهاد کشاورزی در خصوص علمی شدن کشاورزی در روستاها و بیمه کشاورزی خبر داد.

وی بیان کرد: طرح هادی هر ۱۰ سال یکبار بازنگری می‌شود و اعتبار از سمت فرمانداری ها باید تخصیص یابد.

مدیرکل امور روستائی استانداری کرمان گفت: تعداد طرح‌های هادی بازنگری نشده برخی اوقات به حدی می‌رسند که اعتبارات فرمانداری جوابگو نیست که بتوانیم آن ها را بازنگری کنیم.

وی افزود: اعتباری با عنوان توزیع ماشین آلات رایگان به دهیاری‌ها داده نمی‌شود اما دهیاران می‌توانند سه برابر بودجه مشخص شده خود تسهیلات از ما دریافت کنند.

انتهای پیام




درختکاری در ارتفاعات با مشارکت مردم، فرهنگ‌سازی شود

منبع: ایـسنا
? درختکاری در ارتفاعات با مشارکت مردم، فرهنگ‌سازی شود